Кафедра прикладної лінгвістики та методики навчання іноземних мов
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра прикладної лінгвістики та методики навчання іноземних мов за Автор "Кабанова, Марина Романівна"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of a computer system for generating semantic template of a group of documents by using latent semantic analysis(Eastern – European Journal of Enterprise Technologies, 2016) Кабанова, Марина Романівна; Тараненко, Юрий КарловичSemantic text analysis is one of the key problems of both the theory of artificial intelligence systems, related to natural language processing (NLP) and computational linguistics. Results of semantic analysis can be used to solve problems in the fields such as psychiatry (for diagnosing pa- tients), political science (predicting election results), trade (analysis of demand for certain goods on the basis of the product reviews), philology (analysis of manuscripts), search engines, machine translation.Документ DISTRIBUTION OF THE ENGLISH VOCABULARY TO BE MASTERED IN THE LANGUAGE COURSE BY STUDENTS OF TERTIARY LINGUISTIC SCHOOLS(2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина РоманівнаEffectively teaching English vocabulary in practical courses of English at tertiary linguistic schools is one of the most difficult issues in the efficient organization of the teaching/learning process. As research shows, the learning/acquisition of vocabulary directly depends on the number of repetitions in communication of every lexical unit to be learned or acquired. The sufficient number of such repetitions just cannot be achieved for every lexical unit introduced in the language course because time constraints do not allow ensuring that number in the existing conditions of teaching future translators/interpreters or language teachers.Документ Гейміфікація у навчанні іноземних мов у вищій школі(2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кожушко, Світлана Павлівна; Кабанова, Марина РоманівнаСтаття розглядає основні шляхи впровадження гейміфікації у навчальний процес з іноземних мов у вищій школі. Проводиться аналіз гейміфікації з точки зору її використання у курсах мовної підготовки, обговорюється різні види навчальної діяльності, які можна віднести до форм гейміфікації, і аналізуються можливі сфери їх використання як у немовному, так і у мовному ВНЗ. Форми гейміфікації поділяються на ті, які можуть регулярно використовуватися у навчальному процесі, але не охоплюють його цілком, і ті що перетворюють увесь або значну частину процесу навчання іноземної мови на безперервну ігрову діяльність.Документ Конспект лекцій з навчальної дисципліни "Комунікативні стратегії англомовного спілкування в аспекті прикладної лінгвістики (англ.)"(2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол ВільямДокумент КОНСТРУКТИВІСТСЬКІ ПІДРУЧНИКИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІЛЕЙ: ВАРІАНТИ ПОБУДОВИ(2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина РоманівнаСтаття присвячена розгляду варіантів конструктивістського підходу до створення підручників з англійської мови для професійних цілей. Під конструктивістським підходом розуміється така побудова навчального процесу, в якій опанування студентами мовним матеріалом і навичками та вміннями іншомовного спілкування відбувається здебільшого мимовільно через участь у специфічних (експерієнційних) видах навчальної діяльності. Вони моделюють професійну діяльність і професійну комунікацію в ній, що здійснюється цільовою мовою. В роботі аналізуються чотири варіанти розроблених конструктивістських підручників, які базуються на експерієнційних видах навчальної діяльності.Документ КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ТА ПРОЕКТНА МЕТОДИКА У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ (BUSINESS ENGLISH)(2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Сторожук, Світлана ДмитрівнаСтаття присвячена розгляду значущості та складових культурологічного аспекту у навчанні англійської мови для ділового спілкування у немовних вишах України. Визначені вісім компонентів комунікативної компетентності у англомовній діловій комунікації, які повинні бути сформовані у студентів, і показано, що п’ять з них забезпечують культурно-обумовлені параметри мовленнєвого ділового спілкування. Саме ці компоненти є провідними, і вони визначають, які мовні форми обиратиме комунікант для досягнення власних цілей та намірів у діловій комунікації. Наводяться приклади специфічного впливу на побудову ділового спілкування кожного з окремих п’яти компонентів комунікативної компетентності, що забезпечують відповідність цього спілкування існуючим у конкретному мовному соціумі культурним та соціальним нормам. Показана роль проектної методики навчання іноземної мови як оптимального засобу формування у студентів культуро-залежних компонентів їх англомовної ділової комунікативної компетентності.