Кафедра іноземних мов
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра іноземних мов за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 103
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дидактичний потенціал мобільних застосунків для вивчення англійської мови як іноземної(ДУАН, 0023) Блинова Н.М.Since mobile learning acquires complex and systemic features, it is extremely important to investigate specific means that contribute to the implementation of educational tasks and the acquisition of necessary competencies by students getting higher education. The purpose of the article is to review existing mobile applications designed for learning English as a foreign language by Ukrainian students in order to determine their didactic potential. Research methods: the analysis of sources on the topic of research made it possible to understand the state of development of the topic, the main directions of domestic and foreign research on mobile learning; descriptive provided an opportunity to generalize the experience gained during reconnaissance; synthesis of the obtained data contributed to the conclusion of the research concept and its implementation. The didactic potential of mobile applications in learning English as a foreign language is considered. A number of mobile applications offered by Google Play were analyzed, and it was determined that they can be typologically classified according to various characteristics (age of the target audience, level of foreign language proficiency, developer expertise, amount of processed material, number of downloads and the score with which users rated a certain application). The applications that can be logically and naturally introduced into the educational process of students of the 1st year of the elementary and pre-intermediate levels were analyzed. 8 applications were considered. As a result of the research it was found that despite the considerable diversity of the analyzed applications, their common feature is the implementation of the "edutainment" concept, in which educational goals are achieved by combining the game form and the educational component of the material under consideration. Application developers pay the most attention to grammatical material and thematic vocabulary. Learned topics can be consolidated with the help of tests, often presented in a game form. An indisputable positive point is that the studied lexemes, grammatical constructions and whole sentences are voiced by native English speakers. Based on the concept of interval repetition, the developers include tools in the applications that allow students to memorize the material as easily and naturally as possible. These can be, for example: a repetition calendar, a reminder system, associative pictures, quizzes, the ability to create word cards by your own, transcription of words in English, examples of the use of polysemantic lexemes in different meanings, accompanied by translation and voiceover in a male or female voice. Both individual and group work are provided in the applications. The function of group English learning can be easily used during classroom classes. Mobile applications are a powerful resource that a teacher can refer to when dealing with specific topics. It is convenient for the student to use mobile applications outside of class time, consolidating information learned from textbooks and expanding it with the help of material provided in the course. However, mobile applications in no way replace the main textbook, being only one of the varieties of modern, relevant and understandable for a modern student of higher education didactic material.Документ Древнеанглийская поэтическая лексика: некоторые особенности употребления и перспективы изучения(НАуковий віник кафедри ЮНЕСКО, 2007) Гречухина, ИринаДокумент Поэтическая поэзия в "Руинах" и ее особенности(Англістика та американістика, 2007) Гречухина, ИринаДокумент Ономасиологические разряды поэтической лексики как отражение древнеанглийской поэтической картины мира (количественные параметры)(Культура народов Причерноморья, 2009) Гречухина, ИринаДокумент ОБМЕЖУВАЛЬНІ УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ПРИ НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ У НЕМОВНИХ ВНЗ(Вісник ЛДУ БЖД, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2011) Мединська, Світлана ІванівнаСтаттю присвячено актуальним проблемам комп’ютерного тестування з іноземної мови як засобу діагностики та контролю умінь і навичок при організації навчального процесу в немовному вищому навчальному закладі з визначенням доцільних меж та умов його застосування. Визначено переваги комп’ютерного тестування над традиційними формами моніторингу якості освіти та його недоліки з аналізом можливих шляхів усунення слабких місць. Розглянуто обмежувальні умови застосування комп’ютерного тестування з урахуванням психологічного аспекту та надано пропозиції для підвищення ефективності існуючих тестових систем та розширення сфери використання комп’ютерних тестів.