Кафедра права
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра права за Автор "Анохін Вадим Олександрович"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ До питання адміністративно-правового статусу юридичної служби органів державної податкової служби: ретроспективний огляд(2022-05) Анохін Вадим ОлександровичДокумент ДО ПИТАННЯ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ В ПРАКТИЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕФІНІЦІЇ «ПОДАТКОВА АМНІСТІЯ»(2021-02) Анохін Вадим ОлександровичАктуальність статті полягає в тому, що право є соціальною наукою, яка оперує конкретно визна- ченими поняттями та термінами, які не повинні допускати подвійне або множинне розуміння. Якщо суспільство починає називати явища, підмінюючі одні поняття іншими, то й розуміння таких явищ викривляється, що має наслідком невірне, викривлене регулювання таких явищ. Зроблено висновок, що застосування терміна «податкова амністія» в контексті нещодавно внесених змін до Податкового кодексу України зумовлює дуже обачне ставлен- ня. Свавільне вживання цього терміну, з одного боку, може принизити потенційних декларантів у тому, що вони начебто «визнаються» в нескоєному правопорушенні, а з іншого, «кидає тінь» на державу, яка начебто визнає незаконну діяльність та сприяє легалізації доходів із сумнівним або протизаконним походженням.Документ До питання інформаційно-аналітичного забезпечення правової роботи органів державної податкової служби(2022-10) Анохін Вадим ОлександровичДокумент До питання інформаційно-аналітичного забезпечення правової роботи податкового органу(2022-05-02) Анохін Вадим ОлександровичСтаття присвячена одному з напрямків комплексного дослідження інформаційно-аналітичного забезпечення правової роботи в органах державної податкової служби. В статті наведений аналіз досягнень науковців, предметом дослідження яких були організація правової роботи в державних органах взагалі, та податкових органах зокрема, а також дослідження вчених, діяльність яких пов`язана із становленням галузі інформаційного права. В роботі акцентовано увагу на ефективності проєктного підходу в частині забезпечення інформацією юридичні підрозділи державної податкової служби через створення автоматизованих інформаційних систем та автоматизованих робочих місць юриста. Крім констатації того факту, що інформаційна система органів державної податкової служби характеризується багатоджерельністю, багатосегментністю та надмірною кількістю документів із різним ступенем доступу, важливості та складності, обґрунтовано необхідність швидкого реагування податковим органом на будь-які зміни у всіх економіко-правових процесах держави. Зокрема щодо оперативного отримання інформації з різних джерел, узагальнення та оброблення її. У запропонованій статті згадано початок створення, становлення та використання баз даних та автоматизованих інформаційних систем в підрозділах податкової міліції податкового органу, як приклад усунення перешкод, які заважають ефективному обміну інформацією з іншими правоохоронними та державними органами контролю та управління. В результаті аналізу виявлено низку чинників, що негативно впливають на інформаційне забезпечення правової роботи податкової служби, її взаємодію з іншими правоохоронними органами. В роботі, також, наведено чинники які обумовлювали автоматизацію правової роботи органів державної податкової служби з виокремленням трьох рівнів концентричного представлення моделі методології з відповідними висновками. Результатом дослідження є виявлення чинників від яких залежить удосконалення правового регулювання управлінських відносин.