Електронний репозитарій університету ім. Альфреда Нобеля

Електронний архів, науковий (інституційний) репозитарій відкритого доступу до результатів наукових досліджень. Накопичує, зберігає та надає вільний доступ до електронних версій наукових, навчальних та науково-методичних праць спільноти університету

 

Нові надходження

Документ
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ МІЖКУЛЬТУРНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
(Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology, 2024) Марина Георгіївна Павлович
У статті розглядається проблема та доцільність організації інтерактивного навчання у процесі підготовки майбутніх перекладачів до міжкультурної взаємодії у ЗВО України. Доведено, що запорукою якісної̈ професійної підготовки перекладачів є інтерактивне на- вчання, підкреслено його позитивний вплив на формування готовності майбутніх перекладачів до кроскультурної комунікації у майбутній професійній діяльності. Досліджено та визначено поняття, сутність і специфіку інтерактивних технологій у на- вчальному процесі. Виокремлено вимоги до вибору інтерактивних технологій відповідно до умов навчання. Визначено, що слід враховувати особливості навчальної дисципліни, характер навчаль- ного матеріалу, обсяг часу, що відводиться на вивчення матеріалу, рівень загальної підготов- леності здобувачів, особливості навчально-матеріальної бази закладу освіти тощо. Установле- но, що більшість інтерактивних методів найбільш ефективні при невеликій кількості учасників. Розглянуто класифікації та виокремлено методи інтерактивного навчання, завдяки яким формування професійної компетентності у майбутніх перекладачів відбувається найбільш ефек- тивно. Визначено умови успішного використання інтерактивних методів у формуванні профе- сійної особистості та навичок в процесі підготовки перекладачів як фахівців із міжкультурної ко- мунікації. Встановлено, що застосування інтерактивних методів сприятиме формуванню у здо- бувачів – майбутніх філологів комплексного уявлення про майбутню професію, а також окресле- но значення культурологічного аспекту в перекладацькій діяльності, яке забезпечить оволодіння комплексом знань та умінь, необхідних для підвищення комунікативної культури майбутніх пере- кладачів. Обґрунтовано низку переваг інтерактивного навчання та доведено ефективність інтерак- тивних методів у підвищенні рівня професійної компетентності в майбутніх перекладачів. Відпо- відно до європейських освітніх норм, вимог ринку праці та сучасних реалій доведена необхідність впровадження інтерактивні технологій у підготовку перекладачів для успішної модернізації про- цесу навчання в системі вітчизняної вищої освіти.
Документ
Практична психологія у сучасному вимірі
(Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2025-04-22)
Документ
Кадрове адміністрування: практикум. Навчальний посібник
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025) Митрофанова Г.Я.; Євтушенко О.А.
Навчальний посібник «Кадрове адміністрування: практикум» спрямований на формування практичних навичок з кадрового адміністрування організації будь-яких організаційно-правових форм. Навчальний посібник побудований відповідно до програми навчальної дисципліни «Кадрове адміністрування» та складається з 10 тем. Кожна тема містить, тести, питання для обговорення, які дозволять закріпити теоретичний матеріал з відповідних тем крусу, а також практичні завдання для самостійної роботи, що спрямовані на формування у здобувачів навичок адміністрування роботи з персоналом організації відповідно до норм законодавтсва, організації та ведення кадрового діловодства. Навчальний посібник може бути використаний викладачами під час проведення інтерактивних лекційних та практичних занять, для організації групової роботи, а також для забезпечення ефективної самостійної роботи здобувачів. Матеріали посібника можуть бути використані, для оцінки компетентностей працівників кадрових служб організації різних сфер діяльності. Вони можуть бути корисними при розробці програм внутрішньофірмового навчання, адаптації нових співробітників та курсів підвищення кваліфікації.
