Електронний репозитарій університету ім. Альфреда Нобеля
Електронний архів, науковий (інституційний) репозитарій відкритого доступу до результатів наукових досліджень. Накопичує, зберігає та надає вільний доступ до електронних версій наукових, навчальних та науково-методичних праць спільноти університету
Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
The Use of Non-Parametric Criteria for the Evaluation of Similar Patterns in the Behaviour of the Economic System
(Polgári szemle, 2017) Strelchenko I.I.
The statistics made by the International Monetary Fund of a sample of 30 countries analysed to assess the degree of synchronicity of changes under the impact of the crisis on macroeconomic indicators such as increase in: GDP, the exchange rate of the national currency; a country’s international investment position (which characterizes the external liabilities of residents to non-residents); foreign exchange reserves; the value of government bonds. In order to quantify the changes observed, the values of the Kendall concordance coefficient were calculated for equal periods of time – in the crisis and post-crisis periods.
НЕЙРОМОДЕЛЮВАННЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ РЕГІОНУ
(Науковий вісник Полісся, 2018) Strelchenko I.I.; Komirna, V. V.; Arakelova, I. O.
Актуальність теми дослідження. У світлі зміни системи глобальної світової безпеки, гостро постає проблема адекватної оцінки економічної безпеки в регіональному розрізі. Існуючі методики передбачають розрахунок комплексного показника або системи показників для оцінки економічної безпеки. Натомість реалії сьогодення вимагають перегляду концептуального підходу до визначення поняття «економічна безпека», що врахує вплив процесів взаємопроникнення та інтеграції економічних систем окремих регіонів. Постановка проблеми. Постає задача пошуку та тестування нових методів щодо оцінки економічної безпеки регіонів. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблематиці кількісної та якісної оцінки економічної безпеки країни присвячена значна кількість досліджень. Класичний підхід до оцінки економічної безпеки передбачає обчислення інтегрального індексу та не враховує інтеграцію окремих регіонів та країни в цілому у світові ринки. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Необхідність зміни кута зору на проблематику моніторингу регіональної економічної безпеки виникла у зв’язку з: збільшенням масштабів та пришвидшенням процесів глобалізації; складною геополітичною ситуацією в середині країни. Постановка завдання. Метою даного дослідження є теоретична оцінка можливості поєднання індикативного підходу та положень теорії відкритих систем до оцінки рівня економічної безпеки регіону. Викладення основного матеріалу. В роботі розроблено алгоритм використання апарату теорії нейронних мереж для оцінки економічної системи регіонів. Отримана економіко-математична модель дозволяє виконувати кластеризацію територіальних одиниць за обраними індикаторами економічної безпеки. Тестування розробленого алгоритму проведено на основі даних про стан економічного розвитку регіонів України. Висновки. Результатом моделювання стала кластерна структура, що розподілила сукупність регіонів України на чотири кластери відповідно до відібраних класифікаційних характеристик. Отримані результати мають чітку економічну інтерпретацію.
Cluster analysis of the impact of currency regime type on features of the spread of financial crises
(Operations Research and Decisions, Wroclaw University of Science and Technology, Faculty of Management, 2018) Strelchenko I.I.
The paper presents the results of research on the impact of currency regime type on features of the spread of financial crises. The focus is on constructing a neural network to identify groups of countries exhibiting similar behaviour in the dynamics of the index of flexibility in the effective exchange rate, exchange market pressure and external public debt markets in times of sudden changes in the enviroment. The alpha-criterion for optimality constructed in this way is based on the use of a concordance
coefficient. The result of modelling is a self-organization map with a hidden layer consisting of six clusters. This cluster structure allows us to analyse the relationship between the type of currency regime and the consequences of the global crisis in 2007–2009 for the domestic financial markets of the investigated countries. It is found that the result of the division is significantly influenced by the proximity of administrative boundaries and historically predetermined close trade and economic channels of interaction between economies. The results obtained can be used to formulate directions in the currency policies of developing countries, including Ukraine.
The System of Indicators of the Financial Stability of the Local Budget as a Component of the Assessment of the Competitive Immunity of the Region
(State Higher Educational Institution «Ukrainian State University of Chemical Technology», 2022) Strelchenko I.I.; Pysarkova V.R.
