Кафедра підприємництва, торгівлі та біржової діяльності

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 70
  • Документ
    THE MECHANISM OF STIMULATION OF THE DOMESTIC MARKET OF REAL ESTATE IN MODERN CONDITIONS
    (Středoevropský věstník pro vědu a výzkum, 2019) Oksana Kuzmenko
    The ways of improving the mechanism of stimulation of the domestic real estate market in modern conditions are considered: from the standpoint of its specific features and features of its subjects, as well as the regularities of functioning both in the market as a whole and in its separate sectors; in conjunction with the investment and commodity markets, the market of services taking into account the transfer of their features to the functioning of the real estate market; taking into account the existing developing infrastructure
  • Документ
    ЩОДО РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО ДЕВЕЛОПМЕНТУ
    (Європейський вектор економічного розвитк, 2020-01-05) Кузьменко Оксана Василівна; Сергєєва Олена Романівна; Теслєва А.В.
    У статті розглянуто питання, пов’язані з розвитком ринку нерухомості. Уточнено сут ність девелопменту на підставі огляду різних підходів та систематизації матеріалу щодо ка тегорії. Виявлено особливості функціонування ринку нерухомості, у тому числі житлової та офісної нерухомості, як об’єкта статистичного дослідження, Досліджено стан та перспективи розвитку різних сегментів ринку нерухомості. Проаналізовано інформаційно-статистичне забезпечення, обґрунтовано вибір статистичних показників для аналізу ринку житлової нерухомості. Установлено пріоритетні цілі і завдання державної житлової політики, охарактеризовано механізми її розроблення та реалізації. Досліджено динаміку житлового будівництва в Україні і на цій основі окреслено проблеми, що перешкоджають розширенню будівництва нового житла. Розглянуто стан ринку нерухомості у 2015–2018 рр. та 1 кварталі 2019 р. Встановлено тенденції розвитку та динамізм змін на ринку нерухомості. Вивчено структуру ринку з акцентом на посилення попиту на ринку вторинного житла у сфері житлової нерухомості й сегменті офісної нерухомості, зниження попиту на торговельну нерухомість через зміну співвідношення між онлайн і офлайн торгівлею, зростання попиту на складські приміщення. Виділено визначальний фактор фінансового успіху на ринку нерухомості – коливання ціни за квадратний метр. Обґрунтовано фактори впливу на механізми державного регулювання ціни на ринку житлової нерухомості і запропоновано можливі шляхи їх регулювання. Розглянуто окремі види підприємницької діяльності у сфері девелопменту. Охарактеризовано девелопмент, як бізнес, що охоплює різні види діяльності: від придбання, реконструкції та здавання в оренду існуючих будівель до купівлі непідготовленої землі і продажів ділянок. Розглянуто роботу девелопера, який ініціює і координує діяльність щодо втілення процесів від ідеї, створення, фінансування, організації до реальних продажів нерухомості або її оренди. Окреслено основні ризики створення, реконструкції нерухомості. На прикладі ринку офісної нерухомості підтверджено перспективність розвитку і успішність функціонування девелопменту. Наведено алгоритм девелопменту офісних приміщень з послідовними кроками, який може бути загальним для ринку нерухомості: аналіз економічної доцільності, проектування, фінансування, будівництво, маркетинг, експлуатація та управління. Виділено принцип девелопменту щодо послідовних кроків до кінцевої цілі – отримання прибутку.
  • Документ
    Assortment matrix as a basis for assortment planning
    (2023) Harmider L.D., Honchar L.A., Serhieieva O.R., Vinichenko M.M.
  • Документ
    Standardization of Business Processes in the Transportation Sector
    (2021) Drachuk Y., Trushkina N., Serhieieva O., Snitko Y., Belyaeva G.
  • Документ
    Development of the Logistics 4.0 Concept in the Digital Economy
    (2020) Trushkina N., Dzwigol H., Serhieieva O., Shkrygun Yu.
  • Документ
    Концептуальні підходи до визначення поняття «електронна комерція»
    (2020) Трушкіна Н.В., Сергєєва О.Р., Шкригун Ю.О.