Документ
Механізми стимулювання експорту в Німеччині: форми, інструменти та ефективність
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025) Голоскоков, Богдан Віталійович; Задоя, Олександр Анатолійович
У статті досліджено механізми стимулювання експорту в Німеччині, які включають фінансові, податкові, адміністративні та інфраструктурні заходи. Розглянуто роль державних банків, програм підтримки експортерів, а також механізми зниження торговельних бар'єрів. Оцінено ефективність стимулюючих заходів через аналіз експортної динаміки Німеччини. Визначено ключові фактори, що сприяють успішному розвитку експорту, такі як інновації, сучасна інфраструктура та державна підтримка. Окреслено основні виклики, що можуть впливати на зовнішньоекономічну діяльність країни.
Документ
Цифрові навички та компетенції в Україні та Європі: виклики та перспективи
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025) Магдіч, Аліса Сергіївна; Задоя, Олександр Анатолійович
Стаття присвячена дослідженню сучасного стану рівня цифровізації в Україні та проведенню порівняльного аналізу з аналогічними тенденціями в країнах Європи. Для проведення порівняльного аналізу рівня цифрових навичок в Україні та країнах Європейського Союзу були розглянуті такі ключові показники: доступ до мережі Інтернет, користування е-послугами та досвід онлайн-купівлі. Визначено, що в Україні відсоток населення із базовим рівнем цифрових навичок і рівнем вище базового складає майже 60%, що цілком співставно із середнім показником по Євросоюзу і значно перевищує показники країн Центральної та Східної Європи. Україна досягла значного покращення в доступі до Інтернету, де рівень доступу в 2023 році досяг 93,8% серед дорослого населення, що є наближеним до середнього показника ЄС, який становить близько 93%. Проте, порівняно з більш розвиненими країнами Європи, де доступ до Інтернету в більшості держав-членів ЄС перевищує 90%, а в Західній та Північній Європі навіть досягає 98%, Україна стикається з певними бар’єрами, такими як недостатній рівень цифрових навичок у значної частини населення та обмежений доступ до інфраструктури в деяких регіонах. Порівняння статистичних даних щодо використання електронних послуг в Україні та країнах Європи демонструє, що в Україні використання електронних послуг значно відстає від європейських стандартів: лише 39,2% населення користується онлайн-сервісами, що значно нижче за рівень у ЄС (70%). Основною причиною, чому українці не використовують онлайн-послуги, є відсутність потреби (86,8%), що свідчить про недостатнє поширення інформації та досвіду. Онлайн-шопінг в Україні та Європі демонструє схожі тенденції зростання, зокрема серед молоді та в популярних категоріях товарів, таких як одяг і товари для дому. Проте частка онлайн-покупців в Україні все ще нижча, ніж у більшості європейських країн. Основними викликами та бар’єрами як для України, та і для ЄС є розрив між поколіннями, відмінності у доступі до технологій та Інтернету між бідними та заможними верствами населення, нестача спеціалістів у сфері ІКТ, різниця у доступі до цифрового навчання між сільськими та міськими районами, питання фінансування програм цифрової освіти, підтримка з боку урядів та приватного сектору.
Документ
Система неперервного навчання в сучасних бізнес-організаціях
(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025-05) Євтушенко О.А.
В статті розглянуто систему неперервного навчання в сучасних бізнес-організаціях. Детальне вивчення HR-трендів майбутнього для людей та організацій вказує на необхідність розвитку системи неперервного навчання в сучасних бізнес-організаціях, яка забезпечує високий рівень мотивації та лояльності працівників, актуалізацію їх навичок та компетентностей відповідно до потреб бізнесу та змін в ринковому середовищі. Для успішного функціонування системи неперервного навчання необхідна наявність таких її атрибутів: бренд системи навчання бізнес-організації, формування мотивації на навчання, постійний трафік персоналу для навчання, відповідність її розвитку працівника в бізнес-організації. Система неперервного навчання відграє ключову роль на всіх етапах життєвого циклу працівника – від залучення і адаптації до утримання та виходу з компанії. Вона сприяє формування позитивного іміджу роботодавця, підвищенню мотивації, відповідності кваліфікації працівників потребам та рівню розвитку бізнесу, кар’єрному зростанню, зменшенню показників плинності кадрів та витрат на рекрутинг. Особливо увагу бізнес-організаціям потрібно звертати на виявлення потреб в навчанні працівників на етапах адаптації та утримання. Запропоновано розглядати систему неперервного навчання в бізнес-організаціях як цілісний комплекс, що включає в себе концептуальні засади, організаційні підсистеми, механізм управління, інструменти реалізації. Вона базується на принципах навчання дорослих, інтегрується в загальну стратегію компанії та формує культуру навчання. Визначено основні фактори. Що впливають на ефективність навчання працівників у бізнес-організаціях: їх зацікавленість у розвитку, активна участь керівництва, впровадження цифрових інструментів в процеси навчання, кастомізація змісту навчання та контенту під потреби кожного працівника.
