Електронний репозитарій університету ім. Альфреда Нобеля
Електронний архів, науковий (інституційний) репозитарій відкритого доступу до результатів наукових досліджень. Накопичує, зберігає та надає вільний доступ до електронних версій наукових, навчальних та науково-методичних праць спільноти університету

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Трансформація економічних систем та інститутів у нових геостратегічних реаліях: Матеріали ХXХVIІІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених і студентів
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025-04-14)
У збірнику представлено матеріали доповідей учасників XXXVIII Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених і студентів «Трансформація економічних систем та інститутів у нових геостратегічних реаліях». Молоді дослідники з України, Польщі, Великої Британії, Чехії, В’єтнаму та інших країн діляться своїм баченням сучасних глобалізаційних процесів і майбутнього інтеграційних змін у світі. У роботах аналізуються трансформації європейської системи безпеки та їхній вплив на економічні інститути в умовах нових геостратегічних викликів. Значну увагу приділено впливу російської агресії проти України на економіку як національного, так і глобального рівнів, а також можливостям підвищення конкурентоспроможності Європи. Погляди, викладені в матеріалах, є авторськими і можуть не збігатися з позицією оргкомітету. Усі доповіді подані в авторській редакції.
Трансформація економічних систем та інститутів у нових геостратегічних реаліях: Матеріали ХXХVIІІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених і студентів
(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025-04-14)
У збірнику представлено матеріали доповідей учасників XXXVIII Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених і студентів «Трансформація економічних систем та інститутів у нових геостратегічних реаліях». Молоді дослідники з України, Польщі, Великої Британії, Чехії, В’єтнаму та інших країн діляться своїм баченням сучасних глобалізаційних процесів і майбутнього інтеграційних змін у світі. У роботах аналізуються трансформації європейської системи безпеки та їхній вплив на економічні інститути в умовах нових геостратегічних викликів. Значну увагу приділено впливу російської агресії проти України на економіку як національного, так і глобального рівнів, а також можливостям підвищення конкурентоспроможності Європи. Погляди, викладені в матеріалах, є авторськими і можуть не збігатися з позицією оргкомітету. Усі доповіді подані в авторській редакції.
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ЇЇ ЕФЕКТИВНІСТЬ
(European Vector of Economic Development, 2025) Павлова Валентина Андріївна; Оголь О.В.
В статті розглядаються питання, пов’язані з дослідженням ключових факторів формування системи управління персоналом торговельного підприємства. Основною ідеєю роботи є виділення характеристик сучасних систем управління персоналом та визначення їх типів залежно від особливостей сфери діяльності суб’єкта господарювання, а також побудова моделі вибору ефективної системи управління кадровим потенціалом в торгівлі.
У ході дослідження виділено у якості вирішального фактора сталого економічного зростання стан ринку праці з відповідною пропозицією гідної праці та її оплати. Розглянуто тренди сучасного ринку праці, проаналізовано їх ТОП-5. Визначено динаміку кількості суб’єктів господарювання секції G (оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів) в Україні й Дніпропетровській області і частки товарообороту Дніпропетровської області в обороті роздрібної торгівлі України у 2014-2023 рр. та її характер. Встановлено вплив стану ринку праці на вибір системи управління кадрами підприємств досліджуваного виду економічної діяльності, охарактеризовано особливості вибору системи управління персоналом торговельного підприємства, виділено критерії визначення ефективної системи.
Запропоновано три основні системи управління у сфері торгівлі: система управління персоналом з єдиного центру: процесно-орієнтована система управління персоналом; інтегрована система управління персоналом. Надано характеристики кожної з систем управління персоналом. Їх порівняння стає підгрунтям вибору найбільш доцільної для торговельного підприємства залежно від специфіки його діяльності та категорії. Наведено визначення ефективної системи управління персоналом торговельних підприємств як комплексу елементів та дій, що забезпечують високий рівень задоволеності працею й підвищення продуктивності працівників. Виділено підходи
до формування ефективної системи на підставі вибраних функціональних підсистем, етапів її створення та оцінювання.
