Електронний репозитарій університету ім. Альфреда Нобеля

Електронний архів, науковий (інституційний) репозитарій відкритого доступу до результатів наукових досліджень. Накопичує, зберігає та надає вільний доступ до електронних версій наукових, навчальних та науково-методичних праць спільноти університету

 

Нові надходження

Документ
Удосконалення методики аудиту виробничих витрат на тдв «Інститут «Дніпродіпротранс»
(2019) Вареник В.М., Зубарєва О. О.
Обґрунтовано необхідність проведення аудиту виробничих витрат на підприємстві. Розроблено стадії аудиторського процесу для ТДВ «Інститут «Дніпродіпротранс». Розглянуто детально кожну стадію. Представлено загальний план процедур аудиту витрат на ТДВ «Інститут «Дніпродіпротранс». Подано програму аудиторської перевірки для проведення аудиту витрат для ТДВ «Інститут «Дніпродіпротранс». Представлено анкету перевірки витрат на ТДВ «Інститут «Дніпродіпротранс».
Документ
Оптимізація обліку розрахунків за податками і обов’язковими платежами для підприємств оптової торгівлі
(2019) Вареник В.М., Донгаузер Ю. С.
Обґрунтовано необхідність оптимізації обліку розрахунків за податками та обов’язковими платежами. Наведено облікову схему нарахування та сплати ПДФО на ТОВ «Профтехноснаб». Наведено загальну облікову схему нарахування та сплати ЄСВ. Наведено етапи вдосконаленої методики аналізу розрахунків за податками для ТОВ «Профтехноснаб». Наведено методику планування податків для ТОВ «Профтехноснаб». Обґрунтовано результати планування податків для ТОВ «Профтехноснаб».
Документ
Удосконалення внутрішнього аудиту дебіторської заборгованості на підприємстві
(2019) Вареник В.М., Лесінська В. С.
У статті розглянуто алгоритм дій внутрішнього аудиту для перевірки та контролю дебіторської заборгованості. Розглянуто кожний етап алгоритму дій внутрішнього аудиту для контролю дебіторської заборгованості. Розглянуто етапи формування та складання запитальника для проведення внутрішнього аудиту дебіторської заборгованості підприємства. Наведено групи питань до складання запитальника аудитора. Запропоновано форму для складання запитальника. Обґрунтовано актуальність проведення такої процедури. Наведено приклад форми запитальника аудитора під час проведення внутрішнього аудиту дебіторської заборгованості на підприємстві. Обґрунтовано перелік питань, які необхідно наводити в запитальнику. Наведено приклад форми запитальника аудитора під час проведення внутрішнього аудиту дебіторської заборгованості на підприємстві.
Документ
Удосконалення процесу управління формуванням доходів підприємств комунальної власності
(ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», 2020) Вареник В.М., Борулько Б.С.
Проведено аналіз структури та динаміки формування доходів та витрат комунального підприємства. Обґрунтовано необхідність підвищення ефективності управління формуванням доходів підприємства. Наведено основні проблеми формування доходів комунальних підприємств. Виділено чинники, що впливають на дохід від реалізації продукції підприємства. Складено кореляційну матрицю підприємства. Проведено регресійний аналіз за допомогою інструменту регресії пакету аналізу даних MS Ехсеl. За результатами кореляційно-регресійного аналізу встановлено чинники, що мають найбільший вплив на дохід від реалізації продукції підприємства. Запропоновано запровадження нової методики планування на комунальному підприємстві – стратегічне планування. Виділено основні стратегічні завданням планування на комунальному підприємстві.
Документ
Використання методів фінансового моделювання в плануванні грошових потоків підприємства
(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Вареник В. М., Перова Д. В.
Обґрунтовано необхідність використання методів фінансового моделювання на підприємстві. Розглянуто методи фінансового моделювання і принципи їх використання. Представлені результати використання фінансового моделювання для планування грошових потоків підприємства. Розраховано прогнозну величину коефіцієнта ефективності грошових потоків підприємства за двома методами. Запропоновано виділити ще один рівень планування грошових потоків – середній.
Документ
Застосування методу середніх величин для Прогнозування прибутку підприємства
(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Вареник В.М., Петров О.Д.
Обґрунтовано необхідність використання методів середніх величин для прогнозування прибутку підприємства. Розроблено алгоритм розрахунку прогнозних показників з використанням методів середніх величин. Представлені результати прогнозування прибутку підприємства за допомогою середньої арифметичної. Представлені результати прогнозування прибутку підприємства за допомогою середньої геометричної. Проведено порівняльний аналіз результатів прогнозованих показників підприємства з використанням різних методів середніх величин.
