Технології аналізу ситуацій у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців.

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У статті на підставі аналізу сучасних досліджень розкрито сутність технології аналізу ситуацій як ефективного засобу у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців різного фахового спрямування. Серед технологій, які активізують навчальний процес, побудований на основі аналізу ситуацій, акцентовано на таких як: метод традиційного аналізу конкретних ситуацій (АКС) – ситуаційні задачі (СЗ), ситуаційні вправи (СВ); метод ситуаційного навчання – кейс-стаді, метод кейсів, метод інциденту; метод розігрування ролей. Показано доцільність упровадження зазначених технологій навчання у навчально-виховний процес вишу. Охарактеризовано погляди науковців щодо можливостей технологій аналізу ситуацій, переваги, методики їх упровадження у навчально-виховний процес вишу.

Опис

Сучасні трансформаційні процеси в освіті, наближення до європейських стандартів, необхідність узгодження ринку освітніх послуг і ринку праці потребують оновлення процесу професійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах через зміщення акцентів на формування фахових компетентностей. Професійна діяльність будь-якого фахівця насичена як звичними, так і незапланованими, мінливими ситуаціями, які вимагають оперативного прийняття рішення, неоднозначності в інтерпретаціях подій, пов’язаних з неочікуваною поведінкою людей. Зазначене вимагає від фахівців володіння глибокими професійними знаннями, уміннями обговорювати й обмірковувати професійні проблеми; аргументувати власні позиції, приймати рішення та доводити їх до відома партнерів; обирати поведінкові стратегії, адекватні професійній комунікативній ситуації тощо. Оволодінню зазначеними вміннями сприяє впровадження сучасних технологій навчання, зокрема технології аналізу ситуацій.

Ключові слова

ситуація, технології аналізу ситуацій, метод традиційного аналізу конкретних ситуацій, метод ситуаційного навчання, метод розігрування ролей.

Бібліографічний опис