Кафедра психології та педагогіки

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 435
  • Документ
    РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНИХ НАВИЧОК ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ З ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ, МЕТОДИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ
    (ALFRED NOBEL UNIVERSITY JOURNAL OF PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY, 2024) Волкова, Наталія; Лебідь, Ольга; Коробейнікова, Тетяна
    У статті порушено проблему розвитку соціальних навичок докторів філософії з професійної освіти. Ґрунтуючись на результатах студіювання зарубіжного й вітчизняного наукового фонду, автори демонструють наявність розмаїття підходів як до потрактування соціальних навичок, так і до виокремлення їх переліку. Мета статті – обґрунтування сукупності соціальних навичок докторів філософії з професійної освіти, окреслення підходів до їх розвитку. У дослідженні використовувалися методи порівняльного, ретроспективного і дефініційного аналізу, категоризації і моделювання набору соціальних навичок докторів філософських наук в професійній освіті, а також концептуалізація передового педагогічного досвіду в їх формуванні в процесі професійної підготовки. Обґрунтовано групи соціальних навичок, які є важливими для докторів філософії з професійної освіти: навички ефективної соціальної комунікації й поведінки (уміння активно слухати співрозмовника, переконувати й аргументувати, презентувати себе й свої ідеї; володіти невербальними засобами комунікації); навички співпраці й роботи в команді (здатність результативно працювати в команді та враховувати інші позиції; встановлювати зв’язки та підтримувати контакти; моделювати взаємини з різними суб’єктами освітнього процесу – студентами, батьками, педагогами, керівництвом ЗВО, соціальними партнерами, стейкхолдерами; здатність ефективно вирішувати конфлікти та спільно досягати мети); когнітивні навички (критичне мислення, креативність, позитивне мислення, навички самоосвіти, цифрові навички); навички самоорганізації (уміння ставити та досягати поставлені цілі, навички self-менеджменту, самоорганізація, вольова саморегуляція, самооцінка, саморефлексія, саморозвиток, виявлення та продукування внутрішньої ресурсної бази); особистісні навички (упевненість в собі, емпатія, відповідальність, емоційний інтелект, резильєнтність, таймменеджмент, критичність, стресостійкість, толерантність, чесність, оптимізм, гнучкість, підприємливість, активна позиція й лідерство, адаптивність). Розкрито методологічні засади розвитку соціальних навичок аспірантів, які здобувають третій (освітньо-науковий) рівень за спеціальністю 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» галузі знань 01 Освіта / Педагогіка у ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля», а саме: системний, компетентнісний, аксіологічний, особистісно-орієнтований, андрагогічний, партисипативний, ресурсний підходи; принципи (соціального партнерства, акмеологічного психолого-педагогічного супроводу діяльності суб’єктів освітнього процесу, внутрішньої свободи особистості). Показана доцільність під час викладання кожної навчальної дисципліни обов’язкового та вибіркового освітнього компоненту освітньо-наукової програми послугування сукупністю методів навчання, які б максимально сприяли розвитку в аспірантів соціальних навичок. Визначено освітній потенціал методів фасилітації та коучингу як ефективного інструменту розвитку соціальних навичок докторів філософії з професійної освіти.
  • Документ
    Експериментальна психологія в освітньому процесі: дослідження впливу психічних дезадаптивних станів у студентів на успішність навчання
    (Педагогічна академія, 2025) Лебідь, Ольга; Карпова, Марина
    Анотація: стаття присвячена проблемі експериментальної перевірки впливу психічних дезадаптивних станів у студентів на успішність навчання. Метою статті є дослідження впливу психічних дезадаптивних станів на когнітивну продуктивність та навчальні досягнення студентів в умовах військового стану, а також у вивчені шляхів мінімізації негативних ефектів цих станів на успішність навчання. Для досягнення мети використано методи теоретичного аналізу, емпіричні методи (експеримент, психодіагностичні методи (Шкала тривоги Бека, Шкала депресії Бека, Шкала самооцінки проявів ПТСР (PCL-5), Тест Струпа, Монреальська шкала оцінки когнітивних функцій (MOCA), Тест прогресивних матриць Равена), спостереження, контент-аналіз), методи математичної статистики (хі-квадрат (χ²), λ-критерію Колмогорова-Смирнова). У результатах статті представлено експериментальне дослідження, яке аналізує вплив психічних дезадаптивних станів на когнітивну продуктивність та навчальні досягнення студентів у контексті військового стану. Досліджено як стресові ситуації та психологічні труднощі, пов’язані з війною, можуть вплинути на здатність студентів до навчання; акцентовано увагу на зниженні уваги, пам’яті, концентрації та загальної когнітивної ефективності через пережиті стреси. Результати експерименту показали, що студенти, які переживають психічні дезадаптивні стани, мають значні труднощі в адаптації до навчального процесу, що призводить до зниження їхніх академічних результатів. У висновках підсумовано, що всі гіпотези експериментального дослідження підтверджено: підвищений рівень тривоги та депресії негативно впливає на когнітивну продуктивність студентів; студенти з високим рівнем ПТСР демонструють нижчі навчальні досягнення порівняно з тими, хто не має таких станів; впровадження психологічних інтервенцій знижує негативний вплив дезадаптивних станів на навчання. Перспективами подальших пошуків визначено розробку та оцінку ефективності психологічних програм підтримки, які сприятимуть кращій адаптації студентів в умовах стресу.
