Самоменеджмент як технологія професійного саморозвитку та формування дослідницької компетності у майбутніх докторів філософії

Ескіз недоступний

Дата

2020

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У статті розкрито питання розвитку навичок самореалізації засобами самоменеджменту, проаналізовано досвід щодо розвитку навичок самовдосконалення майбутніх докторів філософії в процесі формування дослідницької компетентності під час вивчення дисципліни «Самоменеджмент та саморозвиток викладача закладу вищої освіти». Самоменеджмент розглянуто з позиції фундаменту сучасної освітньої парадигми та дослідницької діяльності. Доведено, що самоменеджмент є важливим інструментом професійного розвитку майбутніх докторів філософії, процесу самореалізації в дослідницькій діяльності. Розкрито самоменеджмент як специфічну сферу реалізації досягнень науки та практики щодо ставлення особистості відносно себе та своєї діяльності. Зроблено спробу системного сприйняття самоменеджмента та уточнено основні поняття, що стосуються даного конструкту. У результаті теоретико-методологічного аналізу наукових розвідок було виявлено сутнісні характеристики та змістове наповнення дефініції «самоменеджмент» у психолого-педагогічній науці та практиці. Проведено експрес-діагностику виявлення обмежень та перешкод, що впливають на рівень самоменеджменту, та є гальмівними факторами в процесі досягнення мети й сформованості рівня володіння техніками самоменеджменту. На основі аналізу результатів дослідження було виявлено необхідність впровадження в навчальний процес майбутніх докторів філософії навчальної дисципліни «Самоменеджмент та саморозвиток викладача закладу вищої освіти». Обґрунтовано мету, завдання та основні компетенції, якими мають оволодіти майбутні доктори філософії в процесі вивчення дисципліни. Окреслено основні технології, що використовувалися в процесі занять, та доведено ефективність уведення даної дисципліни, про що свідчать результати діагностики. The article discusses the issues of development of self-realization skills by means of self-management. We analyzed the experience regarding the development of self-management skills and self-improvement of future Ph.Ds. in the process of formation of research competence in the study of the discipline "Self-management and self-development of the teacher of a higher education institution." Self-management is considered from the point of view of the foundation of the modern educational paradigm and research activities. It has been proved that self-management is an important tool for the professional development of future doctors of philosophy, the process of their self-realization in research activities. Self-management is considered as a specific area of realization of the achievements of science and practice in relation to the individuals’ links to themselves and their activities. An attempt was made to syste related to this design. As a result of the theoretical and methodological analysis of scientific research, essential characteristics and the content of the definition of "self-management" in psychological and pedagogical science and practice were determined. Some rapid diagnostics were carried out to identify limitations and obstacles affecting the level of self-management, factors impeding the process of achieving the goal, and the formation of a level of command of self-management techniques. Based on the analysis of the results of the study, the need was identified for the introduction into the educational process of future doctors of philosophy of the educational discipline "Self-management and self-development of the teacher of a higher education institution." The purpose, tasks and core competencies that future Ph.Ds. should master in the process of studying that discipline were identified. The main technologies used in the course were also identified, and the effectiveness of the introduction of this discipline was proved, as evidenced by the results of diagnostics.

Опис

Ключові слова

Ключові слова: аспірантура, професійна освіта, самоменеджмент, майбутній доктор філософії, дослідницька компетентність., Key words: postgraduate studies, vocational education, self-management, future Ph.Ds., research competence.

Бібліографічний опис