Самоосвіта викладача в умовах воєнного стану: з досвіду закладу вищої освіти
Вантажиться...
Файли
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
У статті досліджено проблему професійного зростання педагога завдяки безперервній самоосвіті та особистісному розвитку в умовах воєнного стану. Проведено SWOT-аналіз тлумачень поняття «самоосвіта» та з’ясовано, що самоосвіта є необхідною складовою професійної діяльності,
обумовлена соціальним замовленням і є чинником особистісно-професійного зростання фахівця. Акцентовано увагу на самоосвіті педагога як провідній формі вдосконалення педагогічної майстерності та професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань,
узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвітньої діяльності, спрямованої на саморозвиток і самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об’єктивних потреб
освітнього закладу.
Виявлено, що умови воєнного стану в Україні, зміни орієнтирів освіти внесли корективи як у зміст
самоосвіти викладачів, так і форми та види їх самоосвітньої діяльності. Розглянуто деякі підходи щодо
підвищення професійного рівня педагога, які реалізовано у ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля» в
умовах воєнного стану (набуття компетенцій збереження й відновлення психічного здоров’я, надання
психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, удосконалення інформаційної компетентності,
впровадження ефективних способів підвищення якості освіти в умовах онлайн-навчання, оволодіння новими методами навчання / викладання). Розкрито зміст розробленої та впровадженої цілісної програми турботи про психічне здоровʼя людини, марафону онлайн-зустрічей з вітчизняними фахівцями й лекторами європейських країн, спрямованої на оволодіння компетентностями щодо забезпечення власного психологічного здоров’я й покращення психоемоційного стану здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу.
Обґрунтовано доцільність опанування викладачами різним програмним забезпеченням, уміннями
працювати на різних навчальних платформах, використовувати інтерактивні додатки; співпраці і взаємодії з вітчизняними закладами вищої освіти, ЗВО зарубіжних країн з метою отримання досвіду для подальшого впровадження кращих європейських практик в освітній процес; стажування, участі у міжнародних проєктах, завдяки чому викладачі віднаходили й впроваджували ефективні способи підвищення
якості освіти в умовах онлайн-навчання, оволодівали новими методами навчання / викладання.
У висновках підкреслено необхідність цілеспрямованої самоосвіти викладача, завдяки чому формується новий безцінний досвід надання якісної освіти в умовах війни.
Опис
Ключові слова
самоосвіта, самоосвітня діяльність, викладач, вчитель, професійна компетентність, підвищення професійного рівня, засоби самоосвіти, умови воєнного стану.
Бібліографічний опис
Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology (науковий журнал)