  • Документ
    MARKET OF CANNED FRUITS AND VEGETABLES OF UKRAINE
    (Вчені записки Університету «КРОК», 2020) Кузьменко Оксана Василівна; Орлова Вікторія Миколаївна; Сергєєва Олена Романівна
    The article highlights the situation and main trends in the Ukrainian market of canned fruits and vegetables, including the need to invest, expand production, increase competition and natural and marinated canned food, jams and purees, juices, tomato products, and canned dietary and for baby food. In the course of studying the market, the dependence on the product category, consumption of canned vegetables and snacks, which fluctuates with different intensity, is considered. The main market segments are highlighted, namely the main part of Ukrainian production in this area is focused on processing tomatoes, more than half of which are converted into domestic canned tomato paste and puree. Among other popular types of canning and corn - peas and corn, which our housewives find the widest application. It is determined that in the recent period the domestic market of vegetable products belongs to the significant in cost, cost and efficiency of institutions, characterized by contradictory development trends. The central place in the market structure belongs to wholesale and retail trade, market infrastructure; it is these elements that determine the trade turnover of the industry, as well as technological prospects. The work highlights the main problems, in particular the lack of an efficient sales system, adequately developed logistics. The volumes, capacities and growth rates of the market are determined. The work covers all segments of the market: from the development of raw materials and pricing of vegetables and fruits to domestic and foreign trade in finished canned fruits and vegetables, as well as increasing product quality; diversification; expansion of the segment of environmentally friendly products. In order to develop the market of canned fruits and vegetables, it is proposed to improve the quality and safety of products, optimize pricing policies, focus on increasing production capacity and sales.
  • Документ
    Comprehensive System of Financial and Economic Security of the Enterprise
    (International Journal of Management, 2020-06-17) Olena Stashchuk; Andrii Vitrenko; Oksana Kuzmenko; Hanna Koptieva; Olena Tarasova; Liudmyla Dovgan
    The article considers the main aspects of the formation of a comprehensive system of financial and economic security of the enterprise. It is revealed that the financial and economic security of the enterprise is its ability to ensure stability in both current and future periods, to minimize and neutralize the impact of risks, threats and dangers. It is established that the basis of a comprehensive approach is to achieve financial stability of the enterprise, its protection from the negative effects of internal and external threats. That is, the complexity of the system of financial and economic security of the enterprise is realized through the integration of a set of measures, the mechanism of their generation and provision. The article describes the method of building a system of the comprehensive evaluation of the system of financial and economic security of the enterprise, using the tree of goals and the tree of assessments. It is shown the ability to relate specifically defined values and explore the nature of their interdependence to be able to choose the best option to achieve the expected result.
  • Документ
    ЩОДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
    (АКАДЕМІЧНИЙ ОГЛЯД, 2021) Сергєєва олена Романівна; Орлова Вікторія Миколаївна; Кузьменко Оксана Василівна
    У статті досліджено сутність малого та середнього підприємництва в Україні. Встановлено, що мале і середнє підприємництво виступає ключовим елементом ринкової економіки, що впливає на рівень розвитку суспільства і гарантує його стабільність. Визначено, що в секторі малого та середнього підприємництва здійснює комерційну діяльність понад 6,9 млн осіб, або близько 82% від усіх зайнятих. На мале і середнє підприємництво припадає більш як 70% зайнятості в секторах торгівлі, сільського, лісового та рибного господарства, інформаційних послуг. Доведено, що інновації відіграють все більш важливу роль, а малий та середній бізнес у таких умовах розглядається як дійовий суб’єкт ринку, який здатний генерувати конкурентоспроможні ідеї і здійснювати комерціалізацію інновацій. Визначено, що інновації становлять невід’ємний компонент сучасних корпоративних стратегій і можуть бути використані для розробки і впровадження більш ефективних виробничих процесів, а також підвищення ринкової результативності підприємств або формування позитивного іміджу та репутації підприємства з точки зору споживачів. Доведено, що рівень інноваційності підприємства залежить від його розміру. Розробка та впровадження інновацій має гарантуватися кваліфікованим персоналом у сфері інноваційних наукових досліджень. Проте за умов занепаду національної економіки, недостатньої фінансової підтримки науково-технічних програм з боку держави інноваційна діяльність великих підприємств вкрай обмежена. 