Документ Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки майбутніх фахівців комерційної діяльності до професійної взаємодії(Науковий вісник Донбасу, 2011) Кожушко, Світлана ПавлівнаУ статті розкрито теоретичні засади компетентнісного підходу як методології професійної підготовки майбутніх фахівців комерційної діяльності до професійної взаємодії. Показано, що поняття „компетентність” є доволі складним і багатозначним, проаналізовано різні погляди на сутність цього феномену. Акцентовано увагу на підходах зарубіжних і вітчизняних науковців до визначення ключових компетенцій фахівця. Такі компетентності сприяють досягненню успіхів у житті, підвищенню якості суспільних інститутів; відповідають різноманітним сферам життя. Розкрито сутність професійної компетентності як якісної характеристики рівня оволодіння особистістю її професійною діяльністю. Наведено авторське розуміння сутності компетентності у здійсненні професійної взаємодії – інтегрального особистісного утворення, що забезпечує ефективність здійснення професійної взаємодії в системі професійних відносин і передбачає усвідомлене розуміння цінності професійної взаємодії для діяльності комерсанта, необхідності пізнання самого себе як суб’єкта взаємодії (власних переваг і недоліків), опанування культурою, етичними нормами й технологіями взаємодії засобами вербальної, невербальної, комп’ютерної комунікації, здійснення експертизи власних дій і прийнятих рішень. The article reveals theoretical foundations of competence-based approach as a methodology in professional preparation of future specialists in commercial activity for their professional interaction. It is shown that “competence” is rather complicated and polysemantic notion. The article also contains the results of the analysis of different view-points on the essence of this phenomenon. Special emphasis is made on the approaches of foreign and domestic researches to the determination of specialist’s key competences, which contribute to the achievement of life success, quality of public institutions, correspond to different spheres of life. The author discloses the essence of professional competence as qualitative description of professional activity skill level demonstrated by a person. The author gives her own understanding of competence essence, demonstrated in the course of professional interaction as an integral personal accomplishments which guarantee the effectiveness of professional interaction in the system of professional relations and assume conscious understanding of the value of professional interaction for the activity of any businessman as well as the necessity of personal self-cognition as a subject of interaction (personal advantages and disadvantages); they also assume mastering cultural and ethic norms, communication technologies by means of verbal, non-verbal and computer communications as well as performing expertise of his or her own performance and decisions.competence, competence-based approach, professional competence, competence in performing professional interactionДокумент ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ПРОДУКТИВНОГО УСНОГО МОВЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ-МАГІСТРІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ(Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вид-во НПУ ім. МП Драгоманова, 2011) Мединська, Світлана Іванівна; Липська, Інна ІванівнаУ статті розглянуто актуальне питання методики викладання іноземної мови в немовних вищих навчальних закладах – проблема навчання економістів-магістрів професійно спрямованого усного спілкування. Зазначено типові ситуації ділового спілкування на заняттях з іноземної мови. Розглянуто психологічні труднощі при формуванні усномовленнєвої компетенції у студентів-економістів останнього року навчання.Документ ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ У НЕМОВНОМУ ВНЗ(Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля, Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2011) Мединська, Світлана ІванівнаСтаттю присвячено актуальним проблемам тестування з іноземної мови як засобу діагностики та контролю при організації та реалізації диференціації навчання в немовному ВНЗ з визначенням доцільних меж та умов його застосування.Документ Семантическое словообразование в древнеанглийской поэзии(Англістика та амеріканістика, 2012) Гречухина, ИринаДокумент Вісник Дніпропетровського університету(Вісник Дніпропетровського університету, 2013) Гречухина, ИринаСловосложение как способ образования древнеанглийской поэтической лексики (прилагательное)Документ Особливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання англійської мови(Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, Класичний приватний університет, 2013) Мединська, Світлана Іванівна; Крамаренко, Тетяна ВолодимирівнаУ статті проаналізовано основні аспекти застосування інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні англійської мови, а також описано перспективи їх подальшого використання. Розкрито поняття "інформаційно-комунікаційні технології навчання". На основі аналізу різноманітних підходів застосування комп'ютерної комунікації висвітлено суть цього поняття та обґрунтовано способи його подальшого використання під час викладання англійської мови. Запропоновано систематизацію основних складових засобів сучасних інформаційних технологій. Подано основні комунікативні можливості комп'ютерної комунікації.