Дитячо-батьківські відносини як показник формування особистості дитини
Вантажиться...
Дата
2023
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
Кваліфікаційна робота присвячена проблемі виховання дітей, в якій особливе значення відводиться формуванню особистості дитини, її соціальної та духовної сфери.
Виявлено та проаналізувано труднощі у дитячо-батьківських відносинах, які заключаються в твердості батьківської установки дорослих та їх реакції на дії дитини, неприйнятті своєї дитини як індивідуальної особистості за допомогою психодіагностичного апарату (методик).
Проведено кореляційний аналіз основних показників відносин дитини та батьків, виявлено наявний тісний позитивний зв'язок між батьками з високою адекватною ознакою та дитиною — чим вищою є дана ознака, тим вищим рівнем є вміння, навички по догляду, матеріальному забезпеченню, вихованню та навчанню дитини, а також стиль сімейного виховання (r=0,899, p<0,01).
Встановлено, що головними підставами, яких необхідно дотримуватися при вихованні дитини під час її сімейного життя: чистота, послідовність у відношенні слова і справи при поводженні з дитиною, відсутність сваволі в діях батьків чи обумовленість цих дій і визнання особистості дитини постійним поводженням з нею як з людиною і повним визнанням за нею права особистої недоторканності. Уся таємниця сімейного виховання в тому і полягає, щоб дати дитині можливість самій розвиватися, робити все самостійно; дорослі повинні завжди відноситися до дитини, з першого дня появи її на світ, як до людини, з повним визнанням її особистості і недоторканності цієї особистості.
Розроблено та впроваджено корекційну програму для дітей та бесіди для батьків задня корекції основних аспектів дитячо-батьківських відносин. Встановлено, що батьки почали інакше сприймати своїх дітей. Підвищився рівень “Прийняття” на 43% респондентів, “Кооперації” - на 12%, при цьому знизилися рівні “Симбіозу” - на 17% та “Авторитарної гіперсоціалізації” - на 21%. Тому можна зробити висновок, що батьки стали більше поважати індивідуальність дітей, симпатизувати їм, високо цінувати інтелектуальні здібності.
Практична значущість роботи визначається тим, що отримані нами результати можуть бути використані у практиці індивідуального консультування та психотерапії, при розробці індивідуальних та групових тренінгів.
Опис
Ключові слова
відносини, батьківство, ставлення, сім’я