2022-2023 н.р.
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 2022-2023 н.р. за Ключові слова "заклад вищої освіти"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Професійна підготовка майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання в умовах воєнного стану(Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Согутовський В.О.У роботі проведено цілісне дослідження професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання в Україні. Гіпотеза дослідження ґрунтується на основних положеннях філософії освіти, педагогіки, психології та їх субдисциплін, зокрема порівняльної педагогіки, а також на закономірностях та принципах організації освітнього процесу у закладах вищої освіти. В основу наукового пошуку покладено положення про те, що ефективність професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання забезпечується використанням сукупності педагогічних, інформаційно- комунікаційних технологій та дистанційних засобів навчання з метою формування професійної компетентності майбутніх учителів, здатних організовувати навчання учнів іншомовного міжкультурного спілкування в умовах воєнного стану. Теоретичну основу дослідження становлять концептуальні й теоретико- методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови в закладах вищої освіти; положення про технології дистанційного навчання в педагогічній науці та практиці; психолого-педагогічні засади готовності викладачів і студентів до використання засобів дистанційного навчання; теоретичні аспекти викладання іноземних мов за допомогою дистанційних засобів навчання; організаційно-методичні й дидактичні особливості підготовки майбутніх учителів англійської мови із застосуванням засобів дистанційного навчання. Проведено аналіз стану розвитку дистанційної освіти в Україні в умовах воєнного стану. Виявлено, що законодавче й нормативно-правове забезпечення професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання в Україні нерозривно пов’язане з впливом євроінтеграційних освітніх процесів, що визначають можливості використання дистанційних засобів навчання у професійній підготовці майбутніх учителів англійської мови. Схарактеризовано «теорію поколінь», окреслено загальні особливості поколінь Х, Y, Z та Альфа. Особливу увагу приділено дослідженню покоління Z (нинішніх студентів), яких вважають «цифровими аборигенами». Виявлено організаційно-методичні умови професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання, серед яких найбільш впливовими є: 1) створення віртуального навчального середовища; 2) створення структурних підрозділів для підтримки, регулювання й контролю дистанційного навчання; 3) приведення у відповідність до потреб суспільства, економіки, ринку праці та вимог роботодавців освітньо-професійних програм підготовки майбутніх учителів англійської мови з урахуванням дистанційних технологій; 4) адаптація освітнього процесу до потреб сучасних студентів; 5) зміна ролі викладача. Розроблено методичні рекомендації щодо вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови у закладах вищої освіти України на трьох рівнях: державному, закладу вищої освіти, викладач – студент. У роботі рекомендовано подальше оновлення й узгодження державних стандартів вищої освіти з міжнародними та європейськими документами, сприяння міжнародній співпраці та обміну досвідом у сфері дистанційного навчання; інвестування коштів у навчання науково-педагогічного персоналу та їхній професійний розвиток, посилення ролі соціальних партнерів у сприянні професійній підготовці майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання, розроблення платформ з метою надання теоретичної й практичної підтримки викладачам у застосуванні засобів дистанційного навчання; вивчення, узагальнення й поширення відповідного досвіду зарубіжних країн. Наукова новизна і практичне значення дослідження полягають у тому, що проведеноорівняльно-педагогічний аналіз професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання в університетах України; обґрунтовано психолого-педагогічні засади та організаційно-методичні умови забезпечення цієї підготовки; виявлено й схарактеризовано види, форми й методи професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови в університетах У в контексті використання засобів дистанційного навчання, класифіковано засоби дистанційного навчання; уточнено зміст основних понять «професійна підготовка вчителів», «дистанційне навчання», «дистанційна освіта», «засоби дистанційного навчання», «підготовка майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання»; подальшого розвитку набули положення щодо сучасного стану розвитку дистанційної освіти в Україні під час дії воєнного стану; законодавчого й нормативно- правового забезпечення цього процесу, психологічної готовності викладачів і студентів до використання засобів дистанційного навчання; розроблено науково-методичні рекомендацій щодо вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови в закладах вищої освіти України.