Документ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ДІЛОВИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Мединська, Світлана ІванівнаСтаття розглядає питання раціонального навчання успішних ділових презентацій як складової частини формування англомовних комунікативних навичок та вмінь у студентів економічних спеціальностей. Запропоновано поетапний підхід з описом специфіки організації навчання та визначенням доцільного навчального матеріалу в умовах обмеженості учбового навантаження з обґрунтуванням необхідності формування навичок даного виду професійної діяльності як невід’ємної частки процесу навчання іншомовного ділового спілкування.Документ Сутність та структура феномену «компетентність майбутнього фахівця у здійсненні професійної взаємодії»(НУБіП України, 2014) Кожушко, Світлана ПавлівнаВ статті розглядаються сутність та структура феномену «компетентність майбутнього фахівця у здійсненні професійної взаємодії». Окремо визначається поняття компетентності як спроможності кваліфіковано проводити діяльність, виконувати завдання або роботу. Виокремлюються компоненти та критерії основного феномену дослідження, який представляється як ланцюжок таких взаємопов’язаних компонентів як мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний та особистісний. Доводиться, що пред- ставлена розгорнута характеристика кожного з компонентів дає підстави для більш чіткого визначення сутності феномену, що досліджується, конкретизувати його зміст та використовувати як платформу у подальших дослідженнях. The article deals with the essence and structure of the phenomenon “competence of future specialist in performing professional interaction”. The notion of competence is treated as an ability to conduct an activity, perform certain work or fulfill certain tasks. The structural elements and the criteria of the phenomenon under investigation are singled out. They are presented as a chain of interconnected components. These components are: motivational-and-value, cognitive, functional, and personal. Motivational-and-value component is characterized by such criteria as the aspiration to the achievement of some goals, necessity for interaction and orientation to interaction. Cognitive component is described as a system of generalized theoretical knowledge, which guarantees its usage and porter to certain professional situations. Functional component is treated as a constellation of skills, which guaranty high professional effectiveness. Personal component embodies the occurrence of social intelligence, tolerance, the ability to introspect and to prevent the erection of certain barriers (professional, communicational). Detailed characteristics of each element provides the ground for more clear description of the essence of the phenomenon which is studied, gives the chance to reveal its particular substance and to use this characteristics as the platform for further investigations.Документ СУЧАСНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014) Мединська, Світлана Іванівна; Крамаренко, Тетяна ВолодимирівнаУ статті розглядаються сучасні інформаційно-комунікаційні та інтерактивні технології навчання, переваги їх застосування викладачами на практичних заняттях у вищій школі. Показано основні ознаки інтерактивних технологій: побудова навчання на взаємодії студента з навчальним середовищем; зміна взаємодії викладача і студентів: активність педагога поступається місцем активності студентів, а завдання викладача полягає у створенні умов для їх ініціативи; роль викладача як консультанта, організатора, джерело інформації; відсутність домінування будь-якого учасника навчання над іншими. Розглянуто, що інформаційно-комунікаційні технології в освіті через їх потенціал сприяють реалізації таких дидактичних завдань, як підвищення якості освіти на основі взаємозв’язку загальнодидактичних принципів самостійності, активності й систематичності; розширення можливостей для безперервної освіти на основі реалізації принципів послідовності, доступності тощо.Документ Формування культури мовлення та взаємодії майбутніх фахівців туристичної галузі засобами технологій навчання у співробітництві(Черноморський державний університет імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія", 2014) Кожушко, Світлана ПавлівнаВ статті висвітлюється сутність поняття навчання у співробітництві та обґрунтується доцільності упровадження в навчальний процес підготовки майбутніх фахівців з туристичної галузі технологій навчання у співробітництві як основи формування в них культури мовлення й взаємодії. Навчання в співробітництві розглядається як модель навчання у малих групах для досягнення спільної мети. Виокремлено педагогічні умови здійснення роботи студентів у малих групах. The article describes the essence of the notion of cooperative learning with the aim to ground its effectiveness in the process of training future specialists in tourist industry. Cooperative learning is treated as the foundation for the formation of students culture of language communication and interaction. In this case the cooperative learning is distinguished as a model of study in small groups with the aim of gaining students their common goal. Special attention is paid to pedagogical conditions which should be observed to create favorable environment for study in small groups.