Фразеологічні експресиви і комунікативи сучасної німецької мови в онлайн-ЗМІ.
Вантажиться...
Файли
Дата
2020
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
У статті аналізується функціонування експресивної та комунікативної фразеології сучасної
німецької мови на сторінках онлайн-видань німецькомовних ЗМІ. Стійкі фрази, що передають інтенції,
оцінки і емоції мовця, подано як єдине функціонально-семантичне поле фразеологічних експресивів
і комунікативів. Конститутивними характеристиками онлайн-ЗМІ визначено експресивність,
інтертекстуальність, мультимедійність та інтерактивність. Технічні можливості комп’ютерної обробки
інформації та гіпертекст Інтернет-комунікації зумовлюють значно активніше поєднання візуального
та вербального каналів інформації. Відзначається активне використання авторами фразеологічних
експресивів і комунікативів у ролі заголовків публікацій. У поєднанні з інформативною частиною
заголовка ці одиниці виступають емоційно-оцінними індикаторами медійних текстів. Поширеним
явищем є семантична трансформація – подвійна актуалізація значення фразеологічної одиниці,
при цьому завдяки мультимедійним можливостям Інтернет-ЗМІ активація за допомогою контексту дослівного значення фразеологізму нерідко підсилюється за допомогою зображення. Встановлено, що фразеологічні експресиви і комунікативи німецької мови виконують парольну функцію –
натякають на спільний фоновий гумор, спільну емоціосферу носіїв мови. Аргументується розгляд
цих одиниць як прецедентних феноменів інтенційної та емоційно-оцінної концептосфер німецької
лінгвокультури, її об’єднавчого фактора. У функції прецедентних феноменів фразеологічні експресиви та комунікативи (головним чином, ядро цього функціонально-семаничного поля – групи одиниць з високою та середньою частотою вживання) виступають носіями фонових знань і роблять свій
внесок у творення когнітивно-світоглядної бази німецької лінгвокультури. Фразеологічні експресиви
та комунікативи сучасної німецької мови виконують розважальну функцію і можуть розглядатися як
один із засобів створення гумористично-ігрової тональності Інтернет-комунікації
Опис
Ключові слова
онлайн-ЗМІ, мультимедійність, гіпертекст, інтертекстуальність, фразеологічні експресиви і комунікативи, подвійна актуалізація значення, прецедентний феномен.