2024-2025 н.р.
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 2024-2025 н.р. за Ключові слова "батьки"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Соціально психологічні чинники формування самооцінки у підлітків(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025) Шувалова Марія ОлександрівнаКваліфікаційна робота присвячена вивченню соціально-психологічних чинників, які впливають на формування самооцінки у підлітковому віці. Самооцінка є важливою складовою особистості підлітка, яка визначає його поведінку, мотивацію та соціальну взаємодію. У роботі теоретично обґрунтовано значення самооцінки у становленні особистості підлітків, розглянуто основні соціально-психологічні чинники її формування, такі як вплив сім'ї, однолітків, освітнього середовища та соціальних медіа. Проаналізовано різноманітні підходи до визначення структурних компонентів самооцінки та її динаміки в підлітковому віці. Емпірична частина дослідження базувалася на анкетуванні 40 респондентів віком від 11 до 13 років за допомогою Google Forms із використанням чотирьох психодіагностичних методик. Ці методики оцінювали рівень самооцінки, вплив соціального оточення, емоційний стан та рівень впевненості у собі. За результатами статистичного та кореляційного аналізу було виявлено, що рівень самооцінки підлітків суттєво залежить від якості спілкування з батьками, соціальної підтримки з боку однолітків і характеру взаємодії в освітньому середовищі. Вплив соціальних мереж виявився значущим фактором, здатним як підвищувати, так і знижувати рівень самооцінки залежно від характеру взаємодії в онлайн-просторі. У роботі також було запропоновано програму розвитку адекватної самооцінки у підлітків, яка включає психологічну підтримку, техніки саморефлексії, тренінги з комунікативних навичок, розвиток емоційного інтелекту та активну взаємодію з сім’єю. Особливу увагу приділено створенню сприятливого освітнього середовища, яке стимулює позитивний розвиток особистості. Практична значущість роботи полягає в тому, що отримані результати можуть бути використані шкільними психологами, педагогами, соціальними працівниками та батьками для поліпшення умов формування самооцінки у підлітків. Запропонована програма може бути інтегрована у психологічну практику в освітніх закладах для створення підтримуючого середовища, яке сприяє гармонійному розвитку особистості.