IMPLEMENTATION OF THE STRATEGY FOR THE SUSTAINABLE ECONOMIC DEVELOPMENT MANAGEMENT OF TOURIST BUSINESS ENTERPRISES
Вантажиться...
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Research and Practice
Анотація
The scientific and methodological approach to assessing the strategy for the current development management of tourism enterprises has been improved, which consists in determining the overall indicator by criteria such as enterprise performance and resistance to financial and commercial risks, which allows diagnosing the level of the current development strategy and developing management measures for its adjustment. As a result of the study, tourism enterprises have been divided into three groups: enterprises with a high level of development
strategy assessment, enterprises with a medium level of development strategy assessment, and enterprises with a low level of development strategy assessment. The organizational basis for the implementation of the strategy of the integrated development of tourism enterprises has been developed, providing for the implementation of this strategy for each of the functional components such as economic security strategy, financial strategy, investment strategy, innovative strategy, and information strategy. It has been established that the basis of the integrated development strategy is such a combination of enterprises, due to which there is an interaction of enterprises and redistribution of efforts to counter various environmental risks. The criterion for the formulation of alternative development strategies is the types of enterprises that unite. Удосконалено науково-методичний підхід до оцінки стратегії поточного управління розвитком туристичних підприємств, який полягає у визначенні загального показника за такими критеріями, як результативність діяльності підприємства та стійкість до фінансових і комерційних ризиків, що дозволяє діагностувати рівень поточного розвитку туристичних підприємств. стратегія розвитку та розробка управлінських заходів щодо її коригування. У результаті дослідження туристичні підприємства були розділені на три групи: підприємства з високим рівнем розвитку оцінка стратегії, підприємства із середнім рівнем оцінки стратегії розвитку та підприємства з низьким рівнем оцінки стратегії розвитку. Розроблено організаційні основи реалізації стратегії комплексного розвитку туристичних підприємств, що передбачають реалізацію цієї стратегії за кожним із функціональних компонентів, таких як стратегія економічної безпеки, фінансова стратегія, інвестиційна стратегія, інноваційна стратегія, інформаційна стратегія. стратегія. Встановлено, що основою інтегрованої стратегії розвитку є таке поєднання підприємств, завдяки якому відбувається взаємодія підприємств і перерозподіл зусиль для протидії різноманітним екологічним ризикам. Критерієм формулювання альтернативних стратегій розвитку є типи підприємств, що об'єднуються.
Опис
-
Ключові слова
development management strategies, tourism sector, economic security, tourism clusters, economic conditions
Бібліографічний опис
Iryna Yanenkova; Valentyna Shevchenko; Iryna Kyrchata. (2022). IMPLEMENTATION OF THE STRATEGY FOR THE SUSTAINABLE ECONOMIC DEVELOPMENT MANAGEMENT OF TOURIST BUSINESS ENTERPRISES. Conferencii, (4) 2. http://doi.org/10.51586/ Conferencii_4_2_2022