Кафедра міжнародного маркетингу

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 92
  • Документ
    РОЗВИТОК ІНФРАСТРУКТУРИ ПРОДОВОЛЬЧОГО РИНКУ ЯК УМОВА ГАРАНТУВАННЯ ПРОДОВОЛЬЧОЇ БЕЗПЕКИ
    (Моделювання регіональної економіки, 2018) Мостова, Анастасія Дмитрівна
    Розкрито організаційні засади функціонування інфраструктури аграрного ринку з точки зору забезпечення продовольчої безпеки на стратегічному рівні. Проаналізовано основні елементи ринкової інфраструктури, важливі для продовольчої безпеки. Запропоновано механізм державного управління формуванням інфраструктури продовольчого ринку, що враховує економічний та управлінський напрями.
  • Документ
    ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА МОНІТОРИНГУ ПРОДОВОЛЬЧОЇ БЕЗПЕКИ
    (Моделювання регіональної економіки, 2018) Мостова, Анастасія Дмитрівна
    У статті запропоновано інформаційну систему моніторингу продовольчої безпеки як ефективний інструмент проведення стратегічного аналізу та формування необхідної аналітичної бази для розробки стратегії продовольчої безпеки. Представлено структуру запропонованої інформаційної системи. Визначено суб’єкти інформаційного забезпечення для проведення моніторингу продовольчої безпеки держави у автоматизованому режимі, та користувачів інформаційної системи.
  • Документ
    Управління маркетинговими інструментами промислового підприємства
    (ЗАПОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ, 2020-12) Красовська, Олена Юріївна
    Дисертаційну роботу присвячено обґрунтуванню і розробці теоретико-методологічних положень та науково-практичних рекомендацій щодо управління маркетинговими інструментами промислових підприємств.
  • Документ
    Управління маркетинговими інструментами промислового підприємства
    (МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЗАПОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ, 2020-11) Красовська, Олена Юріївна
    Дисертаційна робота присвячена обґрунтуванню і розробці теоретико-методологічних положень та науково-практичних рекомендацій щодо управління маркетинговими інструментами промислових підприємств. Обґрунтовано концепцію управління споживчим сприйняттям маркетингових інструментів промислового підприємства. Розроблено декомпозиційну модель процесу управління маркетинговими інструментами промислового підприємства, яка ґрунтується на мультиатрибутивній теорії корисності на основі конджойнт-аналізу атрибутів (показники оцінки нематеріальних активів) підприємства, які порівнянні з двома групами аспектів: раціональною та емоціональною оцінками маркетингових інструментів. Запропоновано інтерпретацію компонентів управління маркетинговими інструментами промислового підприємства. Удосконалено понятійно-категоріальний апарат теорії маркетингу, зокрема запропоновано визначення понять: “маркетингові інструменти”, “бренд”. 36 Удосконалено складові наукового підходу до встановлення місця, видів та ролі маркетингових інструментів у діяльності промислових підприємств та різноманітність маркетингових інструментів залежно від організаційної структури підприємства. Розвинено структурно-логічну модель процесу управління формуванням та розвитком маркетингових інструментів за допомогою методу управління “GAP – розрив маркетингового інструменту”. Удосконалено науково-методичні підходи до ранжування маркетингових інструментів промислового підприємства та інформаційно-аналітичного забезпечення процесу управління маркетинговими інструментами підприємства. Набули подальшого розвитку науково-теоретичні підходи до методики оцінки факторів впливу на бренд підприємства. Набули подальшого розвитку наукові підходи до здійснення моніторингу існуючого рівня задоволеності та лояльності споживачів щодо маркетингових інструментів промислового підприємства,
  • Документ
    Theoretical and Methodical Aspects of Assessing the State of Food Security of the Country
    (Lithuania: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2017) Мостова, Анастасія Дмитрівна
    The article is devoted to the research of the methodological provision of food safety assessment in Ukraine, presented in the scientific literature and laws and regulations. The specifics and the advantages and disadvantages of methodical approaches to the formation of the analytical basis for the further development of the food security strategy, the adoption of relevant strategic decisions, and the identification of priority areas of strategic planning are revealed. There is developed a method for estimating the state of food security of the county based on an objective system of indicators, which takes into account the components of the strategy and allows revealing the key directions of strategic planning for the further strengthening of food security. The proposed system of relative variables (indexes) for an objective assessment of food security trends suggests their comparison with statutory values or values favourable by certain criteria. Indicators for assessing the strategic level of food security are grouped as follows: assessing production trends and their compliance with domestic needs; dependence of food supply of the country and resource supply of the agricultural sector on import deliveries; estimation of stocks dynamics (ratio of production and consumption); assessing the quality and availability of food, balance of nutrition. A practical example illustrates the proposed methodology for assessing food security and formulates conclusions on the further development of a state food security strategy.