56,8% інноваційно активних підприємств малого та середнього бізнесу задіяно в промисловості, інші – у сфері послуг. Встановлено, що 82,2% підприємств не бажають впроваджувати інновації, а об’єктивною причиною цього називають низький попит на ринку інновацій, запроваджені раніше інновації, надзвичайно низьку конкуренцію підприємств на ринку, відсутність результативних ідей чи можливостей для реалізації інновацій. Аналізуючи практику інноваційної діяльності малих та середніх підприємств, варто зауважити, що найбільш дійовими інноваційними структурами виступають технопарки, інноваційні бізнес-інкубатори, технополіси, наукові й науково-технологічні центри. Ключове покликання цих структур – створення необхідних умов для діяльності інноваційних підприємств за рахунок тимчасового забезпечення виробничими площами, матеріально-технічними засобами, дослідницьким приладдям, консалтинговими послугами. Доведено, що з метою покращання інноваційної діяльності малих та середніх підприємств в Україні важливими кроками є: виконання спеціалізованих програм інноваційного розвитку, створення інноваційної інфраструктури, встановлення тісного співробітництва між науковими закладами і підприємствами, ґрунтуючись на принципах комерціалізації, розробки і впровадження результативного алгоритму фінансового забезпечення інноваційної діяльності.
  • Документ
    ОСОБИСТИЙ ПРОДАЖ У ТОРГІВЛІ ЯК СКЛАДОВА КОМУНІКАЦІЇ З КЛІЄНТОМ
    (Європейський вектор економічного розвитку, 2022) Орлова Выкторыя Миколаїіна; Кузьменко Оксана Ваислівна; Сергєєва Олена Романівна
    Статтю присвячено дослідженню особистого продажу як ефективної складової комунікації з клієнтом у торгівлі. Особистий продаж здійснюється в процесі безпосереднього спілкування з урахуванням взаємних потреб і особливостей учасників та має на меті продаж і встановлення довгострокових стосунків із клієнтами. Процес особистого продажу є складним, вимагає спеціальних навичок та вмінь. При цьому дуже важливою є не лише вербальна, а й невербальна сторона комунікацій. Розглянуто етапи особистого продажу, що відображають основні аспекти комунікації з потенційним клієнтом: пошук клієнтів, встановлення контакту, виявлення потреб клієнта, презентація товару, робота із запереченнями та вихід із контакту. Окреслено особливості кожного етапу особистого продажу. Особистий продаж залежить насамперед від поведінки менеджера з продажу під час розмови з клієнтом. Етапи особистого продажу характеризують такі компетенції менеджерів із продажу, як уміння формувати довіру, ефективна комунікація, клієнтоорієнтованість, переконлива аргументація, націленість на результат. Аналіз особистого продажу на торговельному підприємстві за результатами анкетування клієнтів показав, що жоден з етапів продажу в цілому не відповідає високому рівню якості. Тільки етап «вихід із контакту» відповідає хорошому рівню якості. Респонденти надали високу оцінку умінню менеджерів із продажу спонукати клієнта до укладення угоди, надавати альтернативні варіанти, якщо клієнт не готовий прийняти рішення про купівлю. Також менеджери з продажу надають інформацію про знижки, рекламні акції, додаткові послуги, супутні товари. Етапи особистого продажу «презентація товару» та «робота із запереченнями» відповідають задовільному рівню якості. Інформація, яку на етапі презентації менеджери з продажу доводили до відома клієнтів, була потрібною, важливою, цікавою. Проте існує проблема з наданням повної інформації на питання клієнта. Також слабо проявляються навички впевнено позиціонувати і обґрунтовувати ціну на етапі роботи із запереченнями. Такі етапи особистого продажу, як «встановлення контакту» та «виявлення потреб» мають незадовільний рівень якості. Низьку оцінку отримали невербальні жести менеджерів із продажу, їх мова була швидкою, використовувалося багато професійних термінів. Із недоліків респонденти відзначають відсутність навичок активного слухання, є проблема з визначенням реальних потреб клієнта. Для вдосконалення процесу особистого продажу пропонується провести тренінг для менеджерів із продажу, щоб ефективно використовувати кожний з етапів за рахунок освоєння різних прийомів і технік продажів та вдосконалення методів спілкування з клієнтом, забезпечуючи безперервність і цілісність процесу особистого продажу. Тренінг виступає як елемент системи розвитку менеджерів із продажу, сприяє поліпшенню психологічної атмосфери в колективі і зниженню плинності кадрів. Для контролю процесу особистого продажу запропоновано використовувати метод «таємний покупець».