Документ
Оптимізація бухгалтерського обліку: BAS чи 1С
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Вареник В.М., Пестовська З.С.
Обґрунтовано необхідність автоматизації бухгалтерського обліку на підприємстві. Досліджено рівень використання автоматизованих програмних продуктів підприємствами України. Ринок розвивається в трьох напрямах: традиційні бухгалтерські системи («1С:Підприємство», «Парус»); системи подання електронної звітності та обміну електронними документами («М.Е.Doс», «Арт-Звіт Плюс»); програмні сервіси для ведення обліку на основі хмарних технологій («Облік Saas», «іFіn», «СМАРТ бухгалтерія»). Виявлено, що більшість програм, які пропонуються для обліку, але є частиною управлінських систем, мають певні недоліки: хибна логіка розміщення документів за розділами; довідники містять елементи, важливі для продажу та маркетингу, а фінансова аналітика слабка; звіти не мають структури даних до первинних документів; за замовчуванням діє касовий метод; дані звітів суперечать одне одному; немає універсальних звітів, які дозволяють збирати інформацію з усіх полів документів. Досліджено відмінності програмних рішень «BAS Бухгалтерія» та «1С Бухгалтерія». Основні переваги BAS: зручний інтерфейс Таксі з новим, більш наочним, дизайном меню функцій, можливість самостійно облаштовувати робоче місце користувача, зручна історія відкриттів; комфортність додавання даних, команд і документів у Вибране в один клік; зручний пошук у Вибраному з функцією управління повнотекстовим пошуком і можливістю перейменування елементів; комфортність ведення обліку різних компаній завдяки єдиній інформаційній базі; можливість для керівників компанії оцінювати запаси шляхом розрахунку собівартості різними методами. Доведено необхідність заміни «1С Бухгалтерія» на «BAS Бухгалтерія»: найближчим часом усі версії конфігурації «Бухгалтерія для України» лінійки «1С:Підприємство» не будуть підтримуватися, буде відсутнє оновлення згідно з чинним законодавством України, тому перехід на BAS дозволить підприємствам убезпечитися від штрафних санкцій з причини неактуальності даних
Документ
Особливості податкового менеджменту мікропідприємств торгівлі тютюновими виробами в умовах воєнного стану
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Вареник В.М., Піскова Ж.В.
У статті розглянуто особливості податкового менеджменту на прикладі мікропідприємств торгівлі тютюновими виробами, які здійснюють діяльність у воєнний час. Розглянуто послідовність відкриття суб’єктом господарювання своєї діяльності. Відмічена особливість здійснення обраних видів економічної діяльності, зокрема, наведений механізм здобуття дозволу на продаж тютюнових виробів, отримання ліцензій на право роздрібної та оптової торгівлі тютюновими виробами. Проаналізовано чинну організаційну структуру мікропідприємства. Розглянуто сформовану індивідуальну податкову систему підприємства з врахуванням особливостей сплати того чи іншого виду податку з урахуванням податкового менеджменту. Зазначено, що аналізоване підприємство ТОВ «ЕЙ ДІ ТРЕЙД» за законодавством є платником 4 податків і 2 зборів (платежів). Встановлено, що податкове законодавство України сприяє здійсненню обраному підприємством виду діяльності. Завдяки запровадженню відповідних пільг щодо сплати ПДВ, підприємство стало платником ПДВ на добровільній основі. Хоча мікропідприємство є продавцем підакцизної продукції, акцизний податок не сплачує, тому що не є платником цього податку. Відбулось перенесення сплати акцизного податку з продавця на виробника і імпортера тютюнових виробів. Здійснений податковий аналіз сплачених до бюджетів податків і платежів за період діяльності. Встановлено, що підприємство найбільше сплатило коштів до бюджету за зобов’язаннями з податків (81,16%) й платежів (18,84%) у грудні 2022 р. Це пов’язано з тим, що підприємство є платником податку на прибуток підприємств з річним звітним податковим періодом і тому на грудень місяць 2022 р. припала сплата річного податкового зобов’язання зі сплати податку на прибуток підприємств. Проведений аналіз показника податкового навантаження в цілому й у розрізі окремих податків й платежів за допомогою розрахунку таких коефіцієнтів: податкового навантаження доходів, з ПДВ доходів, з податку на прибуток підприємств доходів, з акцизного податку доходів, витрат на оплату праці з ПДФО, за відрахуваннями на соціальні заходи витрат на оплату праці. Встановлено, що всі виявлені тенденції для підприємства є позитивними, суттєвого впливу сплачені суми податків на отримані доходи не мають. Отримані результати дослідження демонструють, що розглянуті особливості податкового менеджменту мікропідприємства позитивно впливають на розвиток і подальшу його діяльність у сфері торгівлі тютюновими виробами.