Документ
Етапи та методи проведення співбесіди у процесі добору персоналу організації
(International Scientific Unity, 2024-08) Глухий А.О.; Митрофанова Г.Я.; Євтушенко О.А.
Документ
РОЛЬ РЕГІОНАЛЬНИХ КЛАСТЕРІВ У СТИМУЛЮВАННІ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КРАЇНИ
(Молодий вчений, 2025-04) Стрельченко Інна; Терещенко Павло
Стаття присвячена дослідженню ролі регіональних кластерів у стимулюванні економічного розвитку країни. В умовах посилення глобальної конкуренції та необхідності забезпечення сталого економічного зростання кластери стають ключовим фактором розвитку національних економік. Вони сприяють концентрації ресурсів, стимулюють інновації, підвищують конкурентоспроможність підприємств та регіонів. У статті розглядаються теоретичні аспекти формування та функціонування регіональних кластерів, аналізується їх вплив на економічний розвиток країни та визначаються перспективи їх подальшого розвитку. Досліджено основні проблеми, пов'язані з формуванням та розвитком регіональних кластерів в Україні, такі як недостатня інституційна підтримка, низький рівень інноваційної активності, інфраструктурні обмеження та проблеми управління. Особлива увага приділяється необхідності розробки ефективної державної політики для підтримки кластерів, яка включатиме залучення інвестицій, розвиток інфраструктури, стимулювання інновацій та зміцнення співпраці між учасниками кластерів. Проаналізовано досвід міжнародної кластеризації та можливості його застосування в Україні. Розглянуто вплив глобалізації на розвиток регіональних кластерів в Україні та перспективи розвитку окремих галузевих кластерів, таких як агропромисловий, ІТ, туристичний тощо. У статті також оцінено потенціал регіональних кластерів як драйверів економічного розвитку України в умовах сучасних викликів. Розроблено пропозиції щодо стимулювання розвитку регіональних кластерів в Україні, включаючи рекомендації щодо залучення інвестицій, розвитку інфраструктури, стимулювання інновацій та зміцнення співпраці між учасниками кластерів. Визначено необхідність подолання існуючих проблем, таких як недостатня інституційна підтримка, низький рівень інноваційної активності, інфраструктурні обмеження та проблеми управління. Перспективним напрямком є посилення співпраці між учасниками кластерів, залучення інвестицій, розвиток інфраструктури та стимулювання інновацій. Реалізація цих заходів дозволить створити ефективні регіональні кластери, які стануть драйверами економічного розвитку України.
Документ
Трансформація економічних систем та інститутів у нових геостратегічних реаліях: Матеріали ХXХVIІІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених і студентів
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025-04-14)
У збірнику представлено матеріали доповідей учасників XXXVIII Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених і студентів «Трансформація економічних систем та інститутів у нових геостратегічних реаліях». Молоді дослідники з України, Польщі, Великої Британії, Чехії, В’єтнаму та інших країн діляться своїм баченням сучасних глобалізаційних процесів і майбутнього інтеграційних змін у світі. У роботах аналізуються трансформації європейської системи безпеки та їхній вплив на економічні інститути в умовах нових геостратегічних викликів. Значну увагу приділено впливу російської агресії проти України на економіку як національного, так і глобального рівнів, а також можливостям підвищення конкурентоспроможності Європи. Погляди, викладені в матеріалах, є авторськими і можуть не збігатися з позицією оргкомітету. Усі доповіді подані в авторській редакції.