Кафедра прикладної лінгвістики та методики навчання іноземних мов

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 151
  • Документ
    Secondary language personality and principled pragmatism in developing that personality in foreign language education at tertiary linguistic schools
    (Taylor & Francis, 2021-03-17) Тарнопольський, Олег Борисович; Кожушко, Світлана Павлівна; Ключник, Руслан Максимович; Сторожук, Світлана Дмитрівна
    The article deals with the issue of developing the secondary (English-speaking) language personality of English-major Ukrainian university students who have chosen the professions of teachers of English, translators, and interpreters. Only the development of such a personality, consisting of the language, communicative, and cultural constituents, can provide for learners’ achievement of the native-like proficiency in all aspects of communication in English, that proficiency being the goal of learning English for English-major students. The paper analyzes the essence of the notion “secondary language personality,” the constituent parts of that personality, and the components of its leading, cultural, constituent that includes communicative etiquettes and communicative behavioral patterns different for different (national) speech communities. The characteristics of communicative etiquettes and communicative behavioral patterns are also analyzed in relation to the communicative culture of English-speaking nations. The article states that, when teaching English-major students, all the three constituents should be taught integratedly. The principled pragmatism with its ten underlying principles is suggested as the theoretical approach to such teaching and learning, while experiential learning, based on the same ten principles, with its creative experiential learning activities is considered as the practical method of implementing the principled pragmatic theory in pedagogical practice.
  • Документ
    АНГЛІЙСЬКА МОВА ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ. ПРАВО
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Кабанова М.Р.; Черняк Н.О.
    Навчальний посібник “Law. Professional English in use” спрямований на засвоєння термінології з питань права. Крім того, посібник містить лексико-граматичні завдання у вигляді тестів, основою яких є підручники, використовувані студентами, що вже опанували курс загальної англійської мови на рівні не нижче B1. Посібник призначений для самостійної аудиторної та позааудиторної роботи і може використовуватися всіма, хто бажає підвищити свій рівень володіння англійською мовою.
  • Документ
    ІНТЕРАКТИВНО-ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ВНЗ
    (КЗВО «ДАНО» ДОР». Частина І, 2018-12-06) Черняк, Наталія Олександрівна
  • Документ
    Англійська мова професійного спрямування Інтелектуальна власність
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2018) Вуколова, Катерина Володимирівна; Черняк, Наталія Олександрівна
    Метою навчального посібника є формування та розвиток у студентів усіх спеціальностей англомовної комунікативної компетенції за темою «Інтелектуальна власність». Посібник складається з двох частин. У першій частині подано автентичні тексти за темою «Інтелектуальна власність», завдання до текстів як для самостійної, так і для парної та групової роботи. Друга частина посібника містить тестові завдання, призначені для перевірки граматичного та лексичного матеріалу, а також для розвитку загальної мовленнєвої компетенції студентів. Посібник може бути використаний для навчання професійно-орієнтованої англійської мови майбутніх юристів, економістів, маркетологів, прикладних лінгвістів, а також спеціалістів інших гуманітарних і технічних спеціальностей, професійна діяльність яких може бути пов’язана з розв’язанням питань щодо інтелектуальної власності.
  • Документ
    ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ ДИСЦИПЛІН ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ ЯК ВИД АНГЛОМОВНОГО ЗАНУРЕННЯ НА МОЛОДШИХ КУРСАХ НЕМОВНИХ ВИШІВ
    (Вісник Унівеоситету імені Альфреда Нобеля, 2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Черняк, Наталія Олександрівна; Сторожук, Світлана Дмитрівна
    The article discusses two courses taught in English («The Fundamentals of Psychology and Pedagogy» and «The Language Model of Contemporary Business Communication») developed as courses of disciplines of the humanitarian cycle for tertiary students of non-linguistic majors – primarily, future economists – in their first and second years of university studies. The developed courses are mostly used as optional ones and are designed for students who by the beginning of their university studies have already reached the pre-intermediate/intermediate level (B1+/B2) in their command of General English. Teaching such courses is considered as one of the forms of English immersion introduced not at the advanced (as usual) but at the early stage of studies at non-linguistic tertiary educational institutions. Three possible varieties of such courses are analyzed: those of total immersion and those of sheltered and partial immersion.
