2024-2025 н.р.
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 2024-2025 н.р. за Ключові слова "благополуччя."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Психологічні чинники резильєнтності українських дітей в умовах війни(Університет імені Альфреда Нобеля, 2025) Нусвальд Наталія ІгорівнаКваліфікаційна робота присвячена проблемі визначенню психологічних чинників резильєнтності українських дітей в умовах війни. У кваліфікаційній роботі теоретично визначення поняття «резильєнтність» як, з одного боку, позитивний вольовий психічний стан, взаємозв’язаний з мотивацією особистості, що забезпечує її адекватну адаптацію у складних ситуаціях, з іншого – це особистісний ресурс, що спрямовує людину обирати певний тип подолання Зазначено, що резильєнтність є сукупністю вроджених особливостей особистості та динамічною характеристикою, яка може змінюватися під впливом різноманітних чинників; У кожній віковій категорії резильєнтність може проявлятися через різні виміри, адаптуючись до конкретних потреб та завдань, які виникають на цьому етапі розвитку; За результатами рівня резильєнтності ми виявили, що у більшості респондентів спостерігається середній рівень резильєнтності, що вказує на те, що у дітей є певний рівень вразливості до виникнення стресу, що може призводити до різних негативних наслідків. Знижений рівень резильєнтності характеризується слабкою здатністю людини протидіяти стресовим ситуаціям, призводить до виникнення негативних емоційних станів, підвищеної тривожності. За шкалою загального індексу задоволення більша половина досліджуваних показали середні результати. Самооцінка таких дітей, як правило адекватна та рівень суб’єктивного благополуччя достатньо високий. Результати кореляційного аналізу засвідчили низку значимих кореляційних зв’язків, а саме: зворотній кореляційний зв’язок між рівнем вираженості негативних емоційних станів та рівнем резильєнтності та задоволеності власним життям. Високий рівень тривоги передбачає високий рівень інтрузій, що проявляються насамперед виникненням нав’язливих думок стосовно травмуючих подій, та, відповідно, нижчий рівень стресостійкості особистості, життєстійкості та суб’єктивного благополуччя. Це вказує на те, що чим вищий рівень резильєнтності і задоволеності собою і власним життям, тим менш виражені негативні психоемоційні стани. Розроблено комплекс практичних рекомендацій та тренінгових вправ для розвитку резильєнтності дитячого віку. Це є актуальною допомогою дітям ефективніше переживати кризові стани в умовах війни, розвивати психоемоційну стійкість та вміння оперативно відновлюватися. Це надає можливості потрібного напрацювання високого рівня резильєнтності, як актуальної риси для сучасних українських дітей в умовах війни.