2023-2024 н.р.
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 2023-2024 н.р. за Ключові слова "батьки"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Віра як ресурс самопідтримки батьків важкохворих дітей(Університет імені Альфреда Нобеля, 2024) Німчук О.М.Кваліфікаційна робота здобувача 2-го курсу спеціальності «Психологія» (у форматі Магістр) (Університет імені Альфреда Нобеля, м. Дніпро, кафедра інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи) присвячена проблемі теоретичного обґрунтування та емпіричного дослідження феномену звернення до віри як ресурсу самопідтримки батьками важкохворої дитини. Дана робота є комплексним дослідженням, сфокусованим на ролі релігійних переконань у психологічній стійкості батьків, які стикаються з труднощами догляду за важкохворими дітьми. У роботі проведено аналіз сімейної кризи, викликаної серйозними захворюваннями дитини та її впливом на стан батьків. Виявлено, що сімейна криза в даному контексті становить серйозну загрозу психіці батьків, особливо в умовах нерівноваги між складністю ситуації та наявними ресурсами. Крім того, розглядається вплив стресу від діагнозу, лікування та паліативної допомоги на динаміку сімейної системи, зауважуючи на фінансових та емоційних проблемах, пов'язаних із доглядом за важкохворою дитиною. Концепцію віри та її роль у самопідтримці батьків показано у контексті труднощів, пов'язаних із турботою про важкохворих дітей. Релігійні переконання розглядаються як потужний ресурс для духовного та психологічного зростання, особливо у рамках християнської психології. Розглянуто різноманітність релігійних стратегій та ресурсів, доступних батькам, зауважено на їхній ролі у досягненні розради у періоди страждань та боротьби з життєвими викликами. У висновку зокрема узагальнено, що віра є ключовим елементом психології людини і є потужним ресурсом для подолання криз та набуття внутрішнього спокою. Емпірична частина дослідження виявляє низку ключових висновків, які є важливими для розуміння ролі релігійних переконань у підтримці психологічного стану та адаптації даної категорії батьків. Загалом віруючі батьки важкохворих дітей демонструють вищий рівень резильєнтності, що вказує на захисну роль віри в успішному подоланні стресових ситуацій. Однак, незважаючи на це, рівень психологічного благополуччя у віруючих батьків не відрізняється від рівня невіруючих батьків. Можливо, невіруючі батьки використовують інші ресурси, які мають позитивний вплив на їхній емоційний стан. Результати дослідження підтверджують важливість конкретних релігійних практик, таких як молитовна діяльність, стратегії прохання, добрі справи та діяльність на духовній основі. Їх використання серед батьків важкохворих дітей співвідноситься з вищим рівнем психологічного благополуччя. Особливо виділяється зв'язок між молитовними практиками, добрими справами та зниженим рівнем депресії, а також підвищеним рівнем суб'єктивного благополуччя. Отримані результати засвідчують важливість релігійних і духовних ресурсів у стратегіях підтримки та подолання труднощів у батьків важкохворих дітей. Вони надають істотного значення практикам віри у контексті забезпечення психологічного добробуту та резильєнтності в умовах, пов'язаних зі станом здоров'я та лікуванням дітей.Документ Гармонійні стосунки батьків як чинник особистісного розвитку підлітків(Університет імені Альфреда Нобеля, 2024) Солонік Л.Є.Кваліфікаційна робота присвячена вивченню проблеми гармонійних стосунків батьків як чинника особистісного розвитку підлітків. У вступі обґрунтовується актуальність обраної теми, формулюються мета, завдання дослідження, обираються методи проведення досліджень, вказується об'єкт і предмет дослідження, практична значущість кваліфікаційної роботи. Перший розділ присвячено аналізу характеристик міжособистісних стосунків у сім’ї; обґрунтуванню гармонійних стосунків батьків як основи для повноцінного особистісного розвитку дитини; розкриттю основних критеріїв гармонійності стосунків батьків; визначенню психологічних особливостей та критеріїв розвитку особистості у підлітковому віці; обґрунтуванню впливу батьківських стосунків на особистісний розвиток підлітків. У другому розділі розкрито особливості організації та методів емпіричного дослідження впливу стосунків батьків на особистісний розвиток дитини; подано аналіз та інтерпретацію результатів констатувального експерименту щодо стосунків батьків як чиннику особистісного розвитку дитини; проаналізовано результати дослідження стосунків в батьківських парах; подано інтерпретацію результатів дослідження стосунків батьків в сім’ях з гармонійними, «перехідними» та дисгармонійними стосунками; обґрунтовано результати дослідження особистісного розвитку підлітків і його зв’язку з характером стосунків батьків; обґрунтувано курс інформаційно-просвітницьких та психокорекційних онлайн-вебінарів для батьків «В моїй сім’ї – гармонія». Висновки містять основні результати проведених досліджень.Документ Специфіка взаємозв’язків типів батьківсько-дитячих взаємин із проявом емоційного інтелекту у дітей підліткового віку(Університет імені Альфреда Нобеля, 2024) Єгоров О. Л.Кваліфікаційне дослідження присвячено вивченню специфіки взаємозв’язків батьківсько-дитячих взаємин із рівнем прояву емоційного інтелекту у дітей підліткового віку. В роботі представлено теоретичне обґрунтування питання формування і розвитку емоційного інтелекту у дітей підліткового віку, а також нове наукове вирішення заявленої проблеми. Дане дослідження спрямоване на теоретичний аналіз та емпіричне дослідження специфіки взаємозв’язків типів батьківсько-дитячих взаємин із проявом емоційного інтелекту у дітей підліткового віку. Визначено, що наявність емоційного інтелекту впливає на збереження фізичного та психічного здоров’я, а також сприяє досягненню загального благополуччя на різних рівнях - суб’єктивному, психологічному та соціальному. Виявлено, що розвинений емоційний інтелект виступає важливим фактором для формування адаптивної поведінки підлітка в соціальному середовищі. На основі підібраного інструментарію здійснено психологічну діагностику специфіки взаємозв’язків типів батьківсько-дитячих взаємин із проявом емоційного інтелекту у дітей підліткового віку та аналіз отриманих результатів. Виявили, що взаємини підлітків з батьками відрізняються за методикою «Батьківсько-дитячих взаємин у підлітковому віці» (П. Шефер): відносини з батьком, як правило, не мають серйозних проблем, але існують відхилення у бажанні отримати більше уваги та підтримки від матері. Однак за методикою «Типовий сімейний стан» виявлено незадоволення, тривожність та нервово-психічну напругу у певних осіб. Щодо емоційного інтелекту, більшість показників свідчать про ускладнення у виявленні та розумінні емоційних станів інших, а загальний показник підкреслює потребу у вдосконаленні управління емоціями для досягнення вищого рівня емоційної компетентності. За результатами математичної статистики гіпотезу нашого дослідження можемо вважаємо підтвердженою, що існує зв’язок між типами батьківсько-дитячих взаємин та проявами емоційного інтелекту у дітей підліткового віку.