Документ Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі(Університет імені Альфреда Нобеля, 2019) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина РоманівнаУ підручнику розглядається комплекс питань, пов’язаних з методикою на- вчання іноземних мов як наукою, її історією та зв’язками із суміжними науками, а також проблемами особистості (емоціями та навчальною мотивацією того, хто навчається) у викладанні іноземних мов, принципами викладання, осно- вними категоріями методики (цілі, зміст, методи і засоби навчання) та методи- кою навчання аспектів іноземної мови (вимова, граматика і лексика). Підручник містить значну частину навчального матеріалу для вивчення дисципліни «Методика викладання іноземних мов» і являє собою єдиний на- вчально-методичний комплекс з випущеним раніше навчальним посібником «Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти». Призначений для студентів і аспірантів мовних спеціальностей закладів вищої освіти та фахівців з методики викладання іноземних мов.Документ Методологія наукових досліджень навчання ангпійської мови і предметна дидактика її викладання.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2018-06) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Черняк, Наталія ОлександрівнаКурс дисципліни «Методологія наукових досліджень навчання англійської мови і предметна дидактика її викладання» розраховано на 20 годин лекцій (10 лекцій) та 28 годин семінарських занять (10 занять). У цьому конспекті лекцій з десяти тем курсу викладено зміст кожної лекції окремо, визначено основні питання, що обговорюються протягом лекції, надано базові визначення та дефініції. Наприкінці конспекту кожної з десяти лекцій зазначено розділи базового підручника та додаткової літератури, яку доцільно використовувати, готуючись до семінарського заняття. Конспект лекцій призначено для викладачів, які читають цей курс, і, головним чином, для студентів – як орієнтир для підготовки до семінарських занять та залікуДокумент НАСКІЛЬКИ МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ Є ЗАЛЕЖНОЮ ВІД ЗАГАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ?(Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка. і Психологія. Педагогічні науки., 2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол ВільямСтаття розглядає проблему взаємовідносин методики викладання іноземних мов як науки і загальної педагогіки. Доводиться, що, хоча методика і є педагогічною наукою, вона є наукою автономною і навіть у багатьох аспектах незалежною від загальної педагогіки – у значно більшій мірі ніж будь-які інші предметні дидактики. Це дозволяє методиці викладання іноземних мов створювати практичні методики такого викладання, ігноруючи деякі загальнопедагогічні принципи.Документ О НЕКОТОРЫХ ВОПРОСАХ РАЗВИТИЯ ТВОРЧЕСКОГО ПОТЕНЦИАЛА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ ВЫСШЕГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ И ИНТЕРАКТИВНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ(2014) Кабанова, Марина РоманівнаВ статье рассматриваются основы и практические задачи использования интерактивных технологий в обучении иностранному языку с точки зрения подготовки студентов высших учебных заведений к их будущей профессиональной деятельности. Особое внимание уделяется роли преподавателя высших учебных заведений в процессе использования интерактивных технологий в преподавании иностранных языков.Документ О НЕКОТОРЫХ ИНТЕРАКТИВНЫХ ТЕХНОЛОГИЯХ В ФОРМИРОВАНИИ ИНОЯЗЫЧНОЙ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ У СТУДЕНТОВ-ЮРИСТОВ(2015) Кабанова, Марина РоманівнаСтатья посвящена рассмотрению учения бизнес-симуляций для студентов юридических специальностей. Общеизвестно, что за последние несколько десятилетий методология современныого преподавания иностранных языков становится все более ориентированной на эффективные коммуникации, главная цель которых состоит в изучении связи освоения языковых навыков, то есть с помощью бизнес-симуляции. Симулятор в преподавании английского языка для студентов- юристов, как известно, становится важным фактором эффективности будущей профессиональной деятельности, и это находит отражение, в том числе, в области гражданского, уголовного, международного права и т. д.Документ Про деякі інноваційні тенденції у навчанні іноземної мови у вишах України(Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка. і Психологія. Педагогічні науки., 2017) Кабанова, Марина Романівна; Плеханова, Т.М.; Черняк, Наталія ОлександрівнаМетою статті є аналіз традиційних та інноваційних методичних підходів, що спрямовані на формування та розвиток умінь і навичок майбутнього спеціаліста в умовах жорсткої конкуренції на ринку праці.Документ Проблема номенклатури філологічних спеціалізацій у підготовці майбутніх філологів: «Прикладна лінгвістика» як спеціалізація у вищій філологічній освіті(2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина РоманівнаСеред численних спеціалізацій у підготовці майбутніх філологів в українських вишах (спеціалізацій, що пов’язані з їх підготовкою у галузі рідної мови або у галузі іноземних мов, перекладачів на відміну від викладачів мов і т.д.) все більш популярність серед абітурієнтів починає займати така специфічна спеціалізація як «Прикладна лінгвістика» (за існуючою класифікацією: спеціальність – 035 «Філологія», спеціалізація – 6.020303 «Прикладна лінгвістика»). Фахівців з прикладної лінгвістики (на базі рідної або іноземної мови) готують п’ять українських вишів і спостерігається суспільна потреба у підвищенні випуску таких фахівців. Але на шляху цього стає існуюче недостатньо чітке визначення сутності цієї спеціалізації, а також розбіжностей у її визначенні в Україні у порівнянні з тим, що використовується у розвинутих західних країнах, на які орієнтується Україна в своєму економічному, політичному і навіть освітньому розвитку. Метою цієї роботи є спроба усунути таке протиріччя і запропонувати номенклатуру відповідних спеціалізацій, яку б можна було вільно зіставляти із західними підходами і не яка б не перешкоджала взаєморозумінню представників українських та європейських або американських ВНЗ, якщо йдеться про встановлення партнерських стосунків у галузі навчання та досліджень з прикладної лінгвістики і споріднених спеціалізацій.Документ РОЗВИТОК МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК УМОВА СОЦІАЛІЗАЦІЇ УЧНІВ(2014) Кабанова, Марина РоманівнаДана стаття розкриває значення мовленнєвої компетенції як однієї з провідних складових характеристик особистості, що формується в процесі її розвитку.Документ Співвідношення некомунікативних та умовно-комунікативних вправ у навчанні мовних аспектів іноземної мови у вищій школі(Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, 2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол ВільямСтаття доводить необхідність використання як умовно-комунікативних, так і некомунікативних вправ у навчанні мовних аспектів (вимови, лексики і граматики) виучуваної іноземної мови в процесі її викладання у ЗВО. Показано, що ці вправи слугують для формування вимовних, лексичних та граматичних іншомовних мовленнєвих автоматизмів студентів в ході тренування, результатом якого є підготовка до мовленнєвої практики. В її процесі сформовані окремі автоматизми поєднуються у складі вимовних, лексичних та граматичних іншомовних мовленнєвих навичок. Конкретне співвідношення некомунікативних та умовно-комунікативних вправ у тренуванні цілком залежить від аспекту мови, що відпрацьовується, і є різним у навчанні іншомовної вимови, лексики або граматики.Документ Формирование профессиональной направленности и интерактивные технологии в подготовке будущих психологов(Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка.і Психологія. Педагогічні науки., 2015) Кабанова, Марина Романівна; Черняк, Наталія ОлександрівнаЦелью статьи является анализ методических подходов при использовании интерактивных технологий, которые направлены на формирование и дальнейшее развитие умений и навыков в будущей профессиональной деятельности студентов-психологов.Документ Щодо деяких питань відображення правової свідомості в творах Т.Г. Шевченка(2014) Кабанова, Марина Романівна; Пушкіна, Олена ВікторівнаСтаття присвячена аналізу "політичного ідеалу" Т.Г. Шевченко, "праведного закону", як він неодноразово наголошував.Документ ІНТЕРАКТИВНІСТЬ ЯК НАПРЯМОК ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІЛЕЙ У НЕМОВНОМУ ВНЗ(2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол ВільямСтаття присвячена обговоренню підходу, що базується на інтерактивності навчальної діяльності студентів, які вивчають англійську мову для професійного спілкування. Дається трактування поняття інтерактивності у мовній підготовці і аналізуються два аспекти цього напрямку оптимізації навчального процесу з оволодіння англійською мовою студентами немовних вишів: аспект взаємодії (інтеракції) тих, хто навчаються,один з одним уході змодельованій на заняттях з англійської мови англомовній професійній комунікації і аспект індивідуальної англомовної взаємодії (інтеракції) з позааудиторними професійними англомовними джерелами інформації. Розглядаються види навчальної діяльності, через які реалізується інтерактивний підхід: рольові/ділові ігри, презентації та воркшопи, мозкові штурми, аналіз кейсів та дискусії, проектна робота, Інтернет-пошук професійної інформації та інші.