  • Документ
    DEGREE OF EMPATHY AND COMMUNICATIVE TOLERANCE OF THE STUDENTS STUDYING ON HUMANITIES AND ECONOMIC SPECIALTIES
    (Вісник Дніпропетровськіого університету імені Альфреда Нобеля, 2014) Dniprova, Olga Andriivna; Chernyak, Natalia Oleksandrivna; Gorbachova, Daria
    The article analyzes the development of students’ empathy and communicative tolerance, which have the significant influence on their forming as professionals and personalities. The article also idenentifies the interrelation between students’ empathy and their communicative tolerance. The common theoretical – methodological grounds for researching the level of empathy and communicative tolerance have been defined, the techniques which are adequate to the research objectives have been chosen, the level of empathy and communicative tolerance has been diagnosed and analyzed. The interrelation between these phenomena has been identified, the conclusions and recommendations have been presented.
  • Документ
    THE PLACE OF THE FAIRY TALE IN THE PERSON`S LIFE SCRIPT
    (Вісник Дніпропетровського Унівеоситету імені Альфреда Нобеля, 2014) Secret, Iryna; Chernyak, Natalia Oleksandrivna; Hrydasova, Yulia
    The article discusses the place of the fairy tale in the person`s life script. We have defined the overall theoretical and methodological foundation for the investigation of this issue, matched set of techniques that are adequate to the objectives of the study, conducted the study, analyzed the results.
  • Документ
    Конспект лекцій з навчальної дисципліни "Комунікативні стратегії англомовного спілкування в аспекті прикладної лінгвістики (англ.)"
    (2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол Вільям
  • Документ
    Constructivist Blended Learning Approach to Teaching English for Specific Purposes
    (Versita Ltd, Great Britain, 2012) Тарнопольський, Олег Борисович
  • Документ
    Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2019) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна
    У підручнику розглядається комплекс питань, пов’язаних з методикою на- вчання іноземних мов як наукою, її історією та зв’язками із суміжними науками, а також проблемами особистості (емоціями та навчальною мотивацією того, хто навчається) у викладанні іноземних мов, принципами викладання, осно- вними категоріями методики (цілі, зміст, методи і засоби навчання) та методи- кою навчання аспектів іноземної мови (вимова, граматика і лексика). Підручник містить значну частину навчального матеріалу для вивчення дисципліни «Методика викладання іноземних мов» і являє собою єдиний на- вчально-методичний комплекс з випущеним раніше навчальним посібником «Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти». Призначений для студентів і аспірантів мовних спеціальностей закладів вищої освіти та фахівців з методики викладання іноземних мов.
  • Документ
    Співвідношення некомунікативних та умовно-комунікативних вправ у навчанні мовних аспектів іноземної мови у вищій школі
    (Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, 2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол Вільям
    Стаття доводить необхідність використання як умовно-комунікативних, так і некомунікативних вправ у навчанні мовних аспектів (вимови, лексики і граматики) виучуваної іноземної мови в процесі її викладання у ЗВО. Показано, що ці вправи слугують для формування вимовних, лексичних та граматичних іншомовних мовленнєвих автоматизмів студентів в ході тренування, результатом якого є підготовка до мовленнєвої практики. В її процесі сформовані окремі автоматизми поєднуються у складі вимовних, лексичних та граматичних іншомовних мовленнєвих навичок. Конкретне співвідношення некомунікативних та умовно-комунікативних вправ у тренуванні цілком залежить від аспекту мови, що відпрацьовується, і є різним у навчанні іншомовної вимови, лексики або граматики.
