Зв’язок агресивного сімейного виховання та емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2025

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

Кваліфікаційна робота присвячена вивченню зв’язків агресивного сімейного виховання та емоційного інтелекту дітей молодшого шкільного віку. Дане дослідження спрямоване на теоретичний аналіз та емпіричне дослідження зв’язків агресивного сімейного виховання та інтелекту дітей молодшого та шкільного віку. Сім'я є набуває ключового моменту у визначенні психологічної статі дитини перших трьох років життя та є звичайним середовищем і відіграє провідну роль в інтелектуальному розвитку дитини. Американський дослідник Е. Баум встановив, що у дітей, які виховуються в неблагополучних і благополучний сім'ях, різниця в інтелектуальному розвитку дітей досягає двадцяти балів і, крім того, впливає на ступінь участі людини в культурі на всіх етапах соціалізації. Отримані результати дозволяють зробити висновки що родинна є головним фактором у інтелектуальному розвитку дитини та її сприйнятті навколишнього середовища таким як інтерпретували батьки, її впевненість та інтелектуальні властивості також пов’язана з батьківсько-дитячими відносинами. Основний рівень вимог молодшого школяра пов'язаний з певними переживаннями, а також з яскраво вираженим емоційним самопочуттям. Значний рівень досягнень та прагнення значною мірою визначається характером успішності учнів. Зміни рівня вимог супроводжуються не тільки оцінкою дитини за її успіхи та невдачі. На основі підібраного інструментарію було проведено емпіричне дослідження батьківсько-дитячих взаємин та особистісних відносин. Використано такі методики як: тест-опитувальник батьківського відношення до дітей» А.Я. Варги, В.В. Століна; Проективна методика «Малюнок сім’ї»; Проективний тест особистісних відносин, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій «Будиночки» О.О. Орєхова; Методика «Обери потрібне обличчя» - тест на виявлення дитячої тривожності, переважання позитивних та негативних емоцій Р. Темла, В. Амена, М. Доркі; Опитувальник «Стилі батьківського виховання» С. Степанова; «Опитувальник дитячо-батьківської емоційної взаємодії» (Методика ОДРЕВ) Е.І. Захарової; Опитувальний лист для класного керівника «Виявлення особливостей емоційного стану дітей молодшого шкільного віку» Н. Артюхіна, А.М. Щетініна. За результатами математичної статистики гіпотези нашого дослідження роботи, можемо зазначити, що у результаті проведеного теоретичного та емпіричного дослідження зв`язків впливу сімейного виховання на емоційний розвиток дітей молодшого шкільного віку, що ми переконалися в її підтвердженні.

Опис

The qualification work is devoted to the study of the connections between aggressive family education and emotional intelligence of children of primary school age. This study is aimed at theoretical analysis and empirical study of the connections between aggressive family education and intelligence of children of primary and school age. The family is acquires a key moment in determining the psychological sex of the child in the first three years of life and is a normal environment and plays a leading role in the intellectual development of the child. The American researcher E. Baum found that in children brought up in dysfunctional and prosperous families, the difference in the intellectual development of children reaches twenty points and, in addition, affects the degree of human participation in culture at all stages of socialization. The results obtained allow us to conclude that the family is the main factor in the intellectual development of the child and his perception of the environment as interpreted by his parents, his confidence and intellectual properties are also related to the parent-child relationship. The main level of requirements of a junior student is associated with certain experiences, as well as with a pronounced emotional well-being. A significant level of achievement and aspiration is largely determined by the nature of students' academic performance. Changes in the level of requirements are accompanied not only by the assessment of the child for his successes and failures. On the basis of the selected tools, an empirical study of parent-child relationships and personal relationships was conducted. Such methods as "Test Questionnaire of Parental Attitude to Children" by A.Y. Varga, V.V. Stolin were used; Projective technique "Family drawing"; Projective test of personal relationships, social emotions and value orientations "Houses" by O.O. Orekhov; The method "Choose the right face" is a test for detecting children's anxiety, the predominance of positive and negative emotions by R. Teml, V. Amen, M. Dorki; Questionnaire "Parenting Styles" by S. Stepanov; "Questionnaire of Child-Parent Emotional Interaction" (Odrev Methodology) E.I. Zakharova; Questionnaire for the class teacher "Identification of the features of the emotional state of children of primary school age" N. Artyukhin, A.M. Shchetinin. Based on the results of the mathematical statistics of the hypothesis of our study, we can note that as a result of the theoretical and empirical study of the relationship between the influence of family education on the emotional development of children of primary school age, we were convinced of its confirmation.

Ключові слова

емоційний інтелект, зв’язок, інтелект дітей, інтелектуальний розвиток, етап соціалізації, сприйняття, інтерпретація, впевненість, батьківсько-дитячими відносинами, особистісних відносин, переважання, емоційний розвиток.

Бібліографічний опис

Зібрання