Кафедра іноземних мов
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра іноземних мов за Автор "Долженко Марина Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання метакогнітивних навичок під час навчання діловій іноземній мові студентів нефілологічних спеціальностей(Інноваційна педагогіка, 2023) Долженко Марина ВолодимирівнаДокумент Виховання міжкультурної толерантності здобувачів вищої освіти на заняттях з дисципліни «Ділова іноземна мова».(Інноваційна педагогіка, 2024) Долженко Марина ВолодимирівнаУ статті розглянуто актуальну проблему виховання міжкультурної толерантності здобувачів вищої освіти на заняттях з дисципліни «Ділова іноземна мова». Проаналізовано існуючі дослідження вітчизняних та зарубіжних учених, у яких висвітлена роль міжкультурної толерантності у сучасному полікультурному середовищі. Розглянуто такі поняття, як «толерантність» та «міжкультурна толерантність» і проаналізовано трактування цих понять вітчизняними дослідниками у сучасній педагогічній науці. Визначено основні аспекти продуктивного виховання міжкультурної толерантності, а саме: лінгвістичні, прагматичні, естетичні, етичні та елітні. У статті вказані основні критерії, які брались як модель для оцінки рівня сформованості міжкультурної толерантності особистості. Відзначається особлива роль міжкультурної толерантності для успішного перебігу комунікації. Наголошується особлива важливість виховання міжкультурної толерантності у здобувачів вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» під час вивчення дисципліни «Ділова іноземна мова», тому що від підготовки фахівців міжнародного рівня і від ступеня якості виховання міжкультурної толерантності можливо буде залежати майбутнє нашого суспільства. На основі аналізу теоретичних матеріалів та власного практичного досвіду виявлено, що ознайомлення здобувачів з різними культурами та навчання їх орієнтуватися в міжкультурній взаємодії на заняттях з ділової іноземної мови може допомогти розвинути навички, необхідні для успіху на сучасному глобальному ринку. Зазначено, що ефективними методами виховання міжкультурної толерантності спеціалістів у економічній сфері є активне впровадження інтерактивних методів навчання. Доведено актуальність та доцільність виховання міжкультурної толерантності на заняттях з ділової іноземної мови здобувачів спеціальності «Міжнародні економічні відносини».Документ Дидактичний потенціал мобільних застосунків для вивчення англійської мови як іноземної(Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія», 2023) Долженко Марина ВолодимирівнаОскільки мобільне навчання набуває комплексних і системних ознак, вкрай важливо здійснити розвідку конкретних засобів, що сприяють реалізації освітніх завдань та набуття необхідних компетентностей здобувачами вищої освіти. Метою статті є огляд наявних мобільних застосунків, призначених для вивчення англійської мови як іноземної українськими студентами задля визначення їх дидактичного потенціалу. Методи дослідження: аналіз джерел з теми дослідження дозволив зрозуміти стан розробленості теми, основні напрями вітчизняних та закордонних досліджень мобільного навчання; описовий метод дав можливість узагальнити досвід, отриманий у ході проведення розвідки; синтез отриманих даних сприяв укладанню концепції дослідження та її втіленню. Розглядається дидактичний потенціал мобільних застосунків при вивченні англійської мови як іноземної. Проаналізовано низку мобільних додатків, пропонованих Google Play; визначено, що типологічно вони можуть бути класифіковані за різноманітними ознаками (віком цільової аудиторії, рівнем володіння іноземною мовою, експертністю розробника, обсягом опрацьованого матеріалу, кількістю завантажень та балом, яким користувачі оцінили певний застосунок). Було проаналізовано додатки, які можна логічно й природно ввести в навчальний процес здобувачів І курсу рівнів elementary та pre-intermediate. Усього було розглянуто 8 застосунків. Незважаючи на досить значну різноманітність проаналізованих додатків, спільними рисами для них є реалізація концепції «edutainment», за якої навчальні цілі досягаються шляхом поєднання ігрової форми та освітньої складової матеріалу, що розглядається. У результаті дослідження було виявлено, що розробники застосунків найбільше уваги приділяють граматичному матеріалу і тематичній лексиці. Вивчені теми можна закріпити за допомогою тестів, часто викладених в ігровій формі. Безперечним позитивним моментом є озвучені носіями англійської мови лексеми, що вивчаються, граматичні конструкції та цілі речення. Мобільні застосунки є потужним допоміжнім матеріалом, до якого викладач може звертатись під час розгляду конкретних тем. Здобувачеві зручно користуватись мобільними додатками у позааудиторний час, закріплюючи інформацію, засвоєну з підручників та розширюючи її за допомогою поданого у за стосунках матеріалу. Проте мобільні додатки в жодному разі не замінюють основного підручника, виступаючи лише одним із різновидів сучасного, актуального і зрозумілого сучасному здобувачеві вищої освіти дидактичним матеріалом.