  • Документ
    The European Experience of State Regulation of Food Security
    (Poland: Publishing House “Baltija Publishing”, 2019) Мостова, Анастасія Дмитрівна
    The article systematizes the main directions, methods of state regulation of food security at the strategic level. Mechanisms of state regulation of food security in the EU are considered, which are carried out within the framework of the Common Agricultural Policy of the European Union. The criteria for establishing prices for agricultural products in the EU countries are presented. The essence of the system of standards and instruments of organization and regulation of markets for agricultural and food products at the interstate level is revealed. The main areas and principles of providing financial budget assistance to agricultural commodity producers are presented. Practical examples illustrate the measures of state support to the agrarian sector of the economy in some EU member states. The price policy for food in the EU is presented; the excess of prices in the EU for major types of food is shown as compared with world prices. Implementation of the food security strategy in the EU countries is effective due to the regulated food production support system. The volume of financial support for the main directions of the Common Agricultural Policy in the EU is presented. Mechanisms of implementation of the food security strategy of certain European countries are shown. Based on foreign experience, recommendations for the strategic directions of the state policy on ensuring food security are formulated, aimed at reducing risks, neutralizing possible negative consequences, and accelerating the benefits of liberalizing trade regimes.
  • Документ
    Стратегічне забезпечення продовольчої безпеки України
    (Друкарня Мадрид., 2019) Мостова, Анастасія Дмитрівна
    Монографія присвячена дослідженню проблем стратегічного забезпечення продовольчої безпеки України в умовах інтеграційної перспективи держави. Визначено наукові підходи до формування й реалізації стратегії продовольчої безпеки держави. Розроблено методичні засади стратегічного аналізу продовольчої безпеки. Дано оцінку стану та перспектив продовольчої безпеки України. Окреслено стратегічні напрями забезпечення продовольчої безпеки. Для науковців, які займаються питаннями продовольчої безпеки в Україні, аспірантів, студентів, а також працівників органів державної влади та місцевого самоврядування.
  • Документ
    Механізми інтервенцій у забезпеченні продовольчої безпеки держави: зарубіжний досвід та вітчизняна практика
    (Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства ім. П. Василенка., 2019) Мостова, Анастасія Дмитрівна
    Мета дослідження полягає у аналізі організаційно-правових засад механізму аграрних інтервенцій в Україні та зарубіжних країнах та обґрунтуванні шляхів удосконалення інтервенційного механізму у забезпеченні продовольчої безпеки. У роботі використані методи системного аналізу й синтезу, абстрактно-логічний, монографічний, узагальнення. Розглянуто механізми державного регулювання забезпечення продовольчої безпеки в ЄС. Представлено критерії встановлення цін на сільськогосподарську продукцію в країнах ЄС. Розглянуто механізм реалізації державних аграрних інтервенцій. Представлено інструменти регулювання цін на окремі види сільськогосподарської продукції та продовольства на організованому аграрному ринку та формування продовольчого резерву держави. Наукова новизна дослідження полягає у обґрунтуванні пропозицій щодо вдосконалення механізму аграрних інтервенцій у гарантуванні продовольчої безпеки. Практична значущість результатів дослідження полягає у створенні інституційної та правової основи для подальшого вдосконалення державного управління механізмом аграрних інтервенцій. Перспективи подальших досліджень полягають у розвитку методологічних та практичних засад формування стратегії продовольчої безпеки держави шляхом удосконалення інституційного забезпечення, правових механізмів ціноутворення на аграрну та продовольчу продукцію
  • Документ
    УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АПТЕЧНОЇ МЕРЕЖІ НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ СПОЖИВАЦЬКИХ УПОДОБАНЬ
    (Академічний огляд,, 2019-02-20) Яременко, Світлана Степанівна; Хасіна, Надія Миколаївна; Ягупова, Катерина Віктоівна
    Стаття присвячена дослідженню споживацьких уподобань щодо вибору аптеки, аналізу маркетингового середовища аптечної мережі «Аптека низьких цін» та розробці рекомендацій щодо вдосконалення маркетингової діяльності аптечної мережі. Впровадження рекомендацій сприятиме утриманню лідерських позицій на українському фармацевтичному ринку та підвищенню конкурентоспроможності аптечної мережі і зростанню споживацької лояльності.
