Еволюція форматів торговельних підприємств у динаміці статистичної інформації

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Академічний огляд

Анотація

Показано роль торгівлі у реалізації соціально-економічної політики держави, стабілізації реального сектора національної економіки та розширення обміну товарами та послугами. Торгівля представлена як один із складних видів бізнесу, що включає в себе різноманітні процеси: виробництво, закупівлю, постачання, логістику, продаж, відносини з кінцевими споживачами. Визначено три етапи розвитку торгівлі: 2000–2007 рр. ‒ докризовий період; 2008‒2013 рр. ‒ кризовий і посткризовий період; 2014‒2017 рр. ‒ період розвитку (за винятком тимчасово окупованих територій). Проаналізовано структуру роздрібної мережі за кількістю магазинів, підприємств, ринків і торгівлі. Відповідно до динаміки роздрібного товарообороту підприємств та кількості об'єктів роздрібної торгівлі у 2000–2017 рр. виділено основні тенденції у форматі торговельних підприємств на різних етапах. Виявлено стійке зростання обсягу роздрібного товарообороту підприємств, зменшення кількості торгових точок. Здійснено порівняння змін індексу фізичного обсягу роздрібного товарообороту, кількості зайнятих у торгівлі та сукупних витрат споживачів. Розроблено профілі роздрібного товарообороту за рівнем споживання продовольчих і непродовольчих товарів та загальних витрат домогосподарств. Встановлено взаємозв’язок між зниженням платоспроможного попиту населення та збільшенням загальних споживчих витрат на продукти харчування. Цей фактор змінює структуру торгівлі з точки зору переважання вартісних продажів непродовольчих товарів і послуг. Досліджено динаміку кількості торгових точок та забезпечення торговельної площі на 10 тис. клієнтів. При постійних тенденціях кількість об’єктів складе 21420 одиниць, або 55% порівняно з 2017 р. Була представлена еволюція торгівлі в автономному та онлайновому форматах.

Опис

Ключові слова

торговельні підприємства, роздрібна торгівля, формат, еволюція, етап розвитку, товарооборот, об’єкт роздрібної торгівлі

Бібліографічний опис

DOI: 10.32342/2074-5354-2019-1-50-5