Особливості становлення індивідуальних стилів медіакомунікації молоді в соціальних мережах

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2023

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

Кваліфікаційна робота присвячена проблемі особливості становлення індивідуальних стилів медіакомунікації учнівської молоді в соціальних мережах. У кваліфікаційній роботі теоретично узагальнено та емпірично верифіковано особливості становлення індивідуальних стилів медіакомунікації учнівської молоді в соціальних мережах та визначено засоби їх оптимізації. У теоретичному розділі з’ясовано, що індивідуальний стиль медіакомунікації – це стійка сукупність індивідуально-своєрідних способів передавання повідомлень в умовах медіапростору, що забезпечує найбільш комфортну для особистості медіакомунікацію. Становлення індивідуального стилю медіакомунікації детерміноване, з одного боку, специфічними умовами комунікації в медіапросторі – інтерактивністю, мультимедійністю, просторовою віддаленістю, відносною анонімністю, обмеженістю сенсорного досвіду, з другого боку – індивідуально-психологічними характеристиками, а саме: типом психічної адаптації, типом спрямованості, соціально-психологічним настановленням, рівнем суб’єктивного благополуччя. Виокремлено, що завдяки використанню методу глибинного інтерв’ю уможливлювалося дослідження прихованих мотивів та причин вибору способів медіакомунікації, їх суб’єктивних оцінок, а також особливостей процесу становлення індивідуального стилю медіакомунікації. Визначено, що становлення індивідуального стилю медіакомунікації відбувається тоді, коли в особистості з’являється власний мотив медіакомунікації, для реалізації якого вона обирає найбільш комфортні способи та починає активно їх використовувати. Проаналізовано можливі негативні аспекти становлення стилів медіакомунікації. Виявилося, що за компенсаторного стилю медіакомунікації спостерігається найнижчий рівень суб’єктивного благополуччя, а також дисбаланс реальних та віртуальних комунікативних практик на користь останніх. Все це може мати негативний вплив на соціалізацію особистості, інтенсивності міжособистісних контактів. Визначено та описано чотири індивідуальні стилі медіакомунікації молоді в соціальних мережах: синхронний, комплементарний, компенсаторний та дифузний. Проведено дослідження та за використання низки стандартизованих методик визначалися тип психічної адаптації, соціально-психологічне настановлення, тип спрямованості, рівень суб’єктивного благополуччя. Попри існування методів дослідження деяких особливостей взаємодії особистості з медіапростором, виявилося, що бракує методів, за допомогою яких можливо визначити способи самопрезентації, встановлення контактів, створення повідомлень у соціальній мережі. За допомогою опитувальника також визначалися рівні активності використання медіаресурсів та соціальних мереж. Завдяки використанню методу глибинного інтерв’ю уможливлювалося дослідження прихованих мотивів та причин вибору способів медіакомунікації, їх суб’єктивних оцінок, а також особливостей процесу становлення індивідуального стилю медіакомунікації. Перспективи подальшого дослідження вбачаються в дослідженні стилів медіакомунікації інших вікових груп користувачів різних медіаресурсів, визначенні особливостей взаємозв’язку змін індивідуальних стилів медіакомунікації та умов медіапростору. Виявлені стильові особливості медіакомунікації учнівської молоді в соціальних мережах можуть бути використані в ході викладання медіаосвітніх курсів у ВНЗ, післядипломної психолого-педагогічної освіти; у подальших дослідженнях особистісних характеристик взаємодії з медіапростором у сфері медіапсихології, диференціальної та соціальної психології.

Опис

Ключові слова

медіапростір, аутокомунікація, комунікація, медіакомонікація, молодь, соціальні мережі, індивідуальні стилі.

Бібліографічний опис

Зібрання