  • Документ
    Ecological and Economic Aspects of Innovative Development of Urban Logistics Infrastructure Taking Considering Pandemic Constraints
    (IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 2022-03) Svitlana Rusanova; Olexiy Kuzkin; Hryhorii Melkonov; Yuliana Lavrushchenko; Oksana Kuzmenko; Viktoriia Zhurian
    The relevance of the topic is determined by the existence of inconsistencies between economic and environmental aspects of innovative development of urban logistics infrastructure, as well as the conflict of public, state and private commercial interests in this issue. The purpose of the article is to determine the principles and effective tools for innovative development of urban logistics infrastructure, taking into account pandemic constraints. The influence of the environmental aspect on the dynamics of transport flows was analyzed in detail and characterized, the scheme of determining the optimal solution for the development of the city was proposed considering the compromise between economic and ecological interests of society, state and business entities. A scheme of innovative development of urban logistics infrastructure under pandemic constraints was also developed. Materials of the article are relevant for developers of city plans, managers of urban logistics infrastructure, employees of enterprises participating in transport and logistics markets, scientists, and doctoral students
  • Документ
    Cognitive Aspects of the Strategic Management System under Uncertainty
    (Postmodern Openings, 2022-08-08) Tetiana KULINICH; Ruslana PIKUS; Oksana KUZMENKO; Svetlana VASILIEVA; Victoria MELNIK5; Mariia OREL
    The importance of the topic of the article lies in the need to explain the cognitive aspects of the strategic management system under uncertainty. The purpose of the article is the need to study and substantiate the importance of cognitive aspects of the system of strategic management in conditions of uncertainty; a comparative analysis of different approaches to strategies in conditions of uncertainty, identifying their features and differences from the provisions of the classical strategic management; to classify the angles of the system of strategic management in conditions of uncertainty, comparing different approaches; to characterize cognitive concepts of fast strategies in conditions of uncertainty. The article analyzes the importance of cognitive aspects of the strategic management system in conditions of uncertainty; a comparative analysis of different approaches to strategies in conditions of uncertainty is made, their features and differences from the provisions of classical strategic management are revealed and analyzed; angles of strategic management system in conditions of uncertainty are classified, a comparison of different approaches is made; cognitive concepts of fast strategies in conditions of uncertainty are characterized. At the present stage there is a rather acute need to quickly study the cognitive aspects of the strategic management system under conditions of uncertainty.
  • Документ
    ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИБОРУ ПРОЦЕСНО-ОРІЄНТОВАНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
    (ЕКОНОМІКА ТА СУСПІЛЬСТВО, 2024-05) Павлова Валентина Андріївна; Булейченко Віктор Васильович
    У статті уточнено визначення дефініції процесно-орієнтованої моделі розвитку підприємства, побудованої на основі бізнес-процесів, виділених відповідно до специфіки сфери економічної діяльності та з урахуванням еволюційних змін системи господарювання суб’єкта. Обгрунтовано вибір сфери торгівлі для дослідження шляхом аналізу її основних показників, зокрема: частки у валовому внутрішньому продукті у 2022–2023 рр., динаміки показників оптової й роздрібної торгівлі у 2021–2022 рр. та обороту роздрібної торгівлі і роздрібного товарообороту торговельних підприємств у 2023 р. Виділено основні компоненти процесно-орієнтованої моделі та розглянуто їх характеристику, що дозволяє конкретизувати елементи процесно-орієнтовної моделі розвитку підприємства сфери торгівлі в умовах диджиталізації бізнесу та представити її в описово-макетній версії. Побудовано процесно-орієнтовну модель розвитку торговельного підприємства за формально-структурним типом конверсії. Визначено ключові засади вибору процесно-орієнтованих моделей.
