2020-2021 н.р.

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 60
  • Документ
    Індивідуальні особливості самоставлення старшого дошкільника в структурі життєвих орієнтацій
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Янова, Злата Олексіївна
    У роботі аналізується проблема індивідуальних особливостей самоставлення дітей віком від 5 до 7 років у структурі життєвих орієнтацій. Було висвітлено основні наукові підходи для розуміння проблеми само-ставлення старшого дошкільника, а також структуру та психологічний зміст цього поняття. Було приведено основні критерії само-ставлення дошкільника до самого себе, і ставлення до соціальної позиції свого «Я». Зазначено процес життєвих орієнтацій :,а яким відбувається само-ставлення старшого дошкільника. Емпіричне дослідження було направлене на виявлення особливостей ставлення до себе старших дошкільників, а також визначено чотири підгрупи старших дошкільників за типом їх проявів емоційно-ціннісного само-ставлення з урахуванням складових, що були виділені ними самими. Таких як: соціальне «Я», самоповага, прийняття себе, самооцінка і вольова регуляція. У ході роботи було розроблено психолого-педагогічний тренінг направлений на оптимізацію емоційно-ціннісного само-ставлення старших дошкільників. Вправи тренінгу спрямовані на поліпшення взаємодії дітей з батьками та однолітками, а також спрямовано на розвиток їх ставлення до себе
  • Документ
    Дослідження зв’язку самооцінки підлітків з їх мотивацією досягнення
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Шульга, Марина Валеріївна
    У роботі досліджується зв'язок рівня самооцінки підлітків старшого віку с їх переважаючою мотивацією діяльності. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження самооцінки дітей підліткового віку та їх мотивів діяльності, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, проаналізовано наявність зв’язку між самооцінкою та мотивацією діяльності та висунуто практичні рекомендації щодо підвищення самооцінки та мотивації досягнення успіху
  • Документ
    Особливості військово-професійної спрямованості кандидатів на строкову військову службу
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Шмукін, Антон Олександрович
    Кваліфікаційна робота присвячена проблемі особливостей військово-професійної спрямованості кандидатів на строкову військову службу. Зроблені висновки щодо особливостей військово-професійної спрямованості кандидатів на строкову військову службу. Практичне значення роботи визначається в тому, що результати дослідження можуть бути використані в роботі психолога у військовому комісаріаті, з метою покращення організації професійно-психологічного відбору до лав Збройних Сил
  • Документ
    Психологічні особливості життєвих орієнтацій менеджерів торговельних підприємств
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Чупрова, Ганна Сергіївна
    За допомогою даного дослідження було вивчено психологічні особливості життєвих орієнтацій у менеджерів торговельних підприємств. Побудовано теоретичну модель детермінації та реалізації життєвих орієнтацій професіонала, в якій життєві орієнтації пов'язані з підсистемами соціальних, демографічних та організаційних чинників. Вивчено ієрархічну структуру життєвих орієнтацій менеджерів торговельних підприємств як системних чинників професійної діяльності і показано, що представники з середньою технічною економічною освітою у якості продавців ветеринарних препаратів орієнтовані на спектр найважливіших цінностей життя суспільства, розкриваючи власні загальноколективістські орієнтації. Менеджери з вищою економічною освітою — продавці, орієнтовані на індивідуалістичні та вузькоколективістські цінності, які свідчать про прагнення до етичної професійної самореалізації в стійкому колі компетентних колег. Широке коло професійно-етичних орієнтацій спеціалістів пов'язане з орієнтаціями на самореалізацію та пошук відповідей на екзистенційні питання. У спеціалістів з вищою економічною освітою позитивне функціонування сприяє формуванню орієнтацій на дотримання правил етикету, виявленню уважності та люб'язності до оточуючих людей, доброзичливої комунікації та гуманістичній спрямованості
  • Документ
    Емоційний інтелект студентів-психологів залежно від профілю навчання
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Хмілецька, Тетяна Євгеніївна
    У роботі аналізується складові емоційного інтелекту та їх важливість в процесі навчання, проблема розвитку емоційного інтелекту студентів під час підготовки до професійної діяльності. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження емоційного інтелекту студентів-психологів залежно від профілю навчання, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, продіагностовано та проаналізовано рівень емоційного інтелекту та його складових у студентів-психологів та визначено шляхи покращення емоційного інтелекту в процесі навчання
  • Документ
    Психологічні особливості та основні форми соціальної активності сучасної молоді
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Хечоян, Армен Гегамович
