Психолого-педагогічний супровід адаптації іноземних студентів.
Вантажиться...
Файли
Дата
2017
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
У статті розкрито сутність психолого-педагогічного супроводу іноземних студентів під час навчання в українських вишах. Акцентовано увагу на поняттях «супровід», «психолого-педагогічний супровід». Показано, що складовими психолого-педагогічного супроводу є процеси психологічної та
педагогічної підтримки, допомоги з боку «супроводжуючих» педагогів. Визначено провідні функції
психолого-педагогічного супроводу (відновлювальна, компенсуюча, стимулююча, корекційна, соціалізуюча), етапи, форми та методи психолого-педагогічної підтримки іноземних студентів.
Опис
Стрімко зростаючий експорт українських освітніх послуг
зумовлює збільшення контингенту іноземних студентів у вітчизняних ВНЗ, що є
одним з найбільш важливих напрямів міжнародної діяльності українських вишів. Зазначене обумовлює активізацію уваги науковців до проблеми адаптації іноземних
студентів до навчання в українській вищій школі, яку розуміємо як процес активного пристосування студентів до умов життя в іншій країні, її традицій, норм суспільної поведінки, нового соціального оточення; навчально-виховного середовища, що включає нове ставлення до професії, навчальних норм, оцінок, способів та прийомів самостійної роботи; навчального колективу, його звичаїв і традицій; нових побутових умов у студентському гуртожитку, нових зразків студентської культури, форм використання вільного часу; засвоєння та визнання особистістю цінностей, комунікативних норм та вимог нового соціального
середовища. Цей процес передбачає гармонізацію взаємодій особистості з новим природним, культурним, соціальним, навчально-виховним, професійно орієнтованим середовищем шляхом поступового зменшення ступеня неузгодженості між людиною та зовнішнім
оточенням шляхом реалізації психолого-педагогічного супроводу.
Ключові слова
супровід, психолого-педагогічний супровід, іноземні студенти, тьютор.