  • Документ
    IMPROVING THE SYSTEM OF ADAPTIVE MANAGEMENT OF AGRICULTURAL ENTERPRISES ON THE BASIS OF CONTROLLING
    (АКАДЕМІЧНИЙ ОГЛЯД, 2023-03-01) Zhovnovach R.; Pavlova V.; Zhadko K.
    The article is devoted to solving the problem of improving the efficiency of the adaptive management system of an agricultural enterprise on the basis of controlling. The necessity of introducing a management system aimed at ensuring a phased management of enterprise processes, taking into account the specifics of functioning with a high level of efficiency, flexibility and efficiency, has been substantiated. A retrospective analysis of the formation and development of the control system in industrialized countries has bee carried out. The results of the analysis made it possible to highlight the main concepts of controlling in accordance with their orientation. The peculiarities of the organization of the controlling system at agricultural enterprises of Ukraine in the conditions of seasonal market fluctuations have beenare determined. Seasonal fluctuations have a direct impact on the intensity of the use of financial, material and technical, labor, energy and other types of resources of agricultural enterprises in certain periods of time during the calendar year. Thus, they impede the effective planning of the financial and economic activities of agricultural enterprises. This requires the improvement of the management system of an agricultural enterprise based on controlling to balance financial flows between all links of the agro-industrial complex. A mathematical model describing time parameters has been presented. Within the framework of the presented model, controlling actions aimed at ensuring the basic conditions for the functioning of an agricultural enterprise and preventing the phenomenon of shortage of funds during the “low” market period have been proposed. The model allows timely detection of problems and making appropriate corrections in management decisions in order to minimize the destabilizing influence of environmental factors and eliminate unwanted deviations
  • Документ
    ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО РИТЕЙЛУ В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД
    (АКАДЕМІЧНИЙ ОГЛЯД, 2022-03-01) Павлова В.А.
    У статті наведено засади пошуку шляхів розвитку вітчизняного ритейлу в повоєнний період. Досліджено стан вітчизняного ритейлу в період воєнної загрози. Виділено основні трен ди його розвитку: зміна рельєфу українського ритейлу та внутрішня характеристика діяльності торговельних підприємств. Встановлено профіль працюючих об’єктів різних сегментів ринку на підставі зміни їх кількості та відсотків від загальної кількості до військових дій. Побудовано спарклайни кожного з сегментів ринку, що дозволило візуально показати динаміку змін у березні-травні 2022 р. та визначити мінливість профілю ритейлу протягом трьох місяців. Встановлено характер динаміки зростання у системі підприємств різних сегментів та темпи відновлення мережі. Проаналізовано зміну товарного профілю у досліджуваний період та виділено ТОП-3 підприємств, які займають найбільшу частку в наданні послуг споживачам. Доведено, що рельєф ритейлу змінюється під впливом чинників, пов’язаних з воєнним станом, територіальними змінами, швидкістю відновлення мережі у разі безпечності функціонування. Виділено внутрішні характеристики українського ритейлу під час війни, серед яких: змінений графік роботи, питання виживання, першочерговість етики діяльності, планування процесів на короткий період. Розглянуто різні приклади економічного успіху відбудови країн. Проаналізовано плани післявоєнного відновлення України, запропоновані міжнародними організаціями та анонсована програма розвитку національної економіки в повоєнний період. Така програма передбачає перехід від сировинно-аграрно-сировинного типу економіки до технологічного типу та створення нової струтури економіки. Виділено торгівлю як сферу національного господарства, що забезпечує життєдіяльність населення. Запропоновано шляхи розвитку українського ритейлу в повоєнний час, серед яких: цифровізація основних торговельно-технологічних процесів; побудова й удосконалення логістики; оптимальне поєднання офлайн та онлайн форматів; розвиток власної торгової марки; формування клієнтської бази на підставі дослідження поведінки споживачів. Наведено змістове наповнення кожного з запропонованих напрямів. Зроблено акцент на формуванні системи управління взаємовідносин з клієнтами (CRM) та діджиталізації бізнесу. Розглянуто значення організації ефективного просування товарів та їх зберігання для збільшення обсягів продажів та удосконалення транспортно-складської логістики. Доведено, що успішним форматом функціонування ритейлу є модель комніканальності. Розглянуто власні торгові марки як невід’ємну частину діяльності ритейлерів та залучення лояльних споживачів для забезпечення достатнього обсягу продажів та прибутковості.