Документ Можливості застосування програмного продукту на уроці "Загальна характеристика типу молюски. Різноманітність молюсків", 8 клас(Комп'ютер у школі та сім'ї: Науково-методичний журнал., 2014) М'ясоїд, Галина Іванівна; Юсипіва, Тетяна Іванівна; Ємельянова, Вероніка ЮріївнаЗапропоновано методичну розробку уроку використанням програмного продукту «Віртуальна школа Кирила та Мефодія. Уроки біології. Тварини» у навчанні біології у 8 класі. Методично обґрунтовані методи і прийоми навчання, організаційні форми роботи. The paper offers the lesson plan «Cyril & Methodius Virtual School. Biology lessons. Animals» software product usage was substantiated as appropriate in teaching biology to 8th grade students. Methods and ways of teaching as well as organizational forms are suggested to achieve the lesson goal and use the software to its best advantage.Документ Методична дилема: які засоби наочності використовувати, традиційні чи електронні?(Комп'ютер у школі та сім'ї: Науково-методичний журнал., 2015) М'ясоїд, Галина Іванівна; Юсипіва, Тетяна ІванівнаОбґрунтовано методику використання сучасних засобів наочності на прикладі педагогічного програмного засобу Бібліотека електронних наочностей «Біологія, 6–11 кл. для загальноосвітніх навчальних закладів» у навчанні біології у 8 му класі за напрямами: візуалізація навчальної інформації (демонстрація біологічних об’єктів, процесів та явищ; демонстрація зображень різного типу, відео- та аудіофрагментів), проведення лабораторних робіт; науково-дослідницька робота. Здійснено експериментальну перевірку розробленої методики. Статистично доведено її педагогічну ефективність: виявлено підвищення коефіцієнта якості знань, рівня навчальних досягнень і позитивне значення приросту знань учнів. Methodology of contemporary audio-visual aids application is demonstrated on the example of «Biblioteka electrinnykh naochnostey ‘Biologia, 6–11 cl. dlya zagal’noosvitnikh navchal’nykh zakladiv» (Ukr.) software product. It was substantiated as appropriate in teaching biology to 8 grade students in directions: educational information visualization (demonstration of biology objects, processes and phenomena; figures of different types, video, audio), laboratory works completion; scientific and research work. The elaborated methodology was checked experimentally. Its effectiveness has been statistically proved: knowledge quality coefficient, educational achievements levels and positive index of students’ knowledge increment have been revealed.Документ Проектування системи підготовки майбутніх фахівців туристичної діяльності до професійної взаємодії (концептуальний компонент)(Молодь і ринок, 2015) Кожушко, Світлана ПавлівнаВ статті дається загальна характеристика системи підготовки майбутніх фахівців туристичної діяльності до професійної взаємодії, складовими якої визначено: концептуальний, змістово-ціннісний, процесуально-технологічний, рефлексивно-аналітичний, результативно-оцінювальний компоненти. Особливу увагу приділено концептуальному компоненту та надано розгорнуту характеристику його складовим ( мета, завдання, принципи, методологічні засади, педагогічні умови ). Визначено загальну мету підготовки майбутніх фахівців з туристичної діяльності до професійної взаємодії як забезпечення компетентності у здійсненні професійної взаємодії та її прояву в рамках виконання майбутніми фахівцями своїх професійних обов’язків. Охарактеризовано принципи: загальнопедагогічні, професійної спрямованості, контекстного навчання, гуманітаризації, гуманізації, свідомості, природовідповідності, культуровідповідності, комунікативної взаємодії, індивідуальної підтримки, толерантності; обґрунтовано педагогічні умови: створення атмосфери шанобливого ставлення до процесу взаємодії в системах «викладач – студент», «студент – студент», «студент – студенти», освітньому середовищі вишу; дотримання гуманізму, толерантності суб’єкт-суб’єктних відносин у системах «викладач – студент», «студент – студент»; спрямованість викладання навчальних дисциплін на організацію різноманітної міжособистісної взаємодії. Стверджується що дані напрацювання є корисними для вирішення проблеми підготовки майбутніх фахівців до професійної взаємодії. The article gives general characteristics of the system used for preparing future specialists in tourism for their professional interaction. The integral parts of this system are: conceptual, content-and-value, process-and-technology, reflective-and-analytical, result-and-evaluation components. Special attention is paid to conceptual component, broad description was given to its components ( goal, objectives, principles, methodological fundamentals, , pedagogical conditions) General goal of preparing future specialists in tourism for their professional interaction was defined as the provision with competence in