Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і Психологія»
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і Психологія» за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 255
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Засоби стимулювання та мотивації творчої діяльності студентів(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Волкова, Н.П.Статтю присвячено презентації розмаїття засобів стимулювання та мотивації творчої діяльності студентів, які реалізовано у виші. Акцентовано увагу на інноваційно-розвивальному освітньому просторі, інноваційно-розвивальному середовищі у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців; розкрито диверсифікацію освітніх послуг університету. Показано, що потужним засобом мотивування студентів до творчої діяльності є переорієнтація навчально-виховного процесу на формування професійної компетентності, конкурентоспроможності майбутніх фахівців.Документ Взаємозв'язок самооцінки та надмірної ваги у людини.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Дніпрова, О.А.; Єрмолаєва, Т.В.У статті висвітлюються результати дослідження взаємозв’язку самооцінки та надлишкової ваги в людини. Порівняльний аналіз результатів дослідження самооцінки в людей, що мають надлишкову та нормальну вагу, виявив, що такий зв’язок існує. Результати дослідження довели, що в людини із зайвою вагою виражена мотивація соціального схвалення, що говорить про низьку самооцінку.Документ Теоретичні аспекти готовності студентів-іноземців до навчання в українській вищій школі.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Феднова, І.М.У статті розглянуто поняття «психологічної готовності», акцентовано увагу на видах структурних компонентів «психологічної готовності» до навчання у вищій школі студентів-іноземців. Зазначено основні адаптаційні проблеми студентів-іноземців, що стають на заваді високих показників психологічної готовності до навчання, а отже, і ефективній підготовці висококваліфікованих кадрів. Також наведено деякі заходи щодо підвищення якості знань іноземних громадян.Документ До формування культури мовлення особистості психолога-практика(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Гаркуша, І.В.; Кравець, Р.Е.У статті аналізується проблема формування мовленнєвої культури особистості психолога-практика, рівні професійної підготовки, наявність вміння грамотно, переконливо висловлювати свої погляди.Документ Феномен психологічної готовності дітей до навчання у школі в психолого-педагогічній літературі.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Олійник, І.В.; Ноженко, Ю.М.У статті висвітлено основні погляди науковців щодо визначення поняття «готовність до школи»; визначено основні передумови психологічної готовності до шкільного навчання. Розглянуто компоненти психологічної готовності дітей до школи та основні аспекти сформованості необхідних передумов навчальної діяльності.Документ Система вищої педагогічної освіти Республіки Болгарія як галузь системного дослідження та об’єкт порівняльного аналізу.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Сапожников, С.В.У статті наведено досвід порівняльного дослідження підготовки педагогічних кадрів у Республіці Болгарія як країни – члена Організації Чорноморського економічного співробітництва, що дозволив визначити суттєві риси вищої педагогічної освіти у цій країні. Результати системно-порівняльного аналізу кадрового забезпечення навчального процесу дають підстави стверджувати, що кадровий потенціал вищого педагогічного навчального закладу відображає не тільки підготовленість викладачів до виконання своїх функцій, але й сукупність їхніх можливостей у тривалій перспективі з урахуванням наукової та педагогічної кваліфікації, рівня мотивації, віку, практичного досвіду, ділової активності, професійної мобільності, якості діяльності, у тому числі її результативності й інноваційності.Документ Підготовка студентів-перекладачів до моделювання смарт-текстів.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Зірка, В.В.Статтю присвячено питанню навчання студентів-перекладачів моделюванню короткого рекламного тексту. Розглянуто поняття моделі, моделювання смарт-тексту, креативності. Вказується, що без креативної складової ефективність рекламного повідомлення істотно знижується. Стверджується, що саме креативні елементи у рекламному тексті виконують значну частину роботи по маніпулюванню свідомістю споживача. Вміння моделювати текстове повідомлення – це вміння ефективно задіяти весь експресивний інструментарій будь-якої мови.Документ Міжособистісні відносини як психологічний чинник педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу у вищій школі.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Пінська, О.Л.У статті обґрунтовано міжособистісні відносини як психологічний чинник ефективної організації педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу у вищій школі, розкрито сутність понять «педагогічна взаємодія», «міжособистісні відносини», висвітлено особливості міжособистісних відносин, які складаються між основними учасниками (викладач, студенти) педагогічної взаємодії.Документ Використання метафор у процесі викладання екологічної психології студентам-психологам.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Батраченко, І.Г.У статті проаналізовано проблему використання методу метафор при викладанні курсу «Екологічна психологія» як засобу компенсації у студентів-психолгів збідненого досвіду контактування з природою, дистанціювання та відчудження від неї. Описано результати пілотної апробації методів екологічної метафоризації у контексті екопсихологічного тренінгу.Документ Психолого-педагогічний супровід адаптації іноземних студентів.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Виселко, А.Д.У статті розкрито сутність психолого-педагогічного супроводу іноземних студентів під час навчання в українських вишах. Акцентовано увагу на поняттях «супровід», «психолого-педагогічний супровід». Показано, що складовими психолого-педагогічного супроводу є процеси психологічної та педагогічної підтримки, допомоги з боку «супроводжуючих» педагогів. Визначено провідні функції психолого-педагогічного супроводу (відновлювальна, компенсуюча, стимулююча, корекційна, соціалізуюча), етапи, форми та методи психолого-педагогічної підтримки іноземних студентів.