Запропоновано модель вибору ефективної системи управління персоналом торговельного підприємства. Охарактеризовано вплив впровадження автоматизації та цифрових рішень в управління персоналом підприємств сфери торгівлі на ефективність системи.
Статистичні методи у прийнятті управлінських рішень: європейській досвід викладання для вітчизняних здобувачів
(Економічний простір, 2025-03) Пестовська Зоя Станіславівна Zoia Pestovska
У статті розглянуто європейський досвід викладання статистичних методів у сфері менеджменту та мо жливості його адаптації у вітчизняній освітній практиці для підвищення ефективності підготовки здобувачів.
Визначено роль статистичних методів у процесі прийняття рішень, а також сучасні підходи до їх викладання
у провідних університетах Європи. Аналіз показав, що програми навчання в європейських ВНЗ акцентують увагу
на практичному застосуванні статистичних методів через інтеграцію теорії та практики, використання кейс методів, цифрових інструментів (SPSS, R, Python, Power BI тощо). Виявлено основні труднощі, які виникають у
студентів під час опанування статистичних методів, зокрема абстрактність математичних концептів, скла дність інтерпретації результатів аналізу та швидкі технологічні зміни. Запропоновано рекомендації щодо вдо сконалення викладання відповідних дисциплін в Україні, включаючи впровадження інтерактивних семінарів і ди ференційованих навчальних програм для студентів з різним рівнем підготовки. Доведено, що адаптація європей ських освітніх практик може сприяти підвищенню якості підготовки фахівців, здатних ефективно застосову вати статистичні методи у процесі прийняття управлінських рішень
THE SPECIFICITY OF PROMOTION OF EDUCATIONAL PROGRAM "DIGITAL MEDIA" OF OLES HONCHAR DNIPRO NATIONAL UNIVERSITY
(ДНУ, Communications and Communicative Technologies, 2024-11-30) Демченко М., Жук І., Блинова Н.
The rapid digitization of modern society is connected not only with the development of digital and Internet technologies. Restrictions introduced in many countries in 2020 because of Coronavirus pandemic accelerated this process. Generation Z youth satisfy their communication needs mostly with the help of social media. Traditional tools are often powerless to reach this target audience and influence their behavior. Taking into account the need to achieve results in this particular group, universities need to have a clear online marketing strategy and use digital tools effectively. But it should be taken into account that Internet marketing of various institutions, companies and areas of activity have their own peculiarities. The presented research is a practical case of the digital promotion campaign of the educational program "Digital Media" of Oles Honchar Dnipro National University. On the example of this case, the peculiarities of the Internet marketing strategy of the educational program of the institution of higher education are demonstrated. The stages of the promotional campaign are considered. It is emphasized that the implementation of the developed program, in particular, the created landing page with an automated function, and a series of creative banners placed for five months in selected digital communication channels in accordance with the content plan, led to proper coverage and high-quality information of the target audience about the new educational program. Feedback automatization made it possible to create a database of enrollees interested in studying under this educational program and establish personal communication with them. As a result, these activities helped to achieve the set goal of recruiting a student group for the first year of study. The practical significance of this case is that the presented marketing program does not require large financial costs and can be implemented by any institution of higher education. The program uses metrics that allow to monitor the effectiveness of each tool in online mode and provide an opportunity to implement operational management of the marketing campaign.
