Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3774
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМомот, Володимир Євгенійович-
dc.date.accessioned2021-11-23T15:19:48Z-
dc.date.available2021-11-23T15:19:48Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМомот В.Є. Вплив культурних розмірностей та суспільних цінностей на використання принципів менеджменту // Європейський вектор економічного розвитку. – Вип. 1 (28). – 2020. – с. 113-126uk_UA
dc.identifier.issn2074-5362-
dc.identifier.urihttp://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3774-
dc.description.abstractУ статті викладено результати аналізу взаємозв’язку численних аспектів культурного коду різних країн і ставлення до використання системоутворюючих принципів менеджменту. Вивчено «карту» використання принципів менеджменту та здійснено спроби пояснення впливу національних особливостей на ставлення до них. До найбільш важливих принципів менеджменту віднесено: централізм, ієрархічність та єдиноначальність. Ці принципи можна вважати прямою вказівкою на те, як встановлювати управлінські зв’язки між різними підрозділам організації або навіть окремими співробітниками. Для отримання культурного виміру різних соціумів, що визначає національні особливості, чудову базу дають т. зв. культурні розмірності нідерландського вченого Геерта Гофстеде, які й були взяті за основу дослідження. На основі матеріалів сайту Геерта Гофстеде www.hofstede-insights.com наведено характеристики різних національних культур для України, Польщі, Великої Британії, США, Росії та Японії, а також проведено загальний аналіз практики використання принципі менеджменту у даних країнах. Для побудови кількісних характеристик зв’язку між використанням принципів менеджменту та культурних розмірностей взято представницьку емпіричну базу, котра містить дані про те, як в Європі та США використовуються принципи ієрархічності та єдиноначальності. Кореляційний аналіз досліджуваного зв’язку висвітлив дещо суперечливі результати, на основі яких було зроблено висновок про існування непрямих взаємовпливів культурних розмірностей та ставлення до принципів менеджменту. Пошук додаткової змінної, через яку «защеплені» культурні розмірності та ставлення до системоутворюючих принципів менеджменту було проведено у двох напрямах. Як перший напрям було обрано національний контекст. За другий напрям пошуку прихованих зв’язків між культурними розмірностями й ставленням до принципів менеджменту обрано аналіз системи цінностей, що превалюють у суспільстві на даний момент. Кореляційний аналіз з виключенням національного контексту, побудований на критерії t b Кендалла дає змогу більш ґрунтовно стверджувати, що індивідуалізм та прихильність до ієрархії пов’язані значимим негативним зв’язком, тобто у більш індивідуалістичних країнах, таких як США та Великобританія, принципом ієрархічності будуть нехтувати легко та охоче, особливо тепер, коли умови ведення бізнесу потребують гнучких структур управління з мінімальною кількістю ієрархічних рівнів. Стосовно суспільних цінностей, які, до речі, є змінними у часі, лише підпорядкування та відповідальність можуть служити потужним каналом зв’язку між ставленням до принципів менеджменту та культурними розмірностями. Підвищена увага до відповідальності (Італія, скандинавські країни, США) й особлива схильність до підпорядкування (Бельгія, Франція, Великобританія), попри підвищений індивідуалізмі суспільства, призводять до досить прохолодного ставлення до принципу ієрархічності, й навпаки. Тобто прагнення до підпорядкування на рівні ціннісного коду є компенсатором можливих порушень ієрархічності (або сприймається як такий).uk_UA
dc.publisherЄвропейський вектор економічного розвиткуuk_UA
dc.subjectпринципи менеджментуuk_UA
dc.subjectкультурні розмірностіuk_UA
dc.subjectнаціональний контекстuk_UA
dc.subjectцінностіuk_UA
dc.subjectкореляційний аналіз з виключенням змінноїuk_UA
dc.subjectWorld Values Surveyuk_UA
dc.subjectEuropean Values Studyuk_UA
dc.titleВПЛИВ КУЛЬТУРНИХ РОЗМІРНОСТЕЙ ТА СУСПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ НА ВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПІВ МЕНЕДЖМЕНТУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра інноваційного менеджменту та міжнародної логістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12_1.pdfПовний текст статті461.99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.