заочна форма Консультування та корекційно-розвивальна робота (Психологія) (Студенти)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд заочна форма Консультування та корекційно-розвивальна робота (Психологія) (Студенти) за Автор "Костіна, Ольга Станіславівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження феномену сім’ї у сучасному суспільстві(Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Костіна, Ольга СтаніславівнаУ роботі представлено результати теоретичного та емпіричного дослідження феномену сім’ї в сучасному просторі та формування сімейних цінностей студентів. Актуальність дослідження даної проблеми в сучасних умовах розвитку суспільства обумовлено необхідністю формування позитивного відношення до сім’ї. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити феномен сім’ї у прояві сімейних цінностей студентів. Досягнення мети було здійснено через виконання поставлених завдань: теоретичний аналіз наукової літератури щодо проблеми вивчення сімейних цінностей у вітчизняній та зарубіжній психології; визначення чинників впливу на розвиток сімейних цінностей студентів та роль родини в цьому процесі. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження феномену сім’ї у сучасному суспільстві. В рамках дослідження було підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, проведено емпіричне дослідження з використанням надійного психодіагностичного інструментарію, щодо вивчення основних сімейних цінностей, рівню згуртованості та адаптації членів родини один до одного. За результатами дослідження були отримані наступні висновки. У свідомості студентів закріплено більш наукове, термінологічне, розуміння інституту сім'ї з огляду на розгорнуті відповіді на відкрите питання про сім'ю. Ціннісний світ студентів ширше формалізованого процесу створення сім'ї. Для багатьох сім'я представляється світом духовної близькості, в якій людину приймають, люблять і захищають. Студенти вважають за краще в першу чергу отримати освіту, зайнятися кар'єрним ростом і присвятити роки після закінчення школи на професійну і духовну самореалізацію, що змушує їх замислюватися про створення сім'ї не раніше 21-25 років. Основною причиною вступу в шлюб молодь вважає любов і тривалі відносини партнерів. Так, студентська аудиторія все ж схильна до модерністських поглядів на сімейне життя через низький процентного показника варіанта створення сім'ї з розрахунку. Психологічна неготовність до шлюбу і відсутність матеріальних благ (роботи і житла) набагато частіше заважає молодим людям переходити на більш серйозні етапи, ніж відсутність освіти або незгоду з батьками. Студенти є найбільш активною соціальною когортою, що виправдовує їх схильність до партнерського типу сім'ї, проте, при бажанні майбутніх батьків бути більш незалежними в самостійно створеної сім'ї, вони все ж таки хотіли б спиратися на вже відомі методики виховання своїх дітей. Ціннісні орієнтації в області репродуктивності студентів більшою мірою визначаються необхідністю в дітях і продовження роду, хоча існує невелика частка тих, хто бачить в цьому більш чуттєву сторону, духовну сторону. Результати дослідження виявили, що для студентів, які знають свої традиції та слідують їм, притаманне більш глибоке усвідомлення цінності власної родини, високий рівень сімейної згуртованості та адаптації на відміну від тих студентів, що не мають, або не знають родинних традицій. Тренінгова програма щодо розвитку сімейних цінностей у студентів та усвідомлення позитивного потенціалу родинних традицій була розроблена.