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ЕФЕКТИВНИХ КОМУНІКАЦІЙ, ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ ТА ВЕДЕННЯ ПЕРЕГОВОРІВ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ СТУДЕНТІВ
(Полтава: ЦФЕНД, 2024-12) Пестовська Зоя Станіславівна Zoia Pestovska
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ЕФЕКТИВНИХ КОМУНІКАЦІЙ, ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ ТА
ВЕДЕННЯ ПЕРЕГОВОРІВ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ СТУДЕНТІВ
TАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ В УПРАВЛІННІ ПЕРСОНАЛОМ: ДОСВІД ЄС ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
(Економічний простір, 2024-11) Пестовська Зоя Станіславівна Zoia Pestovska
У статті досліджено сутність і визначення навичок тайм-менеджменту, а також їх роль і значення в уп равління персоналом. Зосереджено увагу на необхідності задекларувати у кадровій політиці вимоги до викорис тання інструментів тайм-менеджменту. Виділено найповніше визначенні корпоративного тайм-менеджменту
відповідно до функцій управління. Узагальнено найпоширеніші проблеми управління часом для HR-менеджерів.
Узагальнено стратегії менеджера з персоналу для вдосконалення навичок управління часом в колективі: вста новлення пріоритетів, використання технологій, ефективне делегування, встановлення реалістичних термінів,
проведення аудиту часу і зменшення відволікань, підтримка балансу роботи та особистого життя, спрощення
спілкування, виховання культури продуктивності, постійне вдосконалення. Наголошено на необхідності прове дення службою з управління персоналом тренінгів щодо розвитку навичок тайм-менеджменту, що допоможе
з’ясувати причини непродуктивного часу на роботі. Незалежно від професії ефективне управління часом є не від’ємною складовою успіху.
СУТНІСТЬ ТА СКЛАДОВІ ЗАГРОЗ ЕКОНОМІЧНІЙ БЕЗПЕЦІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
(УАН, 2025-01) Вареник В.М.
Міро І.М.
Пестовська Зоя Станіславівна Zoia Pestovska
Заклад вищої освіти є і соціальною інституцією, і комерційним підприємством на ринку
освітніх послуг. Забезпечення економічної безпеки приватних закладів вищої освіти пов’язане
з виявленням ризиків та загроз цій безпеці (особливо через те, що вони не можуть у своїй
діяльності покладатися на державну підтримку).
Загрози економічній безпеці приватного закладу вищої освіти розглянуто у
розрізі її складових з метою їх ідентифікації та виявлення можливості оцінки, а також
спираючись на перелік завдань закладу вищої освіти, окреслений у Законі України «Про
вищу освіту». Доведено, що ризик – це ймовірність настання негативного впливу певних
подій, загроза – це сукупність певних факторів, що можуть створювати негативний
вплив на діяльність, небезпека – це конкретні, виявлені умови, ігнорування яких може
призвести до значних втрат. Тому обрано категорію «загроза» в розумінні сукупності
певних факторів, що можуть створювати негативний вплив, а також факторів більш
віддалених в часі і просторі, ніж небезпека, а тому більш придатних для ідентифікації і
прогнозування.
Розширено перелік загроз за характером здійснення, механізмом впливу та місцем
виникнення. Ідентифіковано загрози кожній зі складових економічної безпеки приватного
закладу вищої освіти та наведено можливі напрями реагування на них.
Встановлено, що оцінювання рівня економічної безпеки закладу вищої освіти на основі
статистичних методів є складним, тому запропоновано в майбутньому проводити оцінювання
за розмірами збитків, завданих інтересам закладу, та ефективності заходів щодо запобігання їм
на основі індикаторного методу.
З’ясовано, що категорія безпеки може існувати лише за наявності загроз, тому уточнено
і доповнено існуючі класифікації загроз економічній безпеці приватного закладу вищої освіти,
розроблено перелік загроз економічній безпеці приватного закладу вищої освіти за її складовими
(фінансова складова, матеріальна (оснащення), кадрова, регулятивна, демографічна, складова якості викладання, інтелектуальна, інформаційна, соціальна, інноваційна, фізична (безпека),
складова якості управління та організації освітнього процесу) та рекомендовано можливі
напрями реагування закладу вищої освіти на ці загрози.
БІЗНЕС МОДЕЛІ В BLOCKCHAIN ЕКОНОМІЦІ
(International Scientific Unity, 2024) Хрипко Сергій Леонідович