Документ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН, ЯК ЕЛЕМЕНТ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ТА СУБ`ЄКТ КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ(2023-11) Анохін Вадим ОлександровичСтаття присвячена становленню об`єднань громадян, як одному з інститутів сучасного суспільства в контексті конституційно-правового регулювання. В статті наголошується, що прийняття Конституції України, як Основного Закону, започаткувало становлення та розвиток об`єднання громадян з акцентом на їх неприбутковість та спрямованість на задоволення професійних, творчих,культурних та інших потреб. В роботі зауважено, що семантично більш коректним є термін «неурядова організація», ніж «недержавна організація». В результаті аналізу останніх досліджень науковців та нормативно-правових актів встановлено, що інститут громадянського суспільства був досить дискусійним до нормативного його визначення, але таке визначення сприяло його подальшому вивченню та розвитку. Дослідження практиків та вчених дозволяють стверджувати, що нормативна визначеність сприяла інституту громадянського суспільства відбутися як повноцінному суб`єкту конституційного права. В даному дослідженні вперше запропоновано термін «мультисуб`єктний статус» учасника суспільних та правових відносин або «мультисуб`єктність». Пропонується розглядати мультисуб`єктність як активну, так й пасивну.Документ ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРАВОВОЇ РОБОТИ В ОРГАНАХ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ: НА ПРИКЛАДІ ПОДАТКОВОГО ОРГАНУ(Університет ім. А.Нобеля, 2023-07) Анохін Вадим ОлександровичСтаття присвячена дослідженню напрямкам правової роботи в органах державної влади на прикладі органів державної податкової служби. В статті пропонується поділити правову роботу на дві основні складові: робота пов`язана з супроводженням судових справ та робота, що не пов`язана з судовою роботою. В роботі зауважено, що поняття «функція» та «напрямок роботи» є близькими за змістом, але «напрямок роботи» є вужчим поняттям та входить до складу функції, яка є ширшою за своїм змістом. В результаті аналізу напрямків правової роботи встановлено, що такі напрямки безпосередньо виходять з певних пріоритетних засад, які також пропонуються до уваги. Дослідження практиків та вчених дозволяють стверджувати, що напрямок правової роботи, що пов’язаній із дотриманням законодавства, фактично наділяє юридичні підрозділи контрольно-наглядовою функцією щодо інших структурних підрозділів органів державної влади, оскільки дотриманням законодавства є запорукою зменшення скарг та судових позовів В результаті аналізу напрацювань вітчизняних вчених виявлено те, що інформаційний ресурс має впливове значення для правової роботи, її напрямків та оперативного прийняття законних та обґрунтованих рішень, а процес переходу з паперового документообігу на електронний, лише сприяє поліпшенню організації роботи державного органу. Запропонована робота, в контексті напрямків правової роботи, містить визначення та розуміння таких термінів, як: правотворча діяльність; правоохоронна діяльність; правозастосовна діяльність; контрольно-наглядова діяльність; установча діяльність; профілактична діяльність. Аналіз діяльності юридичних підрозділів в органах державної влади дозволяє дійти висновку про те, що розглянуті напрямки роботи стосуються не лише юридичних підрозділів, а й інших структурних підрозділів державного органу.Документ Теоретико-методологічні засади правової роботи в Державні податковій службі(2021) Анохін Вадим ОлександровичВ розділі стверджується, що юридична діяльність є різновидом правової роботи, проте це поняття значно вужче, оскільки юридична діяльність здійснюється перш за все фахівцями права, яким безпосередньо надані повноваження з реалізації правових норм. А правова робота полягає в організації, впорядкуванні процесу реалізації права, тобто, правова робота - це діяльність, перш за все, організаційна. Доведено, що правова робота в ДПС реалізується безпосередньо через юридичну діяльність, яка здійснюються працівниками різних структурних підрозділів ОДПС, однак основний обсяг такої роботи здійснюється працівниками юридичної служби ОДПС. Тому основною функцією, що здійснює виключно юридична служба ДПА і ДПІ, є функція «Правове забезпечення».