    У кваліфікаційній роботі магістра здійснено теоретичне обґрунтування й експериментально вивчено психологічні особливості розвитку соціально активної молоді. З урахуванням підходів, які існують в педагогічній та віковій психології, та на основі аналізу літератури у кваліфікаційній роботі визначено теоретико-методологічні засади дослідження психологічних особливостей розвитку соціально активної молоді. Проаналізовано основні підходи до вивчення соціальної активності молоді: політико-правовий, соціокультурний, педагогічний, психологічний та ін. Побудовано модель дослідження психологічних якостей соціально активної молоді, яка включає такі основні складові: 1) компоненти психологічних якостей соціально активної молоді; 2) чинники макро-, мезо- та мікрорівня, які випливають на рівень вираженості психологічних якостей соціально активної молоді; 3) психологічні умови розвитку психологічних якостей соціально активної молоді. У лроцесі формувального експерименту, проведеного автором, з метою розвитку та формування значущих особистісних якостей, які сприяють підвищенню продуктивності соціальної активності молоді в сучасному світі, було розроблено та апробовано тренінг «Розвиток психологічних якостей соціально активної молоді». На основі статистично значущих показників було доведено, що у респондентів після тренінгу значно підвищилися рівні розвитку альтруїзму, організаторських та лідерських здібностей, комунікативного контролю, мотивації досягнення успіху, асертивності та знизилися рівні прояву таких ознак як агресивність, асоціальність, поведінкова стратегія уникнення
  • Документ
    Психологічні чинники профілактики професійного вигорання у викладачів ЗВО
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Хабло, Людмила Олексіївна
    Кваліфікаційна робота присвячена проблемі психологічних чинників професійного вигорання педагогів ЗВО. Перший розділ присвячено вивченню теоретичних аспектів та психологічних чинників професійного вигорання у педагогів ЗВО; психологічним чинникам професійного вигорання у професіях різного типу; впливу психологічних чинників на особистість педагога ЗВО; психологічним чинникам профілактики професійного вигорання педагогів ЗВО та методам профілактики та корекції професійного вигорання. У другому розділі здійснено експериментальну діагностику щодо формування психологічних чинників професійного вигорання серед жінок та чоловіків педагогів ЗВО, визначено психологічні чинники які формують професійне вигорання у жінок та чоловіків педагогів ЗВО, у т.ч. досліджено впливу тендерного чинника, висвітлено процес організації і проведення констатувального, формувального та контрольного етапів дослідницького експерименту, проведено експеримент щодо профілактики професійного вигорання педагогів ЗВО, узагальнено результати дослідження
  • Документ
    Прийомна сім'я як інститут вторинної соціалізації особистості
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Тонкошкур, Анна Юріївна
    У дослідженні виявлено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено засоби психологічного супроводу вторинної соціалізації дитини в прийомній сім’ї. Визначено та узагальнено теоретичні уявлення про прийомну сім’ю, розкрито соціально-психологічні характеристик її членів; виявлено та проаналізовано проблеми та особливості вторинної соціалізації дитини в прийомній сім’ї. За результатами дослідження розроблено та апробовано програму психолого-педагогічного супроводу, спрямовану на встановлення й розвиток партнерських стосунків і співпраці батьків з дитиною в прийомних сім'ях. Матеріали дослідження можуть бути використані працівниками соціальних служб, вихователями дитячих будинків з метою забезпечення соціально-психологічного супроводу прийомних сімей, проведення вторинної соціалізації дітей позбавлених батьківського піклування
  • Документ
    Використання арт-терапевтичних методів у роботі з адаптації студентів до ЗВО
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Токманцева, Ілона Олександрівна
    У роботі розкривається потенціал арт-терапевтичних методик які можуть розширити інструментарій засобів підвищення адаптивності студентів. Також аналізується застосування методів арт-терапії у роботі з першокурсниками ЗВО. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження адаптації студентів, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, продіагностовано та проаналізовано вплив навчального процесу на адаптивність студентів та визначено шляхи профілактики адаптації студентів методами арт-терапії до навчання у ЗВО. Також розроблено корекційну програму, яка спрямована на поліпшення процесу адаптації першокурсників. Програма дозволяє отримати у сприятливих умовах більш гнучкі навики у спілкуванні з однолітками та вільного вираження своїх почуттів, потреб, тощо. Усе це сприяє також підвищенню успішності у навчанні
  • Документ
    Психологічні особливості студентів під час вибору майбутньої професії
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Тимошенко, Олена Анатоліївна
    У роботі аналізується проблема вивчення професійних очікувань студентів, а також психологічні особливості молодої людини як суб’єкта навчання та фактори, які впливають на вибір молоддю спеціальності й майбутньої професії в процесі їх навчання в ЗВО. Під час написання роботи визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження психологічних особливостей професійного самовизначення студентів технічного та гуманітарного напрямків підготовки, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, продіагностовано та проаналізовано психологічні умови формування професійної мотивації, усвідомленості кар’єрних очікувань, ціннісних орієнтацій у студентів, БІДНІСТЬ обраної спеціальності навчання напрямам інтересів та професійному типу
