Кафедра психології та педагогіки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Розвиток професійної компетентності вчителя історії профільної школи(2020) Шутов ДмитроДокумент Огляд зарубіжної літератури з питання дискримінації людей з інвалідністю(Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць, 2020) Байєр, ОксанаДокумент Опитувальник суджень про самоушкодження (ISAS): досвід адаптації до вітчизняного вжитку(Psychological Journal, 2021) Осітковьска, Олександра; Байєр, ОксанаРозглянуто визначення феномену самоушкоджувальної поведінки та пов'язані з його концептуалізацією проблемні аспекти, уточнено групи осіб, найбільш схильних до її демонстрації. Підсумовано класифікації найпошіреніших форм і типів самоушкодження, описано зв'язки селф-харму з іншими поведінковими проявами та індивідуально- психологічними характеристиками; узагальнено його основні психологічні причини та функції. Аналіз проведено із спиранням на сучасні іншомовні як описові теоретичні роботи, так і відповідні емпіричні дослідження. Представлено процедуру первинної адаптації опитувальника ISAS до вітчизняного вжитку: підготовку української версії перекладу, визначення вибірки досліджуваних, обрахування показників ретестової надійності та внутрішньої узгодженості опиту- вальника. Наприкінці наведено українську версію перекладу опитувальника з переліком шкал та ключ.Документ Развитие идей теории установки Д.Н.Узнадзе в работах его современников, учеников и последователей(Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія "Педагогіка і психологія", 2020) Одишария, Леван; Байер, ОксанаДокумент Аб'юзивні стосунки з позицій транзактного аналізу(Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки, 2021) Романченко, Ольга; Байєр, ОксанаДокумент Статеві відмінності в розладі дефіциту уваги і гіперактивності: стислий літературний огляд(2021) Осітковська, Олександра; Байєр, ОксанаДокумент Документ Навчання під час війни: діалоги зі студентами(Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2024-03-26) Лебідь, ОльгаДокумент Теорія і практика професійного становлення фахівця в інноваційному освітньому середовищі: монографія(Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Волкова, Наталія; Ковальчук, Василь; Леонов, Максим; Нямещук, Ганна; Крупський, Олександр; Стасюк, Юлія; Samira Huseyn qizi Abasova; Asmar Khurban Aliyeva; Прилепа, Іван; Плачинда, Тетяна; Бондаренко, Тетяна; Стеценко, Володимир; Король, Анжеліка; Ковальчук, Андрій; Погорєлов, Михайло; Личова, Тетяна; Леонова, Аксінія; Лаврентьєва, ОленаДокумент Терапія гідності як метод паліативної психологічної допомоги(2023) Байєр, ОксанаДокумент Педагогічні умови формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів кримінально-виконавчої служби(Наукові записки. Кропивницький : Вид-во Центральноукраїнського державного пед. ун-ту імені Володимира Винниченка, 2023) Костюченко, МаксимДокумент ФАХІВЕЦЬ У ПРОСТОРІ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ: СУЧАСНІ Й ТРЕНДОВІ МОДЕЛІ(Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2023) Лаврентьєва, Олена ОлександрівнаДокумент Електронний конспект лекцій з дисципліни "Спеціальна психологія"(ДУАН, 2023) Байєр, ОксанаДокумент Тести з дисципліни "Спеціальна психологія"(ДУАН, 2024) Байєр, ОксанаДокумент The use of innovative technologies for teaching the humanities(Amazonia Investiga, 2024) Валентієва, Тетяна; Пак, Антоніна; Лебідь, Ольга; Волкова, Наталія; Карпова, МаринаThe study of the flipped classroom methods is important for improving the quality of education and the effectiveness of learning in the context of modern technological changes and growing interest in distance education. The aim of this study was to determine the effectiveness of the use of the flipped classroom model in learning a foreign language for professional purposes. Testing was used to diagnose the effectiveness of assimilation of educational material, which included various types of tasks: multiple response, error correction, matching, fill in the blanks, open-ended tasks, completed responses. The total number of tasks is 25 (5 for each type) and questionnaires to determine the level of satisfaction with educational video materials and online learning. Tests and questionnaires were pre-validated according to the research objectives. The obtained results (χ2emp = 8.095 > χ 2 0.05 = 7.815) gave grounds to conclude that the blended learning model of flipped classroom in the development of foreign language competence is more effective than traditional learning. The experiment showed that this format helps students implement an individual learning trajectory, which contributes to improving academic performance. It was determined that the effectiveness of using this model depends on the quality of video materials and students’ ability to organize their own independent work. The prospects of further research фку the study of the influence of the application of the flipped classroom model on the students’ learning motivation.Документ Розвиток лідерської компетентності майбутніх магістрів психології в освітньому середовищі(Analysis of modern ways of development of science and scientific discussions: Proceedings of the X International Scientific and Practical Conference. Bilbao, Spain, 2022-11-29) Тлустенко, Алла; Лебідь, ОльгаДокумент Розвиток лідерської компетентності майбутніх магістрів психології в освітньому середовищі(Development of energy-saving method and heat engineering equipment for lime production in shaft furnaces. Proceedings of the I International Scientific and Practical Conference. Milan, Italy, 2023-01-10) Тлустенко, Алла; Лебідь, ОльгаДокумент Педагогічні умови підготовки майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до стратегічного управління як технології педагогічного менеджменту(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2022) Волкова, Наталія; Лебідь, Ольга; Романишина, ЛюдмилаУ статті вивчено вітчизняний досвід стратегічного управління в системі освіти, упровадження технологій педагогічного менеджменту в закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано наукові джерела з педагогічних і управлінських питань, пов’язаних із професійноя підготовкоя майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до стратегічного управління. Вивчено існуючі освітньо-професійні програми підготовки майбутніх керівників закладів освіти, навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін тощо. На підставі цілісного наукового аналізу обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до стратегічного управління як технології педагогічного менеджменту, а саме: створення атмосфери партнерської взаюмодії викладачів і магістрантів в освітньому середовищі закладу вищої освіти; активізація самостійної пізнавальної діяльності майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти; високий рівень компетентності керівників-наставників у здійсненні стратегічного управління, у супроводі яких здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня, які навчаяться за освітньо-професійноя програмоя «Управліннѐ навчальним закладом» зі спеціальності 073 Менеджмент; спрѐмованість викладання навчальних дисциплін на підготовку магістрантів до стратегічного управліннѐ закладом освіти різного типу.Документ Students’ computer-based workshops in mandatory classes of English for students majoring in psychology and linguistics: A comparative experimental study(Educational Technology Quarterly, 2021) Волкова, Наталія; Тарнапольський, Олег; Лебідь, Ольга; Власенко, КатеринаThis article addresses the issue of developing and using students’ workshops in English. Inthe article, such workshops are defined as the fullest form of peer-teaching in which one or severalstudents (workshop organizers) guide their group-mates in performing extra-linguistic learning activitiesconducted in the target language. The research describes workshops as one of the most efficient waysof involuntary (subconscious) target language acquisition achieved through extra-linguistic practical(experiential) activities performed by way of communication in the language to be learned. The articlereports the results of a comparative experimental study in which students of a non-linguistic major(Psychology) and students majoring in English as a foreign language on which their career option(Applied Linguistics) is based were practicing workshops in English in their mandatory classes on thatlanguage. The results of the experimental study clearly demonstrate and prove that workshop practicewas quite successful in both cases not only in what concerns the involuntary (subconscious) developmentof learners’ target language communication skills. No less evident was the development of some ofthe students’ psychological qualities (emotional intelligence) important for their further studies andprofessional careers.Документ Професійно-педагогічна комунікація викладачів закладів вищої освіти: виклики війни(Вісник Університету імені Альфреда Нобеля, 2022) Волкова, Наталія; Лебідь, ОльгаУ статті досліджено проблему професійно-педагогічної комунікації викладачів закладів вищої освіти в умовах війни. Метою статті є розкриття феномену «професійно-педагогічна комунікація», презентація нових акцентів здійснення професійно-педагогічної комунікації, на які потрібно зважати викладачеві закладу вищої освіти в умовах війни. Зазначено, що усталене поняття професійно-педагогічної комунікації в умовах війни набуло оновленого значення й потребує нових акцентів, а саме: зміщено увагу вбік суб’єктів комунікації, які є носіями активного, діяльного, перетворюючого начала, які є комунікативно освіченими особистостями, здатними свідомо планувати й організовувати власну комунікативну діяльність, впливати на партнера, певним чином сприймати, аналізувати інформаційний, емоційний та інтелектуальний зміст його висловлення, психофізіологічні й енергетичні стани та оцінювати їх; володіють розвинутим емоційним інтелектом, комунікативними уміннями, навичками, досвідом; зроблено акцент на налагодженні ефективної взаємодії учасників освітнього процесу завдяки організації особистісно орієнтованої, емоційно підтримувальної комунікації, в основі якої неупередженість, щирий інтерес, підтримка, турбота одне про одного; перенесення акценту в освітньому процесі з викладання на навчання, організацію процесу викладання не як трансляції інформації, а як фасилітації процесів осмисленого й усвідомленого навчання. Розкрито сутність понять «особистісно орієнтована комунікація викладача», «емоційно підтримувальна комунікація викладача»; визначено принципи емоційно підтримувальної комунікації викладача закладу вищої освіти; обґрунтовано важливість рефлексивного (активного) слухання під час професійно-педагогічної комунікації викладача в умовах війни; розкрито ефективні прийоми рефлексивного слухання (з’ясування, перефразування, відображення почуттів, резюмування); виокремлено характеристики педагогічної фасилітації (співпраця, власна позиція, індивідуальність та рівність, саморозкриття, залученість кожного до спільної діяльності, організація простору).