вечірня форма навчання Консультування та реабілітаційна робота (Студенти)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд вечірня форма навчання Консультування та реабілітаційна робота (Студенти) за Автор "Байрак Владислава Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Зв’язок вибору музики та індивідуально- психологічних характеристик людини(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025) Байрак Владислава СергіївнаКваліфікаційна робота присвячена проблемі теоретичного обґрунтування та емпіричного дослідження взаємозв’язку вибору музики та індивідуально-психологічних характеристик людини. Музика грає важливу роль в суспільстві не лише як елемент мистецтва та культури, а й як засіб впливу на когнітивний, поведінковий та емоційний аспекти людини. Обґрунтовано, що музичні уподобання, як правило, є відображенням внутрішніх потреб, емоційного стану та особистісних характеристик. З’ясовано, що вибір музичних жанрів є показником певних рис особистості та психоемоційного стану людини. Вибір музики особистістю обумовлений її індивідуально-психологічними характеристиками, такими як темперамент, рівень емоційної стабільності, когнітивний стиль та особистісні цінності. Акцентується, що певна музика має схожий емоційний відгук у людей зі схожими психологічними характеристиками. Розглядаючи зв’язок вибору музики і індивідуально-психологічних характеристик людини виокремлено, що музика має і фізіологічний вплив на організм людини, окрім емоційного. Стверджується, що існує взаємозв’язок між прослуховуванням музичних уривків різних жанрів і змінами в психологічному та фізичному стані учасників дослідження. Розкрито, що характер реакції на певну мелодію залежить від жанру музики, гендерних особливостей і попереднього досвіду слухачів. Зазначено, що сприйняття людини залежить від її життєвого досвіду, характеру самої особистості та умов, в яких відбувається ситуація. Злежно від музики, яку людина слухає в конкретний момент, ситуація, що відбувається, сприймається по-різному. Наголошено, що музика є важливою частиною у житті багатьох людей. Вона мотивує, підтримує, покращує концентрацію та працездатність, заряджає енергією або заспокоює. За результатами експериментального дослідження у роботі встановлено, що музичні вподобання студентів можна використовувати як інструмент для ідентифікації їхніх особистісних рис, таких як екстраверсія, емоційна стабільність чи відкритість до нового досвіду. Також, студентам із підвищеною тривожністю можна рекомендувати музичні жанри, які сприяють релаксації та зниженню пульсу, наприклад, класичну музику або інструментальні композиції. Для тих, хто потребує підвищення енергії чи емоційного збудження, доцільно використовувати рок або електронну музику. Обґрунтовано, що 30% респондентів віддають перевагу популярній музиці, 25% — року, 20% — класиці, 15% — джазу, і 10% обрали електронну музику як основний жанр для прослуховування. Визначено, що музика є важливим засобом емоційної регуляції, самовираження та формування когнітивно-асоціативних уявлень. Зокрема, екстраверти віддають перевагу динамічним жанрам, інтроверти — спокійним і рефлексивним, студенти з високим нейротизмом використовують музику для заспокоєння, а відкритість до досвіду сприяє вибору експериментальних і творчих композицій. Також показано, що на основі аналізу п’яти факторів особистісних рис (екстраверсія, відкритість до досвіду, нейротизм, доброзичливість, сумлінність) можна визначити, як кожен із них відображає певні аспекти внутрішнього світу та поведінки студентів. Вплив класичної музики на учасників дослідження підкреслив її здатність заспокоювати та сприяти відновленню емоційного балансу. Вплив музики значною мірою залежить від особистісних характеристик слухачів, що дозволяє використовувати музику як засіб адаптації до індивідуальних потреб. Практична значущість полягає в тому, що отримані результати можна використовувати в освітній сфері для покращення навчального процесу та в психологічній сфері для музикотерапії, застосовувати музику як інструмент для підвищення емоційної стабільності, розвитку креативності та соціальної інтеграції молоді. Також активно музика використовується в терапевтичній роботі з дітками з особливими потребами для активізації функцій нервової системи, зменшення порогу болю, зменшення вироблення гормонів стресу, зниження напруги м’язів, покращення координації рухів, підвищення рівня енергії, покращення пам’яті.