До питання формування у майбутніх соціальних працівників соціально-реабілітаційної компетенції

Ескіз недоступний

Дата

2020

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

В умовах підвищення вимог суспільства до якості вищої освіти в сфері соціальної роботи, постає необхідність у формуванні професійної компетентності майбутнього соціального працівника на основі ресурсів освітнього середовища закладу вищої освіти. У статті здійснено ґрунтовний аналіз та подано визначення основних дефініцій дослідження – «компетентність», «компетенція», «реабілітація». Аналіз наукових розвідок в сфері компетентнісного підходу дозволив конструювати власне визначення поняття «соціально-реабілітаційна компетентність» соціального працівника. Розкрито основні види реабілітації, які має здійснювати соціальний працівник у процесі професійної діяльності. Ураховуючи специфіку діяльності соціального працівника, визначено п’ять рівнів соціально-реабілітаційної компетентності майбутніх фахівців. Констатовано, що становлення реабілітаційної компетентності полягає в системній єдності спеціальних, психологічних, акмеологічних знань, умінь, навичок, особистісних характеристик фахівця, що дають можливість ефективно здійснювати професійну діяльність. Виділено основні структурні компоненти реабілітаційної компетентності: ціннісно-змістовий, когнітивний, процесуальний та окреслено їх змістове наповнення. In the context of increasing the requirements of society for the quality of higher education in the field of social work, there is a need to form the professional competence of a future social worker on the basis of the resources of the educational environment at an institution of higher education. The detailed analysis is implemented and the definitions of the main notions of research - "competence", "competence", "rehabilitation" - are given in the article. The analysis of scientific research in the field of competence approach allowed to elaborate the author’s own definition of the concept of "social and rehabilitation competence" of a social worker. The main types of rehabilitation to be implemented by a social worker in the course of professional activity are disclosed. Taking into account the specifics of the activity of the social worker, five levels of social and rehabilitation competence of future specialists have been defined. It is noted that the formation of rehabilitation competence consists in the system unity of special, psychological, and acmeological knowledge, abilities, skills, personal characteristics of an expert which give the chance of effectively implementing the professional activity. The main structural components of rehabilitation competence are identified: the value-sense, cognitive, procedural ones and their content.

Опис

Ключові слова

Ключові слова: соціальна робота, соціальний працівник, професійна підготовка, компетентність, соціально-реабілітаційна компетенція., Key words: social work, social worker, professional training, competence, social rehabilitation competence.

Бібліографічний опис