The article examines the essence of competitive immunity and gives the main stages of evaluating the competitive immunity of the region. There are three blocks for assessing the competitive immunity of the region: information and digital approach; information and digital technologies; value and reputation management. In accordance with the selected blocks, the objects of management influence necessary for assessing the competitive immunity of the region and bringing it to sustainable functioning are defined, namely:
production sustainability, financial sustainability, socio-economic sustainability, informational and psychological sustainability, market sustainability, sustainable innovative development, growth of business value, balanced innovative infrastructure and reputation of the region. For one of the important objects of managerial influence, namely, financial stability, a system of indicators of a comprehensive analysis of the financial stability of the local budget as a component of competitive immunity is proposed, which should be considered in three groups: analysis of the balance of the local budget, analysis of financial stability and analysis of budget efficiency. The proposed ratio complex consists of twelve indicators, namely: coefficient of budget coverage, coefficient of budget sustainability, coefficient of general tax stability, coefficient of cost coverage by interbudgetary transfers, coefficient of budget dependence, coefficient of tax independence, coefficient of stability of the income base, the share of equalization grants in the total amount of transfers, local budget deficit ratio, coefficient of budgetary efficiency, coefficient of budgetary support, indicator of stability of the revenue part of the budget. The essence and normative values of the proposed indicators were considered. Within the framework of the proposed approach, the components of the integral indicator of the financial stability of the local budget are considered. The essence and algorithm of the work of Kohonen’s neural networks with the aim of its further use for the segmentation of regions based on indicators of financial stability of regions are given.
МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНКИ КОНКУРЕНТНОГО ІМУНІТЕТУ РЕГІОНУ
(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2023) Стрельченко Інна Іллівна; Писарькова Валерія Ростиславівна
ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧІВ, ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ ТА ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
(2023) Тітова Владислава Андріївна
В кваліфікаційній роботі бакалавра розглянуто теоретико-методичні основи поведінки споживачів та їх значення для маркетингової діяльності підприємства, здійснено маркетинговий аналіз господарської діяльності та внутрішнього середовища ТОВ «Медтехніка Південь». З урахуванням специфіки продукції підприємства «Медтехніка Південь» та конкурентних умов запропоновано удосконалення асортиментної політики, рекомендовано впровадження маркетингових інструментів для дослідження споживчої поведінки.
Розробка рекламної кампанії в мережі Інтернет
(2023) Малій Денис Владиславович
У кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичні аспекти організації
рекламної кампанії в Інтернеті, враховуючи маркетингове середовище та конкурентні
умови. Дослідник проводить аналіз кампанії "Будгарант Плюс Україна" та її
особливості, а також вивчає специфіку Інтернет-маркетингу. На основі отриманих
даних розробляється рекламна кампанія в мережі Інтернет, спрямована на просування
продукції компанії.
Аналіз мікро- та макросередовища підприємства
(2023) Нікашкіна Марія Олександрівна
В кваліфікаційній роботі розглянуті поняття мікро та макросередовища
підприємства і теоретико-методичні основи їх аналізу. Після огляду економічних
показників мережі «Сільпо», був здійснений регресійний аналіз впливу приросту
кількості магазинів та сукупної торгівельної площі на дохід та прибуток
підприємства. Результати показали, що компанії «Сільпо» необхідно відкривати
більше супермаркетів, а не робити їх більшими за площею, щоб збільшити доходи
та пом'якшити негативний вплив факторів зовнішнього середовища. Були
запропоновані рекомендації щодо подальших стратегічних дій на основі
результатів дослідження.
Вдосконалення маркетингової діяльності підприємства
(2023) Шрам Оксана Євгенівна
У кваліфікаційній роботі розглянути теоретичні аспекти маркетингової
діяльності підприємства, проведена характеристика ТМ IQOS компанії Philip
Morris, виконано аналіз українського ринку електронних сигарет, проведено
сегментування ринку та позиціонування торгової марки. На основі дослідження
виявлені слабкі сторони та запропоновані заходи для покращення маркетингової
діяльності. Використання запропонованих заходів дозволить компанії
удосконалити маркетингову діяльність.
Маркетингова діяльність підприємства та шляхи її вдосконалення
(2023) Шналь Єлизавета Костянтинівна
В кваліфікаційній роботі розглянуто теоретико-методичні основи маркетингової
товарної політики підприємства, здійснено маркетинговий аналіз, розроблено
рекомендації щодо вдосконалення організації маркетингової діяльності
підприємства ТОВ «НОВА ПОШТА». З урахуванням специфіки послуг ТОВ
«НОВА ПОШТА» та виявлених недоліків було запропоновано провести тренінг
для працівників, а також запустити інтернет рекламу для більш вдалої оцінки
якості обслуговування та задоволеності клієнтів.