Документ Навчання ефективному подоланню основних категорій бар’єрів міжкультурної комунікації на заняттях з ділової іноземної мови майбутніх фахівців міжнародного рівня(Інноваційна педагогіка, 2023) Долженко Марина ВолодимирівнаУ статті розглянуто актуальну про- блему навчання шляхів подолання основних типів бар’єрів міжкультурної комунікації на заняттях з ділової іноземної мови майбут- ніх фахівців міжнародного рівня. Проаналі- зовано існуючі дослідження вітчизняних та зарубіжних учених, у яких висвітлена роль та функції міжкультурної комунікації у сучас- ному полікультурному середовищі та їх роль у розвиненому суспільстві. Розглянуто поняття «ділова культура» в системі між- народної комунікації. Відзначається особлива роль ділової культури для успішного пере- бігу комунікації. Визначено основні ознаки крос-культурної компетенції, такі як толе- рантність та емпатія, знання про культуру і готовність до комунікації. У статті вказані основні категорії комунікативних бар’єрів під час міжкультурної комунікації, причини виникнення та ефективні способи їх подо- лання. Наголошується особлива важливість навчанню способів подолання бар’єрів під час міжкультурної комунікації на заняттях з ділової іноземної мови здобувачів спеціаль- ності 292 «Міжнародні економічні відносини». Продемонстровано власний досвід форму- вання компетенції міжкультурної комунікації у діловій сфері. Подано приклади завдань для розвитку крос-культурних навичок. Зазна- чено, що на заняттях з ділової іноземної мови набуття міжкультурної компетенції можна поєднувати з розвитком мовних нави- чок, таких як говоріння та аудіювання, що, в свою чергу, сприяє всебічному розвитку майбутніх фахівців. На основі аналізу тео- ретичних матеріалів та власного практич- ного досвіду виявлено, що для ефективного навчання діловій іноземній мові спеціалістів у економічній сфері надзвичайно важливо приділяти увагу формуванню міжкультурній компетенції у поєднанні з навчанням діловій іноземній мові для успішного подолання кому- нікативних бар’єрів, обумовлених культу- рою, менталітетом та плідною співпрацею з представниками іноземних компаній. Дове- дено актуальність та доцільність навчання дієвим шляхам подолання основних катего- рій комунікативних бар’єрів міжкультурної комунікації на заняттях з ділової іноземної мови здобувачів спеціальності «Міжнародні економічні відносини».Документ Особливості використання інформаційних технологій під час навчання діловій іноземній мові студентів нефілологічних спеціальностей(Інноваційна педагогіка, 2022) Долженко Марина ВолодимирівнаСтаттю присвячено аналізу особливостей використання інформаційних технологій для навчання діловій іноземній мові студен- тів нефілологічних спеціальностей. Розгля- нуто поняття «технологія», його розвиток та зв’язок з викладанням. Зазначено, що сучасні реалії потребують від педагогічних працівників перегляд підходів до викладання іноземної мови задля збереження високої якості освіти. Відзначається важливість використання інформаційних технологій під час занять та для виконання домашніх завдань. Підкреслено, що завдяки застосу- ванню інформаційних технологій роль викла- дача у навчальному процесі змінюється – він стає наставником, що, в свою чергу ство- рює дружню атмосферу та спонукає сту- дентів до більш творчого підходу під час виконання завдань. У статті, наведено можливості використання інформаційних технологій та сервісів компанії «Google» для групової, парної та індивідуальної роботи студентів. Надано приклади застосування інформаційних технологій під час навчання діловій іноземній мові на різних етапах заняття для студентів таких спеціальнос- тей, як «Менеджмент» та «Комп’ютерні науки». На основі аналізу власного досвіду застосування інформаційних технологій у навчальному процесі виявлено їх переваги та недоліки. Зокрема, серед переваг можна виокремити: підвищення зацікавленості до предмету, розвиток мовленнєвих навичок, вдосконалення професійних якостей, при- швидшення виконання завдань, що дає мож- ливість присвятити більше часу на обго- ворення актуальних питань з теми. Серед основних недоліків можна виділити те, що використання інформаційних технологій не покращує якість виконаних робіт. Доведено актуальність та доцільність використання інформаційних технологій для навчання діло- вій іноземній мові студентів нефілологічних спеціальностей, адже їх застосування забез- печує виключно інноваційний підхід до викла- дання та відповідає вимогам сьогодення.