  • Документ
    Трансформація шлюбно-сімейних відносин сучасних молодих людей
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Тараба, Каріна Костянтинівна
    У роботі аналізується проблема трансформації шлюбно-сімейних відносин сучасних молодих людей, в аспекті зміни психологічних установок особистості щодо розподілу ролей. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження проблем сучасної сім’ї, рольової структури сім’ї, задоволеності сімейним життям, теоретично досліджено гендерний аспект формування особистісних установок щодо розподілу сімейних ролей, розкрито психологічні труднощі молодої та зрілої сім’ї в процесі життєвого циклу сім’ї та сформовано рекомендації, щодо їх подолання. Задоволеність сімейним життям, у кваліфікаційній роботі, досліджувалось як фактор благополуччя сім’ї, для розуміння психологічно-емоційного стану у родині. Було припущено та емпірично доведено гіпотезу про те, що одним із аспектів трансформації шлюбно-сімейних відносин є зміни у рольовій структурі сучасної сім’ї, а саме: у молодій сім’ї присутні егалітарні установки у виконанні обов’язків щодо виховання дітей та відповідальності за утриманням будинку, а у зрілій сім’ї залишаються традиційні установки за цими ролями
  • Документ
    Особливості зв’язку особистісної зрілості із задоволеністю життям у студентів
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Соломенко, Анастасія Михайлівна
    У роботі аналізується проблематика особливостей зв’язку особистісної зрілості із задоволеністю життям у студентів. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження зв’язку особистісної зрілості із задоволеністю життям у студентів, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, продіагностовано та проаналізовано особливості зв’язку особистісної зрілості із задоволеністю життям у студентів різних форм навчання
  • Документ
    Особливості професійної самоідентифікації майбутніх юристів з різними умовами навчання
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Смук, Альона Ігорівна
    У роботі досліджується процес професійної самоідентифікації особистості, виявляються особливості формування професійної самоідентичності майбутніх юристів у вищих навчальних закладах із специфічними умовами навчання. В роботі було визначено теоретико- методологічні підстави для дослідження професійної ідентичності, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, продіагностовано та виявлено особливості професійної самоідентичності залежно від умов навчання. Визначено індивідуально-психологічні особливості, які обумовлюють формування професійної ідентичності майбутніх юристів
  • Документ
    Психологічні основи профілактики та корекції агресивної поведінки підлітків
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Смаглюк, Анастасія Василівна
    Досліджено агресивність та агресивну поведінку підлітків як соціально- психологічний феномен. Виконано порівняльний аналіз визначення природи і структури агресії у вітчизняній та зарубіжній літературі. Окреслено особливості формування та прояву підліткової агресії. Здійснено емпіричне дослідження прояву агресивності підлітків та визначено основні шляхи профілактики та корекції агресивної поведінки. Визначено напрямки профілактичної та корекційної роботи психолога із агресивними підлітками. Обґрунтовано й розроблено систему психолого-педагогічних умов оптимізації соціально-психологічної профілактики і корекції агресивної поведінки
  • Документ
    Особливості професійної ідентичності студентів-психологів різних форм навчання
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Скутельник, Катерина Юріївна
    У роботі аналізуються теоретичні основи поняття професійної ідентичності та компетенцій фахівців допомагаючих професій та взаємозв’язок між статусами професійної ідентичності та наявністю або відсутністю психологічної/психотерапевтичної освіти та практики у студентів-психологів, що навчаються в магістратурі. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження професійної ідентичності студентів-психологів залежно зід форми навчання, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, продіагностовано та проаналізовано статуси професійної ідентичності, рівні мотивації професійної діяльності та систему ціннісних орієнтацій
  • Документ
    Психологічні умови подолання особистісної напруженості персоналу сучасних закладів вищої освіти
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Сапожников, Станіслав Володимирович
    У кваліфікаційній роботі магістра здійснено теоретичне обґрунтування й експериментально вивчено психологічні умови подолання особистісної напруженості персоналу освітніх організацій. З урахуванням підходів, які існують в організаційній та економічній психології, та аналізу зарубіжної та вітчизняної літератури у роботі визначено, насамперед, теоретико-методологічні засади дослідження психологічних умов подолання особистісної напруженості персоналу освітніх організацій. З урахуванням аналізу досліджень, які стосуються психологічних особливостей діяльності сучасних організацій, зокрема, освітніх, основних положень Концепції «Нова українська школа», освітню організацію визначено як відкриту соціальну систему, яка орієнтує свою діяльність на досягнення цілей навчання, виховання та розвиток підростаючої особистості, забезпечує культурну наступність поколінь й готовність людини до виконання соціальних і професійних ролей (шляхом формування спеціальних компетентностей). На основі аналізу літературних джерел зарубіжних та українських авторів зроблено висновок про те, що до основних виявів особистісної напруженості персоналу освітніх організацій належать такі феномени: особистісна тривожність, ситуативна тривожність, соціальна фрустрованість, які можуть впливати на життєву задоволеність і незадоволеність) освітнього персоналу
