SPECIFICS OF METHODOLOGICAL ASPECTS OF TEACHING ENGLISH TO RESEARCH AND EDUCATIONAL PERSONNEL AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE PERSPECTIVE OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF UKRAINE’S EDUCATIONAL AREA
Ескіз недоступний
Дата
2016
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля, серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
The paper presents the advantages of efficient techniques of teaching foreign languages to research and education personnel, post-graduate students in higher educational establishments in Ukraine. Under the current conditions of innovative development and integration requirements in education, effective language training that contributes into further international cooperation is substantiated in the article. The available teaching methods and approaches to adult language acquisition have been analyzed in order to provide the most appropriate methodological principles and ways to organize the effective training taking into account psychological, social and linguistic peculiarities of target learners.
Опис
Ключові слова
language competence, psycholinguistic factors, language learning by adults, andragogy, language training, communicative-analytic method, social and communication skills, innovative development of education, мовна та мовленнєва компетенція, психолінгвістичні фактори, освіта дорослих, андрагогіка, мовна підготовка фахівців, комунікативно-аналітичний метод, соціально-комунікативні вміння, інноваційний розвиток освітнього простору