Зміст, форми і методи моніторингу якості організації виховної роботи у вищому навчальному закладі
Вантажиться...
Файли
Дата
2017
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
У статті розглядаються зміст, форми і методи моніторингу якості організації виховної роботи у
вищому навчальному закладі. Визначено, що саме від якості проведення моніторингу великою мірою залежить активізація виховної роботи. Доведено, що об’єктивна оцінка результатів моніторингу забезпечує коригування організації виховної роботи, що, у свою чергу, сприяє підвищенню компетентності суб’єктів моніторингу, особистісному зростанню студентів і викладачів, а також пошуку нових форм і методів організації виховної роботи у вищому навчальному закладі.
Опис
Вимоги сучасності обумовлюють оновлення системи освіти України з урахуванням принципів індивідуалізації, диференціації, гуманізації та демократизації, а також її орієнтації на особистість. Пошук модернізованих підходів до підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня детермінує необхідність оптимізації педагогічного процесу у вищих навчальних закладах і передбачає створення умов для повноцінного особистісного розвитку майбутнього фахівця
та його творчої самореалізації. Тобто виховання майбутнього покоління, здатного постійно самовдосконалюватися, вчитися, творити і примножувати суспільне багатство, сприяти
консолідації української нації в європейську та світову спільноти, що актуалізує посилення
духовного аспекту освіти. У державних документах (саме у Національній Доктрині розвитку
освіти в Україні у ХХІ столітті) декларується, що якість освіти визначена пріоритетним напрямом державної освітньої політики, а діагностика ефективності освітніх реформ, їх моніторинг і науковий супровід названі обов’язковими елементами модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах України. Вирішення цієї проблеми
вимагає пошуку теоретичного обґрунтування й розробки нових стратегій діяльності педагогічних колективів вищих навчальних закладів щодо забезпечення прогнозування якості навчально-виховного процесу, впровадження системи моніторингу задля мобілізації зусиль
педагогів і студентів на його оптимізацію [1].
Ключові слова
моніторинг, якість освіти, ВНЗ, суб’єкт моніторингу, компетентність, виховна робота, оцінка результатів.