  • Документ
    Розвиток суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Самочорна, Ганна Ігорівна
    Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж. Перший розділ присвячено вивченню теоретичних засад розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж, характеристиці соціальних мереж та Інтернету як розвивального простору дорослих; обґрунтуванню суб’єктності в психологічній літературі; розкриттю поняття суб’єктної активності, її структурної організації та моделі. У другому розділі охарактеризовано технології опитування та тестування в мережі Інтернет; розкрито етапи та методи дослідження наявного рівня суб’єктної активності дорослих, а також основні результати дослідження. У третьому розділі розкрито особливості розвитку суб’єктної активності користувачів соціальних мереж; обґрунтовано психологічні особливості суб’єктної активності у соціальних мережах; висвітлено підготовку та особливості здійснення формувального експерименту; розкрито технології розвитку суб’єктної активності та аналіз процесу її формування
  • Документ
    Соціально-психологічні чинники задоволеності професійною діяльністю співробітників банківської організації
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Садовенко, Анна Олександрівна
    Кваліфікаційна робота присвячена вивченню задоволеності власною професійною діяльністю співробітників банківської організації, та розробці інструментарію для підвищення показника. Перший розділ присвячено визначенню такого психологічного терміну, як "задоволеність", саме задоволеності професійною діяльністю та її складових, вивченню психологічних особливостей професійної діяльності співробітників банку. У другому розділі проведено експериментальне дослідження задоволеності професійною діяльністю співробітників банку, обрання організації та методик дослідження, аналізування результатів дослідження, підбиття підсумків за аналізом проведеного дослідження та визначення соціально-психологічних чинників, які впливають на рівень задоволеності професійною діяльністю співробітників банку. У третьому розділі проведено розробку та реалізовано психологічний тренінг особистісно-професійного розвитку співробітників банку, визначено теоретичне обґрунтування тренінгу особистісно-професійного розвитку, розроблено та апробовано програму тренінгу, проведений аналіз результатів формувального експерименту, розроблено методичні рекомендації з оптимізації задоволеності співробітників банку власною професійною діяльністю
  • Документ
    Психологічна адаптація розлучених жінок у період построзлучення
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Резнік, Галина Миколаївна
    У кваліфікаційній роботі теоретично узагальнюється та емпірично розв’язується проблема психологічної адаптації розлучених жінок у період построзлучення. Встановлено, що психологічна адаптація розлучених жінок після розлучення є складним процесом, що протікає на всіх рівнях регуляції активності, спрямованим на вирішення критичної ситуації, пов'язаної з розлученням. Отримані в процесі дослідження дані про психологічну адаптацію розлучених жінок дозволять розширити уявлення про особливості переживання ситуації розлучення. Доповнена психологічна характеристика особливостей адаптації особистості до критичних ситуацій життя, незалежних від волі людини. Таким чином, проведене дослідження дозволило на основі об'єктивно реєстрованих показників визначити складну структуру психологічної адаптації гозлучених жінок у період построзлучення
  • Документ
    Взаємозв’язок емоційного та соціального інтелекту у підлітків
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Прокопенко, Марія Вадимівна
    Кваліфікаційна робота присвячена необхідністю дослідження емоційного та соціального інтелекту у підлітків. Перший розділ присвячений теоретичному аналізу щодо емоційного та соціального інтелекту як психологічний феномен. Розкриваються сутності поняття «соціальний інтелект» та «емоційний інтелект»; робота полягає у розширенні теоретичних уявлень про емоційний та соціальний інтелект (визначено особливості розвитку, психологічні чинники розвитку емоційного та соціального інтелекту підлітків; поглиблено та розширено уявлення про емоційно-соціальні аспекти інтелектуального розвитку особистості у підлітковий період) да визначення взаємозв’язку емоційного та соціального інтелекту у підлітків. У другому розділі здійснено експериментальне дослідження емоційного та соціального інтелекту у підлітків. Була обрана вибірка досліджуваних, та були обрані методики для дослідження. Аналіз результатів дослідження емоційного та соціального інтелекту дав нам дані для розуміння рівня цих інтелектів