Документ Щодо сутності інформаційно-аналітичного забезпечення правової роботи органів державної податкової служби(2022-10) Анохін Вадим ОлександровичДокумент ЮРИДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК РІЗНОВИД ПРАВОВОЇ РОБОТИ(2023-01) Анохін Вадим ОлександровичСтаття присвячена дослідженню юридичній діяльності підрозділів правового забезпечення державних органів, зокрема органів державної податкової служби, враховуючи певну ретроспективу. В статті наведено посилання та цитування науковців, предметом дослідження яких були, правова робота, діяльність юридичної служби та правове забезпечення в органах державної податкової служби. В статті констатовано те, що в організації діяльності будь-якого підприємства або організації завжди є функціональні підрозділи, що забезпечують виконання статутних завдань та функції, та забезпечуючі, до яких, зокрема, відносяться й юридичні. В результаті аналізу взаємовідносин адміністрації підприємства, установи організації, в статті пропонуються моделі такої взаємодії з різними суб`єктами, що надають правову допомогу. З-поміж співвідношення таких категорій як «правова робота» та «юридична діяльність», в дослідженні знайшли своє місце й узагальнення принципів юридичної діяльності. Дослідження вчених дозволяють стверджувати, що специфіка діяльності юриста полягає в організації правореалізації працівниками інших служб та залежно від повноважень органів, правову сторону діяльності яких вони забезпечують. В результаті аналізу напрацювань юристів-практиків та науковців зроблено висновок, що правова робота є організаційним процесом, який забезпечує правильну та ефективну реалізацію чинного законодавства на кожному етапі як господарської діяльності, так і державного управління. Запропонована робота містить різні визначення та розуміння терміну «юридична діяльність», що свідчить про множинність підходів до дефініції цієї категорії. В роботі запропоновано структуру юридичної діяльності, яку утворюють суб`єкти, об`єкти, юридично значущі дії та події. Аналіз практичної діяльності в органах державної податкової служби дозволяє зробити висновок про те, що діяльність із застосуванням норм права стосується не лише юридичних підрозділів, а всіх структурних, в тому числі й функціональних.Документ ЮРИДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ, В ОРГАНАХ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ(2020-3) Анохін Вадим ОлександровичАктуальність статті полягає в тому, що в умовах побудови правової держави в Україні, проведення адміністративної та податкової реформи, проголошення стратегії європейської інтеграції України, гармонізації вітчизняного законодавства до умов країн Європейського Союзу неабияка роль відводиться правовій роботі. Оскільки для здійснення правової роботи, по-перше, необхідні певні юридичні знання, а по-друге, здійснювати правову роботу неможливо без певних організаційних і владних повноважень, тому визначаючи сутність правової роботи, можна зазначити, що це спеціалізована діяльність осіб, які мають юридичні знання та організаційні повноваження, організовує реалізацію законодавства і тим самим забезпечує певний рівень законності у діяльності суб’єкта. Наголошено, що сутність правової роботи знаходить свій прояв у тому, що вона являє собою комплекс заходів для дотримання державної дисципліни та законності у господарській діяльності, сфері управління, у виконавчо-розпорядчій діяльності та інших сферах життєдіяльності з метою забезпечити найбільш повне здійснення прав і обов’язків суб’єктів правовідносин у дотриманні, охороні і захисті прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, а також інтересів підприємств, установ, організацій та держави. З’ясовано, що будь-яка суспільна діяльність базується на певних принципах. Принципи юридичної практичної діяльності закріплено у текстах нормативних актів, а також в актах корпоративного значення, наукових розробках. Між принципами права та правовими формами життєдіяльності суспільства, в яких ці принципи втілюються, існує взаємозв’язок, тому у галузі здійснення правової роботи діють принципи права, які, з одного боку, є ідеологічною основою юридичної діяльності, як ідеальні наукові конструкції або моделі діяльності, та формою теоретичного осмислення дійсності, а з іншого, оскільки закріплені у текстах нормативно-правових актів, – становлять її нормативну базу. Визначено, що до головних принципів юридичної діяльності слід віднести: законність діянь юриста та його рішень; рівність суб’єктів перед правом та законом; незалежність юриста у веденні справи від власних інтересів та зовнішнього тиску; неупередженість, обґрунтованість рішень; професіоналізм; справедливість, гуманність, демократизм тощо.