Документ
Інноваційні інформаційні технології у фінансовому управлінні
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2022) Болгар Т.М., Вареник В.М., Пестовська З.С., Міро І.М.
У статті досліджено основні програмні забезпечення, що використовують вітчизняні та іноземні компанії для фінансового планування і прогнозування з метою підвищення ефективності фінансового менеджменту на підприємствах, в організаціях, фінансових та банківських установах. Розглянуто закордонне програмне забезпечення, яке є найпоширенішим та може бути використано вітчизняними компаніями, надано відмітні характеристики такого програмного забезпечення і наведено приклади іноземних компаній, які вже мають досвід використання зазначених програм для автоматизації процесу планування і прогнозування (всього проаналізовано досвід використання програмного забезпечення у 25 іноземних галузях). Створено матрицю порівняння функцій іноземного програмного забезпечення для автоматизації процесу фінансового планування і прогнозування: функції процесу планування, прогнозування, формування звітності, проведення аналітики. За результатами аналізу проведено ранжування іноземного програмного забезпечення для автоматизації процесу планування і прогнозування на підприємствах за чотирма рангами: загальний рейтинг, легкість використання, якість підтримки, легкість налаштування. Окремо увагу приділено найсучаснішій бізнес-платформі нового покоління для фінансового планування і прогнозування Oracle Enterprise Performance Management (EPM) System, розглянуто її модулі та визначено переваги у практичному використанні. Наведено перелік найпопулярніших у застосуванні інформаційних програм, що можуть бути використані вітчизняними підприємствами, організаціями, фінансовими та банківськими установами для ефективного управління фінансами, а саме: BAS ERP, SAP ERP, «Галактика ERP», SyteLine, «Парус ERP», Oracle E-business Suit та Microsoft Dynamics AX.
Документ
Оцінювання якості фінансових планів підприємства: алгоритм та методика
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2020) Вареник В.М., Ніколайчева Г.Ю.
Обґрунтовано необхідність проведення оцінки фінансових планів підприємства. Складання фінансового плану є важливим елементом стабільного фінансового розвитку підприємства. Саме наявність системи фінансового планування та її ефективне функціонування відображає якість фінансових планів. Висока якість фінансового плану перетворює його на дійовий інструмент управління фінансами підприємства. В іншому випадку цей план буде формальним доку ментом, витрати на складання якого будуть невиправданими. При складанні фінансових планів підприємству необхідно дотримуватися низки принципів, серед яких можна назвати такі: ефективність, результативність, збалансованість, інформативність, цілісність, наукова обґрунтованість. Розглянуто основні параметри збалансованості фінансової діяльності підприємства, а саме: структури активів та капіталу, рівня доходності активів та витрат із залучення капіталу, грошових потоків, рівня доходності активів та рівня їх фінансових ризиків. До кожного параметра збалансованості фінансової діяльності підприємства подано показники збалансованості, основними з яких є: коефіцієнт поточної ліквідності, фінансової автономії, економічна рентабельність активів та середньозважена вартість капіталу, чистий грошовий потік, доходність активів та рівень ризику. Подано алгоритм оцінювання якості фінансового плану для підприємства, що дозволяє зробити висновок стосовно системи фінансового планування за допомогою узагальнюючого показника. Результатом цього процесу стане або затверджена методика, або більш глибокий аналіз недоліків системи планування Якість фінансового плану може бути або відмінною, або ні. Залежно від отриманого результату робиться висновок. Якщо якість відмінна, затверджується план та методика. Якщо ні, проводиться оцінка проблем та причин за допомогою діаграми Парето, виявляються «характерні фактори», що спричинюють «втрату якості» за допомогою діаграми К. Ісікави, вдосконалюється система фінансового планування. У статті розглянуто формулу розрахунку оцінки узагальнюючого показника якості фінансового плану підприємства. Показник якості фінансового плану залежить від трьох показників: кількості балів за j-м критерієм якості фінансового плану, коефіцієнта значущості j-го критерію якості фінансового плану та коефіцієнта значущості i-ї складової якості фінансового плану. Наведено шкалу оцінювання рівня якості фінансового плану підприємства. Запропоновано використовувати найпростішу бальну оцінку, тому оптимальна амплітуда бальних оцінок окремих параметрів якості фінансового плану становитиме 10 балів. Рівень якості фінансового плану пропонується оцінювати як відмінний, задовільний або незадовільний.