Організація проєктної діяльності студентів в процесі викладання дисциплін циклу професійної підготовки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2022

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

Кваліфікаційна робота здобувача 2-го курсу, спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» (у форматі магістр) (Університет імені Альфреда Нобеля, м. Дніпро, кафедра інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи) присвячена проблемі теоретичного обґрунтування, розробки й експериментальної перевірки методичних засад, форм, методів, засобів і шляхів організації та розвитку творчої діяльності студентів вищих аграрних закладів освіти в процесі викладання дисциплін циклу професійної підготовки з використанням проєктної технології. Дослідницьку компетентність студентів презентовано як властивість особистості, що відображає прагнення і здатність здійснювати дослідницьку діяльність, і як рівні сформованості певних особистісних якостей і властивостей, що дозволяють організовувати, і здійснювати дослідницьку діяльність. Розроблено описову модель формування дослідницьких компетентностей студентів в проєктній діяльності. У структурі дослідницької компетентності студентів виокремлено такі компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний, які містять функціональні зв'язки і залежності, що забезпечують цілісність дослідницької компетентності студентів. На основі виділених структурних компонентів визначено рівні сформованості дослідницької компетентності студентів: високий, оптимальний, достатній, недостатній. Зроблені висновки щодо доцільності педагогічних умов, що забезпечують ефективне формування дослідницької компетентності студентів: забезпечення безперервності дослідницької діяльності студенів в контексті їх майбутньої професійної діяльності; забезпечення формування суб'єктної дослідницької позиції студентів; забезпечення формування та активізації рефлексивної позиції студентів. Презентовано результати опитування викладачів щодо аналізу студентських наукової роботи, рівня дослідницької позиції студентів, особливостей навчальної мотивації студентів, визначення обізнаності та готовності студентів до роботи над проєктами. За результатами проведеного дослідження розроблені методичні рекомендації щодо впровадження проєктної технології у освітній процес при вивчення фахових дисциплін містять: вимоги до структури і наповнюваності методичного комплексу з дисципліни; вимоги до проєктів та етапи проєктування; критерії оцінювання проєктів; комплекс методичних матеріалів для викладача та студента; послідовність створення проєкту; вимоги до оформлення та презентації проєктів, приклади проєктів.

Опис

Ключові слова

проєктна технологія, фахові дисципліни, дослідницька компетентність, навчальний проєкт з фахових дисциплін, проєктна діяльність студента, модель формування дослідницьких компетентностей студентів в проєктній діяльності

Бібліографічний опис

Зібрання