Документ Формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземних мов в процесі магістерської підготовки(Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Веретельников П.В.Проведене дослідження здобувача 2-го курсу, спеціальності «Освітні педагогічні науки» (у форматі Магістр) (Університет імені Альфреда Нобеля, м.Дніпро, кафедра інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи) присвячене проблемі формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземних мов Аналіз вітчизняної та зарубіжної теорії та практики вищої школи дозволив уточнити визначення «професійно-педагогічна спрямованість», виділити її сутність, структуру та функції, які у різні періоди розвитку педагогічної науки трансформувалися та набували різних характеристик. Результати теоретичного аналізу дозволили визначити специфіку щодо підготовки магістрів у галузі іноземної мови. У роботі визначено, що професійно-педагогічна спрямованість майбутніх викладачів іноземної мови відображає сутність, характер та ціннісно-функціональний аспект професійно-педагогічної підготовки випускників університету, діяльність яких характеризується універсальною освіченістю, фундаментальністю, науково-дослідною та гуманітарною спрямованістю. Структура професійно-педагогічної спрямованості, як системного психолого-педагогічного феномену, включає такі взаємопов'язані та взаємозумовлені складові: особистісні та професійні цілі, мотиви, потреби, інтереси, цінності, ціннісні орієнтації та відношення особистості до самого себе та навколишньої дійсності. Вона може бути представлена у вигляді деякої цілісної сукупності компонентів, що постійно розвиваються: когнітивний, мотиваційно-ціннісний і рефлексивно-діяльнісний. Дослідження досвіду вітчизняних та зарубіжних фахівців, аналіз наукової літератури з проблеми, а також аналіз психолого-педагогічних та методичних аспектів роботи дозволив визначити специфічні особливості професійно-педагогічної підготовки магістрів як складової вищої освіти. У кваліфікаційній роботі магістра презентовано певний комплекс змістовних та процесуальних педагогічних умов, що сприяють оптимізації формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземної філології закладів вищої освіти на кожному з етапів їхнього навчання. Обґрунтування педагогічних умов включало чотири основні аспекти: сучасні вимоги до магістрів; протиріччя, що складаються з об'єктивних причин, типових для підготовки викладачів іноземної мови; специфіку викладання циклу психолого-педагогічних дисциплін у ЗВО; особливості організації педагогічного процесу, зорієнтовані досягнення максимального результату навчальної діяльності Новизна виділених педагогічних умов у тому, що де вони використовувалися раніше для певного нами предмета дослідження та розглядалися у взаємозв'язку та взаємодії. На основі запропонованих педагогічних умов розроблено методику формування професійно-педагогічної спрямованості магістрів – майбутніх викладачів іноземних мов.Документ Формування у майбутніх викладачів закладу вищої освіти здібності до самоорганізації в професійній діяльності(Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Підюменко М.Ю.В умовах, що склалися, актуалізується пошук нових підходів до вирішення завдань підготовки фахівців, що відповідають сучасним вимогам, а це можливо за рахунок модернізації змісту та технологій освіти через орієнтацію їх на прояви різноманітних самопроцесів, серед яких особливе місце належить самоорганізації особистості, що є необхідною умовою професійного розвитку. Сформованість умінь самоорганізації стає одним із показників успішної професійної діяльності сучасного педагога. У роботі здійснено аналіз конструкту самоорганізація у професійній діяльності як предмета міждисциплінарних і педагогічних досліджень, проаналізовано стан дослідженості проблеми в педагогічній теорії та практиці, визначено методологічні підходи до її розв’язання. Розглянуто особистість викладача закладу вищої освіти як суб’єкт самоорганізації у професійній педагогічній діяльності й визначено сутність, специфіку та складники самоорганізації майбутніх викладачів вищої школи у професійній діяльності. Охарактеризовано теоретичні засади контекстної підготовки майбутніх викладачів вищої школи до самоорганізації у професійній діяльності на основі узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду Обґрунтовано концепцію дослідження та розроблено модель контекстної підготовки майбутніх викладачів вищої школи до самоорганізації в професійній діяльності. Визначено змістово-компонентну структуру, критерії, показники та рівні сформованості компетентності самоорганізації майбутніх викладачів вищої школи у професійній діяльності. Окреслено концептуальні засади моделювання процесу контекстної підготовки майбутніх викладачів вищої школи до самоорганізації у професійній діяльності. Експериментально перевірено ефективність моделі формування в майбутніх викладачів вищої школи компетентності самоорганізації у професійній діяльності та доведено ефективність її впровадження.