  • Документ
    МАЛИЙ ТА СЕРЕДНІЙ БІЗНЕС ЯК УЧАСНИК МІЖНАРОДНИХ СТРАТЕГІЧНИХ АЛЬЯНСІВ
    (АКАДЕМІЧНИЙ ОГЛЯД, 2021-03-01) Татарінов В.В.; Татарінов В.С.; Павлова В.А.
    статті розглянуто особливості побудови і функціонування міжнародних стратегічних альянсів і причини, що стримують участь у них українського малого та середнього бізнесу. Дано рекомендації щодо розвитку наукомістких складових малого та середнього бізнесу (венчурного, інноваційного та виробничого бізнесів) та підготовки їх до участі в міжнародних стратегічних альянсах. 1. В умовах глобалізації та посилення конкуренції компанії шукають шляхи заощадження своєї економічної ефективності, підвищення конкурентоспроможності. Як один із таких шляхів може бути розглянуто міжнародний стратегічний альянс: – МСА – це організаційна угода про досить тривале співробітництво, яке передбачає спільне використання ресурсів і структур управління двох і більше самостійних фірм з різних країн для реалізації завдань, пов’язаних з місією кожної з них; – МСА здатний сприяти інноваційному розвитку окремих підприємств і економіки країни, що розвивається в цілому; – МСА є важливою ланкою при передаванні технологій та інших науково-технічних розробок національних компаній; – МСА малих і середніх підприємств з великими компаніями можуть отримати поширення, з одного боку, через відсутність у МСП фінансових та управлінських можливостей для розвитку бізнесу і конкуренції з глобальними гравцями галузі, а з іншого, – великі учасники альянсу можуть розраховувати на використання гнучкості МСП і отримання результатів їх науково-технічних робіт, а також розширення своєї науково-технічної бази за рахунок злиття з МСП або їх поглинання; – найвищим досягненням МСА може бути створення таких інновацій та модернізація виробництва на такому рівні, які навіть не закладалися при формуванні альянсу. 2. Державі з метою підвищення інноваційної активності, розвитку і підготовки до участі в МСА венчурного, інноваційного та виробничого малого і середнього бізнесу необхідно після завершення карантину забезпечити: – підвищення інвестиційної привабливості України за рахунок підтримання політичної, економічної стабільності та сталого спокою в країні; – у законодавчому порядку створення і стимулювання конкурентного середовища у сфері венчурного, інноваційного та виробничого малого і середнього бізнесу в перспективних галузях економіки; Постановка проблеми. У сучасній світовій практиці все більше набирають обертів широкомасштабні глобалізаційні процеси, що призводить до появи нових тенденцій ведення бізнесу взагалі і його різних рівнів зокрема. Фірмам для збереження стійкості бізнесу і своїх конкурентних позицій доводиться знаходити нові способи адаптації в умовах мінливого ринкового середовища. Оскільки вирішити самотужки проблеми збереження і підвищення конкурентоспроможності та економічної ефективності стає все складніше, фірми шукають шлях, який би дозволив їм впоратися з проблемами, що виникли. Сьогодні одним з найбільш перспективних таких шляхів можна вважати інтеграцію бізнесових структур у міжнародні стратегічні альянси. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження теоретичних основ та практичного розв’язання проблем створення і функціонування міжнародних стратегічних альянсів знайшли відобра ження у працях українських та зарубіж них вчених: М. Кастельса, К. Омае, Г. Хе мела, І. Дожа, В.К. Закарія, У.О. Іванової, В.Г Кузнєцова, Т.В. Каленської, Д.Д. Со кола, І.В. Токмакової, О.