Дослідження особливостей стилів поведінки в конфлікті фахівців ІТ сфери
Вантажиться...
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
У дослідженні здійснено теоретичне вивчення та емпіричне дослідження психологічних особливостей вияву різних стилів поведінки в конфлікті фахівців ІТ-сфери.
Конфлікт визначено як взаємостосунки між суб’єктами соціальної взаємодії, у результаті яких виникає протиборство через наявність протилежних мотивів чи суджень. З’ясовано, що загальними стилями поведінки в конфлікті є ухилення, протиборство, поступливість, співробітництво, компроміс.
Проведене емпіричне дослідження особливостей стилів поведінки в конфлікті двох характерологічних груп ІТ-фахівців – тих, які працюють на віддаленні і публічних фахівців, – підтвердило висунуту гіпотезу про те, що стилі поведінки у конфлікті фахівців ІТ-сфери можуть бути зумовлені специфікою їхньої професійної діяльності, індивідуально-психологічними характеристиками та соціальним досвідом.
За результатами дослідження розроблено та апробовано програму тренінгу, спрямованого на оптимізацію стилів поведінки в конфлікті ІТ-фахівців, формування в них конфліктологічної компетентності.
Матеріали дослідження можуть бути використані практичним психологом, профконсультантом, управлінським складом ІТ-організацій задля діагностики й формування конфліктологічної компетентності фахівців, попередження конфліктів у колективі.
Опис
Ключові слова
конфлікт, стилі поведінки в конфлікті, ІТ-фахівці, темперамент, конфліктологічна компетентність, тренінгова робота