  • Документ
    Визначення особливостей поведінки споживачів туристичного підприємства за результатами стратегічного аналізу
    (Електронне фахове видання з економіки "Ефективна економіка", 2019-07-20) Яременко, Світлана Степанівна; Задоя, Михайло Вячеславович; Каппес, Юлія Петрівна
    У статті виявлено основні тенденції туристичного ринку України, головною з яких є те, що ринок туристичних послуг розвивається швидкими темпами і в найближчі роки ця галузь може стати найбільш важливим сектором підприємницької діяльності. Наведено основні фактори, які впливають на розвиток туризму та туристичний ринок України, які вказують на те, що Україна має великі можливості у розвитку туристичної галузі та інфраструктури, що може привести до зростання кількості туристів, наповнить бюджет, створить нові робочі місця та сприятиме економічному зростанню. Виконано SWOT-аналіз туристичного агентства, за результатами якого виявлено, що сильними сторонами підприємства є висока якість послуг та широкий асортимент. Слабкими сторонами підприємства є низька поінформованість споживачів про підприємство та його послуги і слабка рекламна діяльність. До основних можливостей можна включити перспективи розвитку туристичного ринку, а саме виїзного туризму. До загроз, які підприємству необхідно враховувати при плануванні своєї діяльності, віднесено нестабільну економічну та політичну ситуацію в країні, а також низький рівень доходів значної частини населення. В роботі проведено маркетингове дослідження поведінки споживачів туристичного підприємства, на базі якого визначені споживацькі уподобання щодо вибору каналів поширення інформації про підприємство та його послуги, виявлено ступень довіри до інформаційних каналів та фактори, що впливають на прийняття споживачами рішення щодо вибору конкретного туристичного оператора та туристичного агентства.
  • Документ
    Специфіка маркетингу юридичних послуг
    (2017-10-20) Яременко, Світлана Степанівна
    Стаття присвячена дослідженню використання маркетингу юридичними компаніями та приватно практикуючими юристами чи адвокатами, виділенню ключових особливостей та специфічних моментів практики, які повинні бути враховані для забезпечення ефективної роботи маркетингового відділу компаній, що надають послуги правового характеру та, як наслідок – підвищення їх конкурентоспроможності. Особливості юриспруденції пов'язані як з характером послуг, що надаються, так і з продажами, рекламою, політикою взаємовідносин з клієнтами тощо. За результатами аналізу, лише 30% від загальної кількості суб’єктів, що надають юридичні послуги, використовують маркетинговий арсенал в повній мірі. Тобто, актуальність теми даної роботи зумовлена особливістю використання маркетингових інструментів та заходів: їх малою поширеністю та несформованою культурою маркетингу юридичних послуг в м. Дніпро та в Україні в цілому.
  • Документ
    Особливості розвитку маркетингу територій в умовах цифрової економіки
    (Науково-дослідний центр індустріалних проблем розвитку НАН України, Харківський економічний університет ім. С. Кузнеця, 2018) Курочкіна, Ірина Геннадіївна
    Метою статті є дослідження особливостей розвитку територіального маркетингу в умовах глобальної цифровізації. Трансформація цифрового простору охопила майже всі сторони життя людини, суспільства, держави. Розширення інформаційного суспільства, активне зростання електронної економіки, а також інтенсифікація процесів інформаційної глобалізації, які обумовлені розвитком цифрового простору, вимагають абсолютно нових підходів до управління, у тому числі й у сфері маркетингу територій. Розглянуті основні завдання територіального маркетингу в цифровому просторі сприятимуть значному просуванню територіального бренду і активному формуванню іміджу регіону. Для того щоб досягти конкурентних переваг у цифровому просторі було запропоновано використання основних інноваційних інструментів: краудсорсінг, цифрова реклама, SMM-маркетинг, цифрові карти. Це дасть позитивний ефект від скорочення транзакційних витрат. Відзначено, що поточний період розвитку територіального маркетингу – це час нових можливостей та перспектив для розвитку територій на основі активного використання інформаційних технологій та інноваційних маркетингових інструментів просування територіальних брендів в мережі Інтернет на основі новітніх технологій цифрового маркетингу.