  • Документ
    САМООСВІТА ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: З ДОСВІДУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
    (Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology, 2024) Волкова, Наталія; Кожушко. Світлана; Онищенко, Маріанна
  • Документ
    Порадник для професійного педагогічного та наукового зростання освітян:
    (2023) Борисова Л.; Волкова Н.; Грабовський О. та ін
  • Документ
    ЛІДЕРСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ У НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ
    (Наукові інновації та передові технології, 2023) Волкова, Наталія; Лаврентьєва, Олена
  • Документ
    ACNS Conference on Cloud and Immersive Technologies in Education: Report
    (CTE Workshop Proceedings, 2023, Vol. 10: CITEd-2022, 2023) Stamatios Papadakis; Arnold E. Kiv; Hennadiy M. Kravtsov; Viacheslav V. Osadchyi; Maiia V. Marienko; Olha P. Pinchuk; Mariya P. Shyshkina; Nataliia P. Volkova
  • Документ
    Unlocking the power of synergy: the joint force of cloud technologies and augmented reality in education
    (Proceedings of the 10th Workshop on Cloud Technologies in Education, and 5th International Workshop on Augmented Reality in Education (CTE+AREdu 2022) Kryvyi Rih, 2023) Papadakis, Stamatios; Kiv, Arnold; Kravtsov, Hennadiy; Osadchyi, Viacheslav; Marienko, Maiia; Pinchuk, Olha; Shyshkina, Mariya; Volkova, Nataliia
  • Документ
    Data science tools for economics education: text mining and topic modeling applications
    (CEUR Workshop Proceedings, 2024) Волкова, Наталія; Різун, Ніна; Негрей, Марина
  • Документ
    Огляд зарубіжної літератури з питання дискримінації людей з інвалідністю
    (Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць, 2020) Байєр, Оксана
  • Документ
    Опитувальник суджень про самоушкодження (ISAS): досвід адаптації до вітчизняного вжитку
    (Psychological Journal, 2021) Осітковьска, Олександра; Байєр, Оксана
    Розглянуто визначення феномену самоушкоджувальної поведінки та пов'язані з його концептуалізацією проблемні аспекти, уточнено групи осіб, найбільш схильних до її демонстрації. Підсумовано класифікації найпошіреніших форм і типів самоушкодження, описано зв'язки селф-харму з іншими поведінковими проявами та індивідуально- психологічними характеристиками; узагальнено його основні психологічні причини та функції. Аналіз проведено із спиранням на сучасні іншомовні як описові теоретичні роботи, так і відповідні емпіричні дослідження. Представлено процедуру первинної адаптації опитувальника ISAS до вітчизняного вжитку: підготовку української версії перекладу, визначення вибірки досліджуваних, обрахування показників ретестової надійності та внутрішньої узгодженості опиту- вальника. Наприкінці наведено українську версію перекладу опитувальника з переліком шкал та ключ.
  • Документ
    Развитие идей теории установки Д.Н.Узнадзе в работах его современников, учеников и последователей
    (Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія "Педагогіка і психологія", 2020) Одишария, Леван; Байер, Оксана
  • Документ
    Аб'юзивні стосунки з позицій транзактного аналізу
    (Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки, 2021) Романченко, Ольга; Байєр, Оксана
  • Документ
    Навчання під час війни: діалоги зі студентами
    (Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2024-03-26) Лебідь, Ольга
  • Документ
    Теорія і практика професійного становлення фахівця в інноваційному освітньому середовищі: монографія
    (Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Волкова, Наталія; Ковальчук, Василь; Леонов, Максим; Нямещук, Ганна; Крупський, Олександр; Стасюк, Юлія; Samira Huseyn qizi Abasova; Asmar Khurban Aliyeva; Прилепа, Іван; Плачинда, Тетяна; Бондаренко, Тетяна; Стеценко, Володимир; Король, Анжеліка; Ковальчук, Андрій; Погорєлов, Михайло; Личова, Тетяна; Леонова, Аксінія; Лаврентьєва, Олена