Документ Оцінка університетською спільнотою ролі та значення інституту приват-доцентури в університетах України (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Таможська, І.В.У статті висвітлено погляди університетської спільноти щодо ролі та значення інституту приватдоцентури в дореволюційних університетах України. З’ясовано основні причини труднощів на шляху становлення та розвитку інституту приват-доцентури та ставлення університетських колективів до їх подолання.Документ Наукове обґрунтування педагогічної системи формування екологічної культури майбутніх бакалаврів лісового і садово-паркового господарства.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Королецька, Л.В.У статті подано теоретичний аналіз різнобічних поглядів на системний підход як провідний напрям наукового пізнання і на поняття й зміст педагогічних систем. Розглянуто доцільність використання системного підходу до проблем формування екологічної культури фахівців.Документ Система педагогічних впливів як чинник формування самооцінки старшокласників вальдорфської школи(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Передерій, О.Л.У статті розглянуто особливості формування самооцінки старшокласників. На підставі діагностики здійснено порівняльний аналіз показників самооцінки учнів вальдорфської школи та учнів навчально-виховного комплексу (гімназії). Визначено основні чинники, що відповідають концептуальним положенням вальдорфської педагогіки як цілісної, гуманістично спрямованої педагогічної системи та позитивно впливають на формування самосвідомості учнів, зокрема на їхню самооцінку.Документ Зарубіжний досвід створення та функціонування освітньо-виробничих кластерних структур сфери послуг.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Короткова, Л.І.У статті здійснено аналіз зарубіжного досвіду проведення ефективної кластерної політики, досліджено різні підходи до кластерізації швейної галузі та сфери послуг у провідних країнах світу. Наведено переваги використання кластерного підходу: підвищення доступності та якості професійної освіти, впровадження інноваційних форм підготовки кваліфікованих робітників, збільшення кількості робочих місць. Визначено доцільність впровадження кластерної політики для сталого розвитку української економіки. Матеріали статті будуть цікавими керівникам професійних навчальних закладів, педагогічним та науковим працівникам, представникам підприємств, громадських організацій, які займаються проблемами розвитку професійної освіти, впровадженням інноваційних форм навчання.Документ Зміст, форми і методи моніторингу якості організації виховної роботи у вищому навчальному закладі(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Комісаренко, Н.О.У статті розглядаються зміст, форми і методи моніторингу якості організації виховної роботи у вищому навчальному закладі. Визначено, що саме від якості проведення моніторингу великою мірою залежить активізація виховної роботи. Доведено, що об’єктивна оцінка результатів моніторингу забезпечує коригування організації виховної роботи, що, у свою чергу, сприяє підвищенню компетентності суб’єктів моніторингу, особистісному зростанню студентів і викладачів, а також пошуку нових форм і методів організації виховної роботи у вищому навчальному закладі.Документ Смарт-технології як основа формування сучасних тенденцій освіти(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Твердохліб, А.І.У статті на основі досліджень сучасних науковців визначено доцільність використання смарттехнологій як нового напряму у методиці провадження освітньої діяльності. Акцентовано увагу на їх використання в контексті смарт-середовища. Для більш поглибленого засвоєння матеріалу запропоновано декілька освітніх ресурсів, які є невід’ємною частиною смарт-аудиторії у процесі викладання та навчання.Документ Формування компетенцій з безпеки професійної діяльності як важлива складова підготовки магістрів у вищих навчальних закладах(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Демідова, Ю.Є.; Шахова, Г.А.У статті обґрунтовано необхідність формування компетенцій з безпеки професійної діяльності магістрів у вищих навчальних закладах. Визначено, що компетентність з питань безпеки праці формується на основі сукупності специфічних взаємопов’язаних соціально-педагогічних та психологічних вимог.Документ Проблеми сімейного виховання у працях представників суспільно-педагогічного руху 60-х років ХІХ століття(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Головко, М.Б.У статті розглянуто погляди на сімейне виховання дітей у працях представників суспільно-педагогічного руху 60-х років ХІХ століття. З метою аналізу та презентації історико-педагогічного матеріалу використано теоретико-структурний підхід. Це дозволило виявити в науковому доробку основні структурні елементи теорії сімейного виховання та простежити їх генезис у досліджуваний період.Документ Можливості інформаційно-комунікативних технологій у формуванні професійної компетентності майбутніх художників сакрального живопису(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Горбань, С.І.У статті здійснено спробу на основі аналізу можливостей інформаційно-комунікаційних технологій обґрунтувати необхідність їх впровадження у професійну підготовку майбутніх художників сакрального живопису. Розкрито напрями використання інформаційно-комунікаційних технологій як інструменту навчання, засобу інформаційної підтримки навчання та інструменту професійної діяльності. Подано визначення поняття «професійна компетентність художника сакрального живопису», її складових та структури. Наведено можливості інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні професійної компетентності майбутніх художників сакрального живопису за критеріями для оцінки рівня її сформованості.Документ Методологічні підходи у формуванні готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури.(Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Лебідь, О.В.У статті розглянуто методологічні підходи до формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури, а саме системний, студентоцентрований, особистісно-діяльнісний, аксіологічний, акмеологічний і синергетичний. Доведено, що реалізація системи формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури відбувається згідно з означеними підходами, основні положення яких дозволяють оптимально вибудувати стратегію досягнення наукової мети