  • Документ
    Аналіз впливу маркетингових інформаційних технологій на конкурентоспроможність підприємства
    (Університет імені Альфреда Нобеля, 2018) Курочкіна, Ірина Геннадіївна
    Стаття присвячена дослідженню впливу маркетингових інформаційних технологій на конкурентоспроможність підприємства, а також обґрунтуванню необхідності впровадження інформаційних технологій в маркетингову діяльність підприємства. Розглянуто два аспекти, з позицій яких можна розглядати конкурентоспроможність підприємства. Доведено, що використання маркетингових інформаційних технологій є необхідною умовою не тільки для підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства, а також для підвищення конкурентоспроможності. Розроблено механізм аналізу та алгоритм прийняття маркетингових рішень на підприємстві по відношенню до маркетингової інформаційної системи. Сформований алгоритм є базовим при формуванні ефективної стратегії підвищення конкурентоспроможності та управління маркетинговою інформацією на підприємстві. Зроблено висновок про безпрецедентний вплив глобалізації маркетингових інформаційних технологій на рівень конкурентоспроможності підприємства.
  • Документ
    Оценка социально - экономического потенциала регионов как основа формирования стратегии конкурентоспособности национальной экономики
    (Издательский дом ВШЭ, 2011) Тараненко, Ирина Всеволодовна
    Необходимость тесной увязки стратегии национальной конкурентоспособности с развитием конкурентного потенциала регионов обусловила необходимость анализа и оценки социально - экономического потенциала регионов. По основным показателям рассчитан рейтинг социально-экономического потенциала регионов Украины. Осуществлена классификация регионов по уровню социально - экономического потенциала. Результаты расчета рейтинговых показателей социально - экономического потенциала региона дают возможность определить вклад отдельных регионов в национальный конкурентный потенциал. По этому принципу регионы разделены на три группы: оказывающие значительное, среднее и низкое влияние на обеспечение национальной конкурентоспособности.
  • Документ
    Інноваційні стратегічні ініціативи ЄС
    (Маріуполь: Аванті, 2011) Тараненко, Ірина Всеволодівна
    На основі порівняльного аналізу Лісабонської стратегії та Стратегії «Європа 2020» обґрунтовано їхній спадкоємний характер. Здійснено аналіз та запропоновано класифікацію інноваційних стратегічних ініціатив ЄС. Розглянуто можливість адаптації та запровадження стратегічних ініціатив ЄС до НІС України. На основе сравнительного анализа Лиссабонской стратегии и Стратегии «Европа 2020» обоснован их преемственный характер. Проведен анализ и предложена классификация инновационных стратегических инициатив ЕС. Рассмотрена возможность адаптации и внедрения стратегических инициатив ЕС в НИС Украины.
  • Документ
    Модифікація глобалізаційно-інноваційної моделі світової економіки на засадах сталого розвитку: нові виміри конкурентоспроможності
    (Дніпропетровськ: Дніпропетровський Університет імені Альфреда Нобеля, 2013)
    Автором подано сучасну глобалізаційно-інноваційну модель розвитку світової економіки у вигляді «подвійної спіралі», складові якої – глобалізація та інновації підсилюють одна одну за допомогою зв’язків, заснованих на інноваційній конкуренції. Обгрунтовано необхідність модифікації моделі розвитку світової економіки шляхом трансформації «подвійної спіралі» у «потрійну спіраль» з включенням третьої складової – сталого розвитку. Проаналізовано сучасний підхід до визначення глобальної конкурентоспроможності з урахуванням виміру сталого розвитку та показано значення стратегії соціальної відповідальності бізнесу для України. Автором представлена современная глобализационно-инновационная модель развития мировой экономики в виде «двойной спирали», составляющие которой глобализация и инновации взаимно усиливаются с помощью связей, основанных на инновационной конкуренции. Обоснована необходимость модификации модели развития мировой экономики путем трансформации «двойной спирали» в «тройную спираль» с включением третьей составляющей устойчивого развития. Проанализирован современный подход к определению глобальной конкурентоспособности с учетом измерения устойчивого развития, показано значение стратегии социальной ответственности бизнеса для Украины.
  • Документ
    Інноваційна трансформація комплексу маркетингових комунікацій в умовах глобалізації
    (Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2016) Тараненко, Ірина Всеволодівна; Яременко, Світлана Степанівна
    Стаття присвячена дослідженню перетворень, які відбуваються у сфері маркетингових комунікацій відповідно до вимог інформаційного суспільства на сучасному етапі глобалізації. Виявлено скорочення частки підприємств ЄС, які впроваджують маркетингові інновації, та недостатнє використання новітніх маркетингових методів та інструментів вітчизняними підприємствами. Водночас інноваційні підприємства в більшості країн віддають перевагу найсучаснішим комунікаційним методам і технологіям просування. Доведено, що для забезпечення ефективного просування товарів на вітчизняних та зарубіжних ринках виникає нагальна потреба стратегічної трансформації комплексу маркетингових комунікацій підприємств на інноваційних засадах з використанням цифрових, мобільних та інтернет технологій. Обгрунтовано необхідність більш широкого включення підприємствами до свого комплексу інтегрованих маркетингових комунікацій інструментів діджитал-маркетингу. Статья посвящена исследованию преобразований, которые происходят в сфере маркетинговых коммуникаций в соответствии с требованиями информационного общества на современном этапе глобализации. Выявлено сокращение доли предприятий ЕС, которые внедряют маркетинговые инновации, и недостаточное использование новейших маркетинговых методов и инструментов отечественными предприятиями. В то же время инновационные предприятия в большинстве стран отдают предпочтение современным коммуникационным методам и технологиям продвижения. Доказано, что для обеспечения эффективного продвижения товаров на отечественных и зарубежных рынках у предприятий возникает потребность в стратегической трансформации комплекса маркетинговых коммуникаций предприятий на инновационной основе с использованием цифровых, мобильных и интернет технологий. Обоснована необходимость более широкого включения предприятиями в состав своего комплекса интегрированных маркетинговых коммуникаций инструментов диджитал-маркетинга.