І. Черняк та ін. Виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми. Разом із тим, на нашу думку, вітчизняними вченими недостатньо приділено уваги питанням, пов’язаним з можливістю участі – можливість використання шляхів диверсифікації ефективної фінансової підтримки інноваційних підприємств на основі досвіду розвинених країн; – стимулювання банківського капіталу до пільгового фінансування інноваційних МСП в перспективних галузях; – створення законодавчої основи для розвитку «ангельської мережі» в Україні; – отримання обов’язкового рівня фінансової підготовки через інтернет-освіту для підприємців-початківців з метою зниження ризику при використанні ними фінансової підтримки; – створення і розвиток регіональної інфраструктури ресурсної, інформаційної, науковотехнічної підтримки МСП; – організацію підготовки висококласних фахівців у сфері підтримки венчурного бізнесу та організації робіт зі створення і реалізації перспективних проєктів; – сталий розвиток українського фондового ринку; – удосконалення законодавчої бази в частині уточнення функцій і принципів діяльності венчурних фондів і венчурних фірм з метою виключення неправомірного використання ними податкових пільг; – захист української інтелектуальної власності за кордоном.
  • Документ
    ОЦІНКА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ЯК СКЛАДОВОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА
    (Підприємництво та інновації, 2020-12-30) Павлова В.А.; Хаврова К.С.
    Однією з перешкод забезпечення економічної безпеки підприємства є зниження інтелектуальної активності персоналу як основної частки кадрової складової частини економічної безпеки підприємства. Запровадження оцінки інтелектуальної активності персоналу є визначальним для економічної безпеки підприємства та спрямоване на те, щоб, з одного боку, стимулювати прагнення кожного працівника до ефективної роботи, що приведе до забезпечення економічної безпеки, а з іншого боку, сприяти мінімізації загроз від персоналу підприємства. Базуючись на індикаторах, об’єднаних за кластерами (кваліфікацій, здібностей, можливостей), експертним методом визначаємо рівень інтелектуальної активності персоналу відповідно до шкали Харрінгтона. В результаті оцінювання встановлюються високий, прийнятний, задовільний, низький, кризовий рівні, що дає змогу розробляти рекомендації для підприємств щодо напрямів досягнення прийнятних рівнів їх економічної безпеки.
  • Документ
    СИСТЕМА ПРОДАЖІВ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ: ПОШУК ОПТИМАЛЬНОГО ВАРІАНТА
    (ЕКОНОМІКА ТА СУСПІЛЬСТВО, 2022-03-29) Холод С.Б.; Павлова В.А.
    У статті обґрунтовано доцільність побудови системи продажів торговельних підприємств з урахуванням швидкої адаптації до зміни чинників непередбачуваного зовнішнього середовища. Розглянуто під-ходи до визначення системи продажів та подано власне поняття досліджуваної дефініції як сукупності бізнес-процесів, об’єднаних в моделі, реалізація яких забезпечує можливість встановлення зони зростання бізнесу та визначення нових векторів розвитку за різних економічних ситуацій. Досліджено сферу торгівлі України у 2016–2021 рр. і січні 2022 р. та за допомогою спроектованих спарклайнів встановлено основні тренди її розвитку з метою використання суб’єктами господарювання для формування системи продажів. Побудовано бізнес-модель адаптаційної системи продажів торговельних підприємств за про-цесним підходом з виділенням взаємопов’язаних елементів як підгрунтя визначення сценаріїв розвитку за різних економічних ситуацій.