Психосоціальна допомога та реабілітація (Психологія) (Студенти)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Психосоціальна допомога та реабілітація (Психологія) (Студенти) за Ключові слова "children, parents, adolescents, interpersonal relationships, socio-psychological adaptation, single-parent families"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Індивідуально-психологічні особливості підлітків в неповних сім’ях(Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Ловяннікова, Наталія ВолодимирівнаКваліфікаційна робота присвячена проблемі особливості підлітків в неповних сім'ях. Вивчення індивідуально - психологічних особливостей підлітків у неповних сім'ях завжди привертало і продовжує привертати увагу дослідників. Великим внеском у вивчення генезису неповних сімей, питань виховання та розвитку емоційно-особистісної сфери дітей, що проживають у таких сім'ях, є таке припущення: підлітки з неповних сімей відрізняються від підлітків від неповних за такими індивідуально-психологічними особливостями: агресивність молоді, ворожі реакції та тенденції особистості, крім того, вони часто мають недостатню самооцінку. Неповна сім’я - це невелика група з частково неповними зв’язками, в якій відсутня традиційна система стосунків мати-батько-дитина. Ми встановили, що головними психологічними проблемами неповних сімей є: а) брак розуміння важливості впливу на дитину розлуки з батьком/матір'ю та відсутність знань про те, як полегшити переживання дитини, зберегти її прихильність до одного з батьків, який перебуває за межами сім'ї; б) відсутність позитивних, дружніх, довірливих стосунків у сім’ї, що призводить до емоційного відчуження батьків та дітей; в) відсутність спільних поглядів батьків на виховання дітей, що ускладнює достатню ефективність виховного процесу; г) поступове підвищення рівня емоційного відчуження та конфлікту між його членами; д) труднощі із задоволенням потреб членів функціонально неповних сімей або потребами, які задовольняються в одиноких сім'ях. У експериментальному дослідженні передбачається, що підлітки з неповних сімей відрізняються від підлітків із цілих сімей за такими індивідуально-психологічними характеристиками: підлітки проявляють більше тривоги, агресії, ворожих реакцій та схильностей особистості, і їм часто бракує самооцінки. У процесі дослідження наша гіпотеза підтвердилася. Провівши експериментальне дослідження, ми розробили та протестували план корекції для усунення бар'єрів у відносинах між батьками та дітьми в неповних сім'ях у корекційній роботі, особливо виходячи з його особистості та здібностей. Необхідно намагатися мінімізувати вільний час - «час нічого не робити», за рахунок привабливості для активного формування кар'єри: читання, самоосвіти, музичної кар'єри, спорту тощо. Тому, аналізуючи роботу, можна сказати, що підлітковий вік — це період, коли в житті формуються норми та способи спілкування з іншими та собою. За цей період відносини з батьками змінилися, і стосунки з батьками стали менш емоційними, ніж раніше.