professional interaction revealing in the course of performing professional duties by a specialist. General pedagogical principles as well as the principles of professional direction, context studies, humanitarization, humanization, consciousness, nature and culture correspondence, communicative interaction, individual support, tolerance were described. Such pedagogical conditions as the creation of respectful attitude to the process of interaction in the systems “teacher – student”, “student- student”, “student-students” and in the environment of tertiary school; adherence to the ideas of humanism, tolerance in subject – subject relations in the systems of “teacher – student”, “student – student”; orientation of teaching academic disciplines to the creation of interpersonal interaction were grounded. It is affirmed that the results obtained could be of use for in the course of preparing future specialists for their professional interaction.Документ Виїзний міждисциплінарний урок: професійна орієнтація та її варіації(Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2015) М'ясоїд, Галина ІванівнаУ статті розглянуто форми профорієнтаційної роботи серед старшокласників, вивчено досвід проведення міждисциплінарного виїзного уроку англійської мови та основ індустрії гостинності. Виявлено потенційні можливості такої форми навчання з позицій здійснення профорієнтаційної роботи та професійного консультування, а також особливості методики її підготовки та проведення. The paper lists the forms of career guidance of school-leavers. It examines the experience of conducting the on-site interdisciplinary lesson of English and Hospitality Industry Basics. The opportunities this organizational form provides from perspectives of career guidance and vocational counseling are revealed, as well as methodical approach to its development and conducting.Документ Сучасні вимоги до викладача вищої школи: огляд тенденцій світової педагогічної практики(Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) М'ясоїд, Галина ІванівнаСтаття спрямована на дослідження передового педагогічного досвіду розвинених країн із підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів для вищої школи. Здійснено аналіз досліджень вимог до викладача вищої школи та сформульовано висновки щодо запозичення такого досвіду з метою корекції змісту й форм підготовки та перепідготовки викладачів, яких вимагає реформування системи освіти в Україні. Виявлено, що викладач вищої школи повинен володіти значно більшим колом навичок і мати готовність виконувати соціальні ролі, які не були враховані в систему підготовки педагогічних кадрів попередніх режимів. Зазначено, що тільки за зміни сукупності зовнішніх та внутрішніх факторів можливо підготувати викладача, який відповідає сучасним вимогам. The paper addresses the problem of raising efficacy of a university lecturer and professor of the day. It investigates the advanced pedagogical experience of the developed countries in professional training of the faculty for higher education and updating their professional skills. It aims at both an educational policy-maker, a university administrator and a lecturer who develops the policy of the higher educational establishment concerning the reforms in the curriculum, introduction of new effective teaching methods and research techniques able to motivate the students to reach the objectives of higher education in Ukraine. The previous studies of Ukrainian researchers in the sphere have shown a gap between the requirements set to the university faculty and the out-of-date system of professional training in Ukraine. It results that the students who can afford studying in foreign universities choose to cross the borders to get a degree, which will guarantee their employability. It is also found that while the educational reforms urgency completion is stressed their success implies changing both external and internal factors influencing the process at different levels, from a lecturer internal motivation to the state political, economic and cultural reforms. However, there is no recent research on the objectives that should be targeted at when constructing an up-to-date training program for university lecturers and those who have to carry out the reforms. The current study has sought to present qualitative analysis of the research data collected by our foreign counterparts in the countries with evidently higher educational standards and advanced pedagogical practices to realize the contemporary requirements to lecturers, their professional expertise, skills and abilities so that to review the content and forms of training process in Ukraine and set new objectives. The findings have revealed that a university lecturer and professor should possess a much broader set of skills and an ability to perform social roles that have not been considered in professional training under the previous régimes. The practical applications of the research are new goals that have to be set in progressive curricula to train a highly skilled educator to keep pace with the developed world and compete in the world market of higher education.