"Маркетингові стратегії" тероризму
Вантажиться...
Дата
2012
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Вісник Харківського національного університету імені ВН Каразіна. Серія: Питання політології
Анотація
In the article, the phenomenon of „marketing”,„soft” strategies of terrorism (ie those of
„presenting” and „legitimizing” terrorist violence) is analyzed. Main „soft” strategies (such as
strategy of segmentation, strategy of positioning, strategy of using marketing
communications) are outlined. Circumstances under which „soft” strategies of terrorism may
be relatively effective are considered. Some suggestions with regard to blocking the effect of
these strategies are made.
Опис
N/A
Ключові слова
terrorism: "marketing strategies" of terrorism; audience; mass media
Бібліографічний опис
Прошин Д.В. "Маркетингові стратегії" тероризму / Д.В. Прошин // Вісник Харківського національного університету імені ВН Каразіна. Серія: Питання політології. - 2012. - № 1031. - С. 176-182