  • Документ
    Constructivism in ESP Teaching at Ukrainian Universities
    (John Wiley & Sons, Inc, 2018) Тарнопольський, Олег Борисович
    It is well known that every type of English for specific purposes (ESP) course is based on general English, but in each type, there is a specific notional and lexical part that characterizes only this given ESP variety, and goes beyond the general English boundaries (Robinson, 1991). In actuality, teaching and learning ESP is a specific part of the basis of the commonality to all varieties of ESP and embedded within general English. Hence, ESP learning can be deemed efficient only after students have already acquired a high level of general English—not lower than intermediate, or level B2 according to the Council of Europe’s (2001) Common European Framework of Reference for Language. Otherwise, students will have to continue learning general English in their ESP course to compensate for their prior deficiencies in general English knowledge. This is counterproductive because, when students start their ESP course on a sound and solid basis of general English, their efforts can be concen- trated on specifics of ESP‐based professional communication (i.e., what the course in ESP is actually designed for). Moreover, in such a case, the ESP course can be designed in a constructivist manner, so that students themselves construct their own target language professional communication skills for use in their professional interaction. “Self‐constructing” one’s own knowledge and communication skills is achieved through learning activities that model the extra‐linguistic reality which is the reason the target language is being learned. Thanks to such modeling, target communication skills are, from the very beginning, developed to serve professional communication and expand on the information base of such communication. This entry discusses the theoretical and practical ways of implementing.
  • Документ
    ІНТЕРАКТИВНІСТЬ ЯК НАПРЯМОК ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІЛЕЙ У НЕМОВНОМУ ВНЗ
    (2017) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол Вільям
    Стаття присвячена обговоренню підходу, що базується на інтерактивності навчальної діяльності студентів, які вивчають англійську мову для професійного спілкування. Дається трактування поняття інтерактивності у мовній підготовці і аналізуються два аспекти цього напрямку оптимізації навчального процесу з оволодіння англійською мовою студентами немовних вишів: аспект взаємодії (інтеракції) тих, хто навчаються,один з одним уході змодельованій на заняттях з англійської мови англомовній професійній комунікації і аспект індивідуальної англомовної взаємодії (інтеракції) з позааудиторними професійними англомовними джерелами інформації. Розглядаються види навчальної діяльності, через які реалізується інтерактивний підхід: рольові/ділові ігри, презентації та воркшопи, мозкові штурми, аналіз кейсів та дискусії, проектна робота, Інтернет-пошук професійної інформації та інші.
  • Документ
    НАСКІЛЬКИ МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ Є ЗАЛЕЖНОЮ ВІД ЗАГАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ?
    (Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка. і Психологія. Педагогічні науки., 2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кабанова, Марина Романівна; Бредбієр, Пол Вільям
    Стаття розглядає проблему взаємовідносин методики викладання іноземних мов як науки і загальної педагогіки. Доводиться, що, хоча методика і є педагогічною наукою, вона є наукою автономною і навіть у багатьох аспектах незалежною від загальної педагогіки – у значно більшій мірі ніж будь-які інші предметні дидактики. Це дозволяє методиці викладання іноземних мов створювати практичні методики такого викладання, ігноруючи деякі загальнопедагогічні принципи.
  • Документ
    Гейміфікація у навчанні іноземних мов у вищій школі
    (2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Кожушко, Світлана Павлівна; Кабанова, Марина Романівна
    Стаття розглядає основні шляхи впровадження гейміфікації у навчальний процес з іноземних мов у вищій школі. Проводиться аналіз гейміфікації з точки зору її використання у курсах мовної підготовки, обговорюється різні види навчальної діяльності, які можна віднести до форм гейміфікації, і аналізуються можливі сфери їх використання як у немовному, так і у мовному ВНЗ. Форми гейміфікації поділяються на ті, які можуть регулярно використовуватися у навчальному процесі, але не охоплюють його цілком, і ті що перетворюють увесь або значну частину процесу навчання іноземної мови на безперервну ігрову діяльність.
  • Документ
    ВСТУПНІ/КОРИГУВАЛЬНІ ФОНЕТИЧНІ КУРСИ У ВИШІВСЬКОМУ НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
    (Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка. і Психологія. Педагогічні науки., 2018) Тарнопольський, Олег Борисович; Черняк, Наталія Олександрівна; Бредбієр, Пол Вільям
    Розглянуто проблему формування навичок іншомовної вимови у студентів ВНЗ (як немовних, так і мовних), які вивчають практичний курс іноземної мови. Короткі вступні/коригувальні фонетич- ні курси аналізуються як головна організаційна форма для відпрацювання таких навичок на самому початку вивчення іноземної мови у вишах. Обговорюються методичні засади, на яких подібні курси будуються. Продемонстровано необхідність використання аналітико-імітативного підходу в навчан- ні студентів іншомовної вимови, а також опертя на здебільшого імітаційні вправи у відпрацюванні відповідних навичок. З іншого боку, як перспектива подальших розробок постулюється можливість застосовувати для цього умовно-комунікативні та комунікативні вправи для навчання вже в такому курсі іншомовного спілкування на елементарному рівні.
  • Документ
    ACQUIRING ESP EXPERIENTIALLY: A CASE FOR TEACHING ENGLISH FOR PROFESSIONAL PURPOSES TO TERTIARY STUDENTS MAJORING IN TOURISM AND HOSPITALITY
    (2018-10) Тарнопольський, Олег Борисович; Кожушко, Світлана Павлівна
    The article analyzes the essence of experiential method that makes the most important part of the constructivist approach to teaching English for specific/professional purposes (ESP) to tertiary students majoring in Tourism and Hospitality at Ukrainian universities. It is demonstrated that the experiential method is based not on conscious learning but on subconscious acquisition by students of communicative target language skills – the effect that is achieved through gamification of learning activities. The cooperative / collaborative nature of acquisition / learning activities belonging to the experiential method is also emphasized. Blended (off-line / on-line) learning is discussed as an important constituent of experiential teaching / learning process. A number of experiential acquisition / learning activities are analyzed in the article. Those activities include: role plays and simulations, brainstorming, case-studies, and discussions, students’ target language presentations, writing assignments (writing essays, reports, summaries, abstracts, even articles in the target language), project work, and the Internet search with the aim of finding information required for doing creative experiential tasks. A part of the article is devoted to giving examples of such activities as represented in the experiential coursebook “Tourism and Hospitality Industry Matters” developed by the authors. All through the article the orientation of language studies at students’ future profession is emphasized. The paper is concluded with stressing the positive effect that the suggested experiential method, used as a practical way of implementing the constructivist approach in ESL studies, produces both on the target language learning outcomes and on the development of students’ ESL learning motivation.
  • Документ
    О некоторых особенностях идентификации автора текста художественного произведения (с использованием корпуса Brown и интерфейса NLTK (Natural Language Toolkit) Python)
    (Національний університет кораблебудування, 2017-05-18) Тараненко, Юрій Карлович; Монастирна, Олександра Валентинівна
  • Документ
    ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ И ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ СИНТАКСИЧЕСКОГО АНАЛИЗА НЕОДНОЗНАЧНЫХ ПРЕДЛОЖЕНИЙ
    (ВІСНИК УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АЛЬФРЕДА НОБЕЛЯ. Серія: Педагогіка. і Психологія. Педагогічні науки., 2018) Шкурко, Олена Василівна
    В статье рассматривается явление синтаксической омонимии, затрудняющей понимание текста человеком и негативно влияющей на эффективность работы компьютерных систем. Исследуются лингвистические и психологические особенности восприятия неоднозначных предложений. Анализируются ошибки в определении синтаксических связей между компонентами конструкций и их влияние на понимание семантики высказываний.
  • Документ
    Constructivist approach to teaching English as a foreign language
    (Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2018-05-25) Тарнопольський, Олег Борисович; Монастирна, Олександра Валентинівна