  • Документ
    Специфіка маркетингу юридичних послуг
    (2017-12-20) Яременко, Світлана Степанівна Савченко Владислав Олександрович
    Стаття присвячена дослідженню використання маркетингу юридичними компаніями та приватно практикуючими юристами чи адвокатами, виділенню ключових особливостей та специфічних моментів практики, які повинні бути враховані для забезпечення ефективної роботи маркетингового відділу компаній, що надають послуги правового характеру та, як наслідок – підвищення їх конкурентоспроможності. Особливості юриспруденції пов'язані як з характером послуг, що надаються, так і з продажами, рекламою, політикою взаємовідносин з клієнтами тощо. За результатами аналізу, лише 30% від загальної кількості суб’єктів, що надають юридичні послуги, використовують маркетинговий арсенал в повній мірі. Тобто, актуальність теми даної роботи зумовлена особливістю використання маркетингових інструментів та заходів: їх малою поширеністю та несформованою культурою маркетингу юридичних послуг в м. Дніпро та в Україні в цілому.
  • Документ
    Геоінноваційні кластери країн у глобальній економічній системі
    (Дніпропетровськ: ПДАБА, 2013) Тараненко, Ірина Всеволодівна;
    Запропоновано концепцію геоінноваційних кластерів у складі країн з подібними характеристиками інноваційного потенціалу, визначене їх місце в структурі глобальної інноваційної системи. Обґрунтовано роль геоінноваційних кластерів у системоутворювальних процесах на рівні глобальної економіки. З використанням статистичних методів кластерного аналізу 123 країн виявлено дев’ять геоінноваційних кластерів з подібними характеристиками інноваційного потенціалу країн, та досліджено їх склад. Належність країни до певного геоінноваційного кластера необхідно брати до уваги під час розробки стратегій соціально-економічного розвитку та конкурентоспроможності. The concept of geo-innovative clusters within countries with similar characteristics of innovation potential is proposed by author, the place of geo-innovative clusters in the structure of the global innovation system is defined. The role of geo-innovative clusters in the system-level processes in the global economy is grounded. Using statistical methods of cluster analysis of 123 countries the author identified nine geo-innovative clusters with similar features innovative potential and investigated their composition. The country belonging to a particular geoinnovation cluster should be considered when developing strategies for socio-economic development and competitiveness.
  • Документ
    Strategic analysis of innovation-based competitiveness in the global economy
    (ELIT - Economic Laboratory for Transition Research Dz. Vashington 4/5, Podgorica, Montenegro; Faculty of Maritime Studies Kotor Dobrota 36, Kotor, Montenegro, 2013) Taranenko, Irina
    In the context of a sustainable development of national economy under the globalization, the innovation-based competitiveness becomes an effective instrument for achieving strategic goals at macro-level. The strategic analysis of innovation-based competitiveness determinants is an important condition of creation an up-to-date national economy model at globalized highly competitive environment. The main purpose of research is to give more specific understanding of innovation competitiveness policy at macro-level by defining the determinants of innovation-based competitiveness for efficiency-driven economies with econometric methods and strategic analysis tools. The research is based on the data generated from Global Innovation Index (INSEAD), Global Competitiveness Index (World Economic Forum), analyzed with STATISTICA 7.0 software. Obtained result allows to determine the strategic priorities for governments and firms. Strategic analysis of innovative capacity revealed critical gaps for the most important determinants of Ukraine’s competitiveness. The strengthening of competitive position may be realized through systemic overcoming the critical lags and threats, simultaneously with creation the competitive edges. It is proposed